2022-09-15, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTrouble
De som inte vill ha mer invandring (i.e. de mer konservativa), enligt henne.

Ok, men du menar inte så?
Annie är lite rasistisk själv när hon hatar svenskar som röstat SD. Lite svensk rasist.

SD bedriver inte rasistiska åsikter. De har inga förslag som är rasistiska osv. Men Annie, hon går igång o kallar alla som röstar SD som rasister ...
Citera
2022-09-15, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
Det är stor humor när hon säger att orsaken till att hon avgår som partiledare är att hon har drabbats av "hatfull retorik". Hon har ju själv inte gjort annat än att bombadera SD med "hatfull retorik".

Annie är helt befriad från självinsikt så det är ju inte förvånande. Det är alltid roligt att se såna som henne visa upp sig som hycklare för alla att se iaf!
Citera
2022-09-15, 21:29
Medlem
Sababas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ribba-in
Ta fram rätta politiker med sunda förnuft så löser det sig. Ingen ska känna sig otrygg eller ovälkommen i Sverige men krav skall finnas.
Vi ska inte dela ut medlemskap eller uppehållstillstånd i flingpaket.
Flyr man så får man tillfälligt stöd i Sverige.
Sen reser man hem igen..

Jag instämmer. Vi behöver inga rasistiska politiker men behöver politiker som vågar se verkligheten som den är.
Citera
2022-09-15, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttmuff
Vem tror ni tar över efter Annie? Jag orkar inte läsa igenom tråden.
Lutar åt att Eskil får rädda den sjunkande skutan.
Citera
2022-09-15, 21:30
Medlem
Har Eskil botats från vikingasjukan?

Då borde han kunna göra comeback som partiledare.
Citera
2022-09-15, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sababa
Jag instämmer. Vi behöver inga rasistiska politiker men behöver politiker som vågar se verkligheten som den är.

Det är lite lite svårt just nu när jag tror "Annie" ville ha del av förorts röster. Dessa som S fick och som inte valde nyans.

Hade vi haft normal politik som inte byggde på mutor så hade inte S varit så stora i dessa områden!

Tror absolut det var dem Annie trodde hon skulle nå denna gång, bönder och landsbygd är passe i hennes ögon...
Citera
2022-09-15, 21:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1

Säg inte sådär.

Vill inte men fick flashbacken framför mig. C initierar samtal om valsamverkan inför valet 2026.

Eskil, mittemellan Magdalena, Nooshi och Märta.

Och de grova lantbrukarhänderna som styr sig själva...
Citera
2022-09-15, 21:37
Medlem
Citat:

Spelar väl ingen roll vem som blir partiledare när hela partiet är ute och cyklar?
Nästan så man kan kalla dem för miljöcenterpartiet.
Helt vansinniga idéer (allt inom 3-5 år) ingen konsekvens analys. Inga fakta. Bara skrämma personer som ska rösta.
Citera
2022-09-15, 21:41
Medlem
Citat:
Annie säger att hon utsatts för hot.

Har inte Annie sagt att SD är ett säkerhetshot mot hela Sverige?

Alla politiker får hot! Ibland värre än andra.
Annie nyttjade hotet som hittades skrivet i psykopats bostad veckor efter han gripits.
Men vem vill inte gråta ut i MSM...

Nja det var S senast i alla fall.
https://www.google.com/amp/s/amp.svt.se/nyheter/nyhetstecken/s-holl-presstraff-pekade-ut-sd-som-sakerhetshot

Tala om att vara desperata...
Senast redigerad av Ribba-in 2022-09-15 kl. 21:45.
Citera
2022-09-15, 21:43
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Hon har sagt att hon vill ha stor invandring men jag tror egentligen inte helt på detta. Jag tror att den enkla anledningen till varför hon reagerade så ofta och så kraftigt när SD kom på tal var för att hon skäms för det historiska Centerpartiet och dess extrema syn på det icke-svenska. Detta tror jag är huvudorsaken men jag kan givetvis ha fel. Sjukligt fixerad vid SD var hon i alla fall.

Fast hon har ju precis som du säger formulerat det på så sätt:

https://youtu.be/99VjCqtRiA0?t=57

Det jag tycker är allvarligt där är ju framför allt att det inte finns något självändamål i att bli fler. Vad som gett henne den inställning som hon uttrycker har jag svårt att se. Den tydligaste skillnaden i uttryck mellan Lööf och SD är ju att hon öppnar dörren medan SD menar att dörren ska vara kontrollerad. Sedan drar hon tillbaka klockan till SD:s ursprung och menar att det därmed är ett rasistiskt parti.

I debatten med Johan Pehrson före valet sade hon:
– Ni kompromissar med ett främlingsfientligt parti som vill förgöra liberalismen, säger Lööf.

– Ni samarbetar med nyss-nazister.
Citera
2022-09-15, 21:43
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Håller med dig det är en klassiker här är klippet

https://www.youtube.com/watch?v=S-hxYRD8bb4
Det är också skickligt regisserat, man kan nästan tro att det är på riktigt.

Men det är som med andra klassiska klipp. Förberett, inövat och sedan uppspelat inför publik.
Citera
2022-09-15, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Fast hon har ju precis som du säger formulerat det på så sätt:

https://youtu.be/99VjCqtRiA0?t=57

Det jag tycker är allvarligt där är ju framför allt att det inte finns något självändamål i att bli fler. Vad som gett henne den inställning som hon uttrycker har jag svårt att se. Den tydligaste skillnaden i uttryck mellan Lööf och SD är ju att hon öppnar dörren medan SD menar att dörren ska vara kontrollerad. Sedan drar hon tillbaka klockan till SD:s ursprung och menar att det därmed är ett rasistiskt parti.

I debatten med Johan Pehrson före valet sade hon:
– Ni kompromissar med ett främlingsfientligt parti som vill förgöra liberalismen, säger Lööf.

– Ni samarbetar med nyss-nazister.

Annie och "andra" tror på fri rörlighet.
Vilket land du tillhör eller så har ingen betydelse. Man ska kunna komma och gå som man vill! Kontroll? Varför? Personer är väl i Sverige för de vill jobba och bidra?

C politik idag. Hoppas den ändras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in