2022-10-17, 14:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Tre riksdagsledamöter sticker genast kniven i ryggen på Johan Pehrson:

Citat:
Mycket märkligt att först godkänna Tidöavtalet och rösta för Kristersson som statsminister, och sedan vilja ta upp avtalet för en intern röstning. Sjuka människor.

Ja jag fattar ärligt talat ingenting. Varför godkänner de, som du skriver, ett avtal för att sedan tuta till strid mot det? Vad är planen? Finns det ens någon?
Citera
2022-10-17, 14:27
Medlem
redrik.feinfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Det finns inga gränser för godhetssignalering. Dom där tre kan nog tänka sig att sänka Liberalerna för all framtid för en go känsla.
Trots att Johan tillsammans med stödröstarna räddade livet på dom så finns ingen hejd, de bara gapar och kräver, L skulle behöva göra lite som SD och rensa bort de värsta nötterna, de kan gå till MP/C, där är de säkert välkomna
Citera
2022-10-17, 14:28
Avslutad
Citat:
Mycket märkligt att först godkänna Tidöavtalet och rösta för Kristersson som statsminister, och sedan vilja ta upp avtalet för en intern röstning. Sjuka människor.

En möjlighet är att de vill att partiet ska godkänna avtalet, så de slipper skämmas inför meningsfränder.

En annan är naturligtvis att de vill att partiet ska stjälpa det.

Edit: Jag anar en Jan Jönsson bakom kulisserna.
Citera
2022-10-17, 14:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Kriget inom L kommer nog fortsätta. Det bästa kanske vore om vänsterfalangen i L bytte plats med högerfalangen i C. Då skulle vi slippa lyssna på det här.

Håller med! De kan byta med varann som barn bytte bokmärken förr.

Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Ja jag fattar ärligt talat ingenting. Varför godkänner de, som du skriver, ett avtal för att sedan tuta till strid mot det? Vad är planen? Finns det ens någon?
Man får hoppas på ett par feta ministerposter för L imorgon så att kritikerna får svårare att få stöd.
Citera
2022-10-17, 14:32
Avslutad
Citat:
Håller med! De kan byta med varann som barn bytte bokmärken förr.

Man får hoppas på ett par feta ministerposter för L imorgon så att kritikerna får svårare att få stöd.

Håller med om båda dessa saker. Byt ut vänsterdårarna i L mot bra folk i C, och ge L ett par feta ministerposter så de håller truten.
Citera
2022-10-17, 14:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
En möjlighet är att de vill att partiet ska godkänna avtalet, så de slipper skämmas inför meningsfränder.

En annan är naturligtvis att de vill att partiet ska stjälpa det.

Edit: Jag anar en Jan Jönsson bakom kulisserna.
Jag kan tänka mig att dessa tre vill ha mandat att rösta nej till vissa punkter i avtalet om det kommer upp för omröstning i riksdan. Jag kan tänka mig tiggeriförbud, vandelsutvisning mm. Att de får ok på att stjälpa regeringen i så fall.
Citera
2022-10-17, 14:38
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det känns allt mer som allt detta är en medie-skapelse för att försöka stoppa den nya regeringen. Media (Som L fått igenom fortsatta bidrag till) hatar denna regering och försöker stoppa den. L ses som den svagaste länken så man blåser upp motsättningar som kanske inte är så stora egentligen?

Säkerligen "ryzztroll" som matar media med skit för att skapa kaos. Är ju välkänd RyZZk taktik att polarisera och skapa konflikter mellan grupper.
Citera
2022-10-17, 14:38
Medlem
Denna regering kommer aldrig hålla mandatperioden ut. Liberalerna verkar inte förankrat avtalet i partiet överhuvudtaget och när nu 4 Liberala riksdagsledamöter säger de kommer fälla regeringen på flera avtalspunkter och yrkanden om partiråd och landsmöten om att ta ställning till avtalet är det en tidsfråga innan regeringen spricker givet den väldigt svaga majoriteten.
Citera
2022-10-17, 14:40
Medlem
Extremisterna i L kan sabotera hur mycket dom vill, men då kommer SD lämna, och då blir det vänsterregering i 4 år till.
Citera
2022-10-17, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Denna regering kommer aldrig hålla mandatperioden ut. Liberalerna verkar inte förankrat avtalet i partiet överhuvudtaget och när nu 4 Liberala riksdagsledamöter säger de kommer fälla regeringen på flera avtalspunkter och yrkanden om partiråd och landsmöten om att ta ställning till avtalet är det en tidsfråga innan regeringen spricker givet den väldigt svaga majoriteten.
Vilken regering kommer att bildas efter denna då?
Citera
2022-10-17, 14:42
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fagin
Extremisterna i L kan sabotera hur mycket dom vill, men då kommer SD lämna, och då blir det vänsterregering i 4 år till.

Liberalerna saknar dessutom existensberättigande om de fäller regeringen. Liberalerna blir då ett parti ingen kan lite på eller förhandla med.
Citera
2022-10-17, 14:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Vilken regering kommer att bildas efter denna då?
Skulle tro att Kristersson går till extraval i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in