2022-09-02, 22:24
Medlem
Autobahn76s avatar
Fortsätt vifta med Ukrainaflaggorna och somna om. Era imbecilla hjon.
Citera
2022-09-02, 22:24
Medlem
stilichos avatar
Storm i ett vattenglas. Det var 3% av EUs gasförsörjning som försvann där, inte mer. Det ska nog gå att reda upp på något sätt ska ni se.
Citera
2022-09-02, 22:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TveksamOmMittLand
Danmark och Sverige är dvärgar med 17 mill.

Tyskland/Benelux och Italien har det 10 dubbla i behov.

Dessa länder inkl. England har haft sin varmaste sommar någonsin. Dom pumpar AC som Dårar. Samtidigt så trycker Sverige och Tyskland fossilmonster via sina värmeverk.
Vars tog Greta vägen för bro liberalerna?

Missade du vad jag skrev? Det danska fältet täcket danskt och svenskt behov, baltic pipe går från de enorma norska fälten till Polen genom Danmark och Tyskland.
Citera
2022-09-02, 22:27
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Storm i ett vattenglas. Det var 3% av EUs gasförsörjning som försvann där, inte mer. Det ska nog gå att reda upp på något sätt ska ni se.
Från 40, till 15, till 11, till 6, 3 .... snabba bud med faktarevidering...
Citera
2022-09-02, 22:28
Medlem
Jag står fortfarande lika frågande.
Vad ska högern göra åt problematiken med Elektriciteten som uppstått. Kärnkraften lär ju inte vara klar förrän massa år framöver. Så i vad består lösningen ?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bertolucci
Missade du vad jag skrev? Det danska fältet täcket danskt och svenskt behov, baltic pipe går från de enorma norska fälten till Polen genom Tyskland.

Pipedreamz. 50 år bort.
Citera
Medlem
fittleifs avatar
Precis stuvat in ca 11 kubik ved i förrådet, skorstenen är även den nysotad. Kaminen kommer gå varm i höst/vinter. Usch stackars alla oförberedda människor. Blir att sälja röv för många i vinter... Tacka vettja våra kära politiker
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Men det är ert fel att vi har energikris. Hade Europa inte skickat vapen och lagt sanktioner så hade vi inte haft en energikris. Allt som händer nu med energisektorn i Europa är ett direkt resultat av både långsiktiga och kortsiktiga beslut fattade av våra politiker. Att vi har dålig energiproduktion i Europa beror på politiska beslut som monterat ner energiproduktionen. Att gasen stängs av beror på sanktioner och vapen/pengaleveranser till Ukraina. Det är inte Putins beslut, det är VÅRA politikers beslut.

Nu får ju vi importera ved från just Ryssland, men bonden som säljer veden blir fängslad. Så saktionerna är ju vara på vissa energier. Medans Ryssland strypt allt för oss.
Citera
2022-09-02, 22:29
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Jag skrattar högt och rått åt de korkade européerna och deras ynkliga ”Slava Ukraini”-trams. Ni kommer inte att kunna steka en korv utan att behöva belåna huset. Era korkade jävlar.

Och istället för att göra det enda rimliga, att prata med ryssen, så springer ni CIAs och Joe Bidens ärenden och skickar mer vapen till Hollywoodjuden och hans bonnaarmé.

Hoppas Putin tar Gotland som straff för den svenska dumheten.
Att prata med ryssen innebär att Putin kommer se motparten som svag, och kräva mer och mer i framtiden.

Putin kan strypa vilka kranar han vill. Till slut kommer han inse att han måste få in pengarna på ett eller annat sätt.

Ryska armén krackelerar. Gör knappt några framryckningar och soldater dör som flugor. Ryssland är isolerat. Att i det här läget snacka med Putin, göra en Chamberlain 1938 och ge ryssen fortsatt andrum är otroligt korkat. Då lever jag hellre i ett litet kallare hus i en eller två vintrar.
Citera
2022-09-02, 22:30
Medlem
qups avatar
Schack matt! Putin din jävel!

Edit: Det här är MPs fel.
Citera
2022-09-02, 22:31
Medlem
Lutops avatar
Mr.putin stänger gasen men vi (Sverige) fortsätter sälja el till Ryssland. Fantastiskt!

Vi säljer just nu 543MW till Finland som i sin tur säljer 890MW till Estland som säljer 386MW till RYSSLAND.

Patetiskt!
Citera
2022-09-02, 22:31
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Du menar västvärlden? Resten av världen skiter högaktningsfullt vad Sverige och England vill och tycker.

Jag menar alla länder som är mer eller mindre beroende av rysk energi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in