2022-09-02, 21:28
Medlem
Fängsla in varenda "miljökämpe" i Europa som gått Putins ärenden och fått oss att stänga ner kärnkraften.
Citera
2022-09-02, 21:31
Medlem
swedsters avatar
Så jävla klockrent bäst att spränga den där ledningen nu när vi har chansen
Citera
2022-09-02, 21:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Jag skrattar högt och rått åt de korkade européerna och deras ynkliga ”Slava Ukraini”-trams. Ni kommer inte att kunna steka en korv utan att behöva belåna huset. Era korkade jävlar.

Och istället för att göra det enda rimliga, att prata med ryssen, så springer ni CIAs och Joe Bidens ärenden och skickar mer vapen till Hollywoodjuden och hans bonnaarmé.

Hoppas Putin tar Gotland som straff för den svenska dumheten.

Med rätt diplomati så hade ryssarna fått åtminstone Donbass utan snack. Ingen hade brytt sig, är ju ett shit hole territory.

Inte en kula hade behövts skjutas, som kring Krim-14.

Men då valde hat liberalerna i DC att blanda sig in, som sen i sin tur påverkade våra politiker i Europa som är funktionshindrade.

Trump hade stängt ner detta vansinne direkt
Senast redigerad av TveksamOmMittLand 2022-09-02 kl. 21:38.
Citera
2022-09-02, 21:35
Medlem
Var inte oroliga. Allt löser sig.
Citera
2022-09-02, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
https://www.di.se/live/ryssland-stanger-ned-gasledning-pa-obestamd-tid-hanvisar-till-lackage/

Nu är det allvar!

Är någon ens förvånad? Detta om något var väl väntat!

Hej och hå, svensken får betala för att andra länder har gjort sig beroende av gas från en totalitär regim samtidigt som man avvecklar kärnkraft och sedan stå och se förvånad ut blir bara löjligt!
Citera
2022-09-02, 21:41
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedster
Så jävla klockrent bäst att spränga den där ledningen nu när vi har chansen
Bästa vore at styra om ledningen så att den gör en mellanlandning vid Nynäshamn eller något och öppna upp en terminal där vi kan ta ut en saftig transit-avgit. Därefter sätter vi ett pristak på energin vi producerar till företag och privatpersoner i landet varpå vi lockar europeiska industrier att flytta verksamheten till Norrland varpå vi får ett tillskott i statskassan och fler jobb.
Citera
2022-09-02, 21:42
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
https://www.di.se/live/ryssland-stanger-ned-gasledning-pa-obestamd-tid-hanvisar-till-lackage/

Nu är det allvar!

Bra! Det snabbar bara på processen att bli helt fria från Ryssland. Detta stålbad var tvunget. Det blir lite jobbigt men jag är övertygad om att Europa och den fria världen kommer gå vinnande ur det här.
Citera
2022-09-02, 21:47
Avslutad
Om ett år är danska gasfälten öppna och börjar leverera gas till hela Danska och Svenska behovet.

Baltic pipe från Norge genom Danmark till Polen öppnar snart och Norsk gas pumpas då också in i systemet.

Känns som att Putins gasvapen har ett bäst före datum som snabbt närmar sig.
Citera
2022-09-02, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag har också hela tiden förespråkat förhandlingar och samtal med ryssen, men då är man ett rysstroll. Nej, jag är inget rysstroll men jag såg det komma. Europa är befolkat av imbecilla idioter och tyvärr får man lida fast man inte tillhör fårskocken.
Och det har inte hållits samtal och försök till förhandling menar du? Exakt vad skulle vi förhandla med tänker du? Det skulle isåfall vara hot om att väst lägger sig i och skickar in trupp Eller tror du kanske att några shots vodka ska lösa problemen?
Citera
2022-09-02, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Vad är det för gnäll jag läser här?
De allra flesta svenskarna ville ha sanktioner mot Ryssland.
Nu har ni det, är ni inte glada nu?

Trodde ni sanktioner skulle vara smärtfritt o inte kosta något?
Då trodde ni fel

Pengarna till er sommarsemester nästa år kommer gå åt till att betala elen och drivmedel denna vinter.
Ni får nog hoppa över semestern nästa år o jobba istället för att ha råd att betala elräkningen.
Men var det inte detta alla ville?
Var lite glada nu för fan.

Nej, jag var aldrig med på sanktionståget. Jag har hela tiden varit för att prata med ryssarna istället för att stänga dem ute.
Tyvärr får jag vara med o betala för er dumhet.

Släpp på sanktionerna så ryssarna kan underhålla sina gasledningar.
Öppna northstream 2.

Om alternativet är att hela EU ska hållas som gisslan av en totalitär stat kontra till att hitta andra energikällor och att vissa får det tuffare så är det enkelt val för mig. Med det sagt så bor jag i en hyresrätt med relativ liten elkostnad och äger ingen bil. Bor heller inte i en storstad så hyran är relativt billig och nära till jobbet har jag med.

Detta är såklart effekten av en slarvig energipolitik och lathet från stora delar av politikerna inom EU där man har förlitat sig på att allt kommer flyta på som vanligt, men nu har det återigen visat sig att en ensam galning kan fucka upp hela Europa.

Men vi ska nog överleva detta med och förhoppningsvis gå lite klokare ur det hela, med en viss reservation på det sistnämnda. Lite besynnerligt att du verkar finna en sån glädje i andras olycka, men det säger väl mer om dig som person iofs.
Citera
2022-09-02, 21:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Bra! Det snabbar bara på processen att bli helt fria från Ryssland. Detta stålbad var tvunget. Det blir lite jobbigt men jag är övertygad om att Europa och den fria världen kommer gå vinnande ur det här.

Känns inte så tryggt att just du som uber marxist känner dig trygg.

Jag hade iaf tagit rygg på vad som helst förutom dig.

70k i månaden för vanlig Svensson mellan november till april.

Blir skoj.
Citera
2022-09-02, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Kan inte klimataktivisterna göra lite nytta för en gångs skull och blåsa på snurrorna?

Eller fisa iaf, med alla groddar, linser och bönor som dom käkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in