2022-09-02, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
Det är onekligen talande. Tidigare kunde han inte välja mellan Macron och Orban.
Och nu när Polen bättrat sig, så står Orban ensam som auktoritär antidemokrat.
Vill Åkesson ses som det också? En del av hans skräniga anhängare verkar ju vara av detta skrot
och korn.
Den brittiske premiärministern Boris Johnson beskrev strategin i en krönika:
”Det finns en sak som är helt säker med att kasta en död katt på matsalsbordet – och jag menar inte att folk kommer att bli upprörda, oroliga, äcklade. Det är sant, men irrelevant. Den viktigaste punkten, säger min australiensiska vän, är att alla kommer att skrika, "Jösses, kompis, det finns en död katt på bordet!" Med andra ord, de kommer att prata om den döda katten – det du vill att de ska prata om – och de kommer inte att prata om problemet som har orsakat dig så mycket sorg.”

Det är inte svårare än så.
Citera
2022-09-02, 18:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Nej jag är redan övertygad så det är inget svårt alls.

Det diskussionen handlade om var dom som hoppar som hoppjerkor mellan partierna och hur sossarna ska få dom att stanna/sluta hoppa.

Du måste hålla i sär själva politiken i sig och hur den framställs. Sossarna är bra på det första och värdelösa på det senare. När det gäller SD och högern råder det motsatta. Sett från genomsnitts svenskens perspektiv. Du minns kanske hur Reinfeldt trollade Svenska folket i åtta år. Det lät också jävligt bra, DÅ.

Ok, kompis. Om du säger så. Anledningen till att sossarna måste göra sådana här desperata utspel beror ju på att alla positiva resultat från deras politik lyser med sin frånvaro, i annat fall hade det varit mycket enkelt att vara ärlig och peka på alla politiska beslut som höjt medborgarnas livskvalitet. Det hade varit mycket enkelt. Det är uppenbart att sossarna (ihop med 7-klövern.) monterar ner landets infrastruktur med avsikten att kontrollera folket och för att gynna den ekonomiska elit som drar i trådarna i bakgrunden. Det här sker av precis av samma anledningar som de Nederländska bönderna attackeras av sin egen regering. Ditt perspektiv är för grunt och för snävt. Lite off topic kanske men "bara säger".

Att det är svårt att sälja in en politik som attackerar den egna befolkningen är knappast kvantfysik, så då återstår det bara att svartmåla oppositionen samt att skylla alla dåliga resultat på Putin. Att fortfarande rösta sosse anno 2022 bör betraktas som ett självskadebeteende.
Senast redigerad av RobRoys 2022-09-02 kl. 18:58.
Citera
2022-09-02, 18:38
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Noterar att sossarnas rysslögner inte används som slagträ i kvällens debatt hos Sveriges Radio.

Kan nog vara så att Ynkeman och Hultqvist gjorde bort sig själva och hela partiet med sin propagandakonferens.

Man vill nog helst förtränga det hela, hoppas att det aldrig har hänt.

Sveriges Försvarsminister och Migrationsminister kallar till presskonferens om en grej som Peter uppfattade skumt.

Nästa vecka: En i SD kollade på Schindlers List...
Citera
2022-09-02, 18:39
Medlem
fejsetnr1s avatar
Ärligt talat är ni helt tappade? .... Detta va nog något av det sämsta ja sett... Sossarna e ju inte bara dumma i hövet dom är ju för fan farliga... Vet att dom velat svea rike illa länge med dessa skjutningar osv. Men nu måste proppen gått. Detta va så jävla dumt så den som röstar s måste va bra dum i huvudet.... Detta är min ärliga åsikt och övertygelse.....
Citera
2022-09-02, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Den brittiske premiärministern Boris Johnson beskrev strategin i en krönika:
”Det finns en sak som är helt säker med att kasta en död katt på matsalsbordet – och jag menar inte att folk kommer att bli upprörda, oroliga, äcklade. Det är sant, men irrelevant. Den viktigaste punkten, säger min australiensiska vän, är att alla kommer att skrika, "Jösses, kompis, det finns en död katt på bordet!" Med andra ord, de kommer att prata om den döda katten – det du vill att de ska prata om – och de kommer inte att prata om problemet som har orsakat dig så mycket sorg.”

Det är inte svårare än så.
Dessutom borde man kasta en förstulen blick vänsterut o se om det finns några hot där, som kan föranleda försvarsministern att reagera.....
Citera
2022-09-02, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
Det är onekligen talande. Tidigare kunde han inte välja mellan Macron och Orban.
Och nu när Polen bättrat sig, så står Orban ensam som auktoritär antidemokrat.
Vill Åkesson ses som det också? En del av hans skräniga anhängare verkar ju vara av detta skrot
och korn.

Löfven kunde inte välja mellan Trump och Putin?

Varför är det så viktigt vilka världsledare våra ledare älskar alt hatar? Hur hjälper det emot dödskjutningar, höga elpriser och matpriser osv?

Förstår inte hur det är viktigt för mig i min vardag... Ska jag vara rädd för kapitalism och minskad välfärd för att vi har politiker som väljer Bidén och att våra politiker aspirerar att vi ska bli mer som Usa?

Är detta bra då jag anser att Usa som samhällsskick suger pung och Ryssland är lite värre.

Inte så att Usa har rent framför sin dörr utan dom har mördat oskyldiga i mängder dom med och gör det än idag via olika proxywars. Varför vill våra politiker försöka få till denna fråga som egentligen inte har varit aktuell sen kalla krigets dagar och vi är långt ifrån ett nytt kallt krig.

Tycker det är förkastligt att Ryssland attackerade Ukraina, men vi får inte förglömma att den har mer eller mindre pågått sen 2014 och det har eskalerat nu.

Sossarna och vänsterpartiet är de partier som har röstat mest för Ryssland i EU parlementet än något övrigt parti så det rimmar illa att SD skulle vara Putinvänliga eller ska vi dra ner foliehatten lite längre.
Citera
2022-09-02, 18:42
Medlem
Varför använda olika tillmälen om politiska motståndare, som svin, pack osv?
I stället för att stärka argumentationen, så försvagas den. Inser inte hatarna detta?
Citera
2022-09-02, 18:42
Medlem
lemonzhellos avatar
Sossarna förnekar ju inte att de vänder sig till den vänstra delen av normalfördelningskurvan när det gäller intelligens.

Man kan tycka vad man vill om den taktiken, men ända sedan Palmes tid har man ju öppet visat att man med sin retorik vänder sig till sin primära väljarbas, dvs lågbegåvade.

De enda som inte fattar det - och som faktiskt köper retoriken ifråga - är just de lågbegåvade.

Vilket framgår med all önskvärd tydlighet bland annat i den här tråden.

Så nog funkar det, oavsett om oppositionen, medias debattörer och ett gäng statsvetarprofessorer tycker att det är att gå för långt.

Man kan helt enkelt inte underskatta gemene sosse när det kommer till tankeförmåga. Det går alltid att gå lägre. Och det kommer sossarna att göra. Vänta och se.
Citera
2022-09-02, 18:43
Medlem
Varför säger Hultqvist "Pottin" om Putin,det låter jävligt bonnigt.
Citera
2022-09-02, 18:44
Medlem
Jag är så glad och lättad att jag varken har Twitter eller Fejan så trollen kan inte nå mig!
Förutom här då men det är väl 50-50 mellan lagen så ingen fara skede
Räknar de med att ALLA har Facebook?
Citera
2022-09-02, 18:45
Medlem
nidbilds avatar
Socialdemokraterna är extremt pressade, nervösa odugliga
Citera
2022-09-02, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Noterar att sossarnas rysslögner inte används som slagträ i kvällens debatt hos Sveriges Radio.

Kan nog vara så att Ynkeman och Hultqvist gjorde bort sig själva och hela partiet med sin propagandakonferens.
Det här är planerat sedan länge och en del av sossarnas valstrategi. Maggan har såklart blivit informerad långt i förväg och Baudin har suttit med kampanjgeneralen och diverse spinndoktorer och kommit på det här. Det är inget som Ygeman och Hultqvist kom på själva. Att Maggan inte var med är för att de vill behålla hennes överdrivna landsmodersstatus som hittills hela sossarnas valkampanj byggt på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in