Citat:
Ursprungligen postat av
45Lokar
Vad är det för gnäll jag läser här?
De allra flesta svenskarna ville ha sanktioner mot Ryssland.
Nu har ni det, är ni inte glada nu?
Trodde ni sanktioner skulle vara smärtfritt o inte kosta något?
Då trodde ni fel
Pengarna till er sommarsemester nästa år kommer gå åt till att betala elen och drivmedel denna vinter.
Ni får nog hoppa över semestern nästa år o jobba istället för att ha råd att betala elräkningen.
Men var det inte detta alla ville?
Var lite glada nu för fan.
Nej, jag var aldrig med på sanktionståget. Jag har hela tiden varit för att prata med ryssarna istället för att stänga dem ute.
Tyvärr får jag vara med o betala för er dumhet.
Släpp på sanktionerna så ryssarna kan underhålla sina gasledningar.
Öppna northstream 2.
Om alternativet är att hela EU ska hållas som gisslan av en totalitär stat kontra till att hitta andra energikällor och att vissa får det tuffare så är det enkelt val för mig. Med det sagt så bor jag i en hyresrätt med relativ liten elkostnad och äger ingen bil. Bor heller inte i en storstad så hyran är relativt billig och nära till jobbet har jag med.
Detta är såklart effekten av en slarvig energipolitik och lathet från stora delar av politikerna inom EU där man har förlitat sig på att allt kommer flyta på som vanligt, men nu har det återigen visat sig att en ensam galning kan fucka upp hela Europa.
Men vi ska nog överleva detta med och förhoppningsvis gå lite klokare ur det hela, med en viss reservation på det sistnämnda. Lite besynnerligt att du verkar finna en sån glädje i andras olycka, men det säger väl mer om dig som person iofs.