2024-04-27, 12:33
Avslutad
Så om man köper det i butik till ps5 så är den censurerad?
Citera
2024-04-27, 19:40
Medlem
Detvarenolyckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Kan man välja att inte patcha spelet? Ibland känns det som att uppdateringarna börjar installera automatiskt.
Om du köper digitalt har du inget val. Det patchas automatiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Så om man köper det i butik till ps5 så är den censurerad?
Om du köper fysisk skiva med version 1.0 så är spelet ocensurerat. Men du får inte ha PS5:an ansluten till Internet när du startar spelet eftersom det då kommer be om att uppdatera innan du kan spela. Det gäller ju dock att skivan är från första partiet, senare partier kommer troligtvis ha den patchade versionen direkt på skivan.

Nackdelen med att inte patcha spelet är att man inte får tillgång till NG+. Har även läst något om att det kan finnas input delay som fixas med patchen.
Citera
2024-04-27, 23:55
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvarenolycka
Någon som provat demot som kommit ut? Tankar?

Har inte provat själv men tycker att det ser bra ut. Tänker på Nier: Automata, Bayonetta och Metal Gear Rising när jag ser det.

IGN frankrike sågade spelet vid fotknölarna pga huvudkaraktären. Skaparen har aldrig sett en riktig kvinna menar dom, trots att det är baserat på modellen Shin Jae-eun.
Fick tydligen sätta på sig dumstruten och krypa tillbaka till sin håla med svansen mellan bena.

[
Citat:
QUOTE]After being presented with evidence contrary to this accusation – specifically the twin facts that Kim is married to fellow Shift Up concept artist Jiyun Chae and that Eve’s full appearance is based on a 1:1 body scan of real-world Korean model Shin Jae-eun – rather offer a retraction or correction, the outlet would instead attempt to defend their lack of journalistic integrity by blaming the public for having ‘misread’ Ossola’s original words.[/.

Citat:
Finally, on April 3rd, the head IGN office would step in to put an end to the situation, retracting Ossola’s statement regarding Eve’s appearance as “a doll sexualized by someone who has never seen a woman” and offering a full apology to Kim for the article’s original publication.

“Recently, IGN France produced and published a preview of Stellar Blade containing an offensive passage that should never have been included. The text has now been modified, and here’s our official apology to the staff at Shift Up Corporation,” wrote the outlet. “Also, please note that IGN France is an independent branch of IGN and that IGN’s editorial staff had nothing to do with this incident.”

Annars tycker jag skaparen förklarar det bra här.

Citat:
To this end, the director then bluntly admitted, “Honestly, when I play a game I would like to see someone who is better-looking than myself.”

“That’s what I want,” he concluded. “I don’t want to see something normal; I want to see something more ideal. I think that is very important in a form of entertainment. This is, after all, entertainment targeted for adults.”

Vill jag se vanligt folk går jag väl utanför dörren och tittar. När jag spelar eller tittar på anime tas jag gärna bort från verkligheten till något roligare, häftigare eller snyggare.
Citera
2024-04-28, 00:45
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Spelet på 82. Eller runt däromkring. Kanske ändrats sen senast. Som väntat. För kontroversiellt för högre. Lätt att glömma spelet kommer från en liten studio utan AAA erfarenhet. Sägs vara upp i eller när miljonen sen släpp. Vilket skulle vara extremt bra första siffror. Själv har jag tillräckligt och spela för att vänta in bättre pris då jag inte köper Sonys prishöjning som inte är i linje med bättre kvalite. Men blir ett grymt lir. Storyn kanske lite halvdan enligt rapporter men snyggt, bra combat och musik verkar vara topp.
Citera
2024-10-19, 22:50
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Spelet levde upp till förväntningarna. En värdig ”Nier klon”. Vackert. Magiskt bra musik som väntat. Bra kul gameplay. Combat.

Små klagomål. De öppna områdena inte superkul och utforska. Lite för mycket gränser och osynliga väggar. Storyn lite halvrörig och karaktärerna ganska ”genomskinliga” eller tråkiga. Inte samma djup som Nier hade.

Men Stellar Blade får en stark 9/10 från mig i vart fall. Riktigt bra.
Citera
2026-06-07, 07:53
Medlem
Tearsinrains avatar
Äntligen! Del två på gång:

https://youtu.be/Pfrc79ebEAI
Citera
2026-06-07, 09:29
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain

Fan va coolt det ser ut. Får börja spela ettan snart har det på skiva.
Citera
2026-06-07, 10:59
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Fan va coolt det ser ut. Får börja spela ettan snart har det på skiva.
Har platinum på ettan och det är bara 10 spel någonsin jag orkat ta platinum på, säger en del om vad jag tyckte om spelet. Klarat det 3 gånger. Tycker det är ett av de bästa spelen till PS5.
Citera
2026-06-07, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain

finaste cyberpunk jag har sett, men tyvärr så fightar man monsters.../facepalm
Citera
2026-06-08, 12:56
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robiniskogen
finaste cyberpunk jag har sett, men tyvärr så fightar man monsters.../facepalm
Det är inte klassiska monster. Spela ettan vetja. Väldigt bra spel.

Hade hellre spelat som EVE igen dock men får se om hon dyker upp här.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in