Citat:
Ursprungligen postat av
Kontrollstyrelsen
Det är onekligen talande. Tidigare kunde han inte välja mellan Macron och Orban.
Och nu när Polen bättrat sig, så står Orban ensam som auktoritär antidemokrat.
Vill Åkesson ses som det också? En del av hans skräniga anhängare verkar ju vara av detta skrot
och korn.
Löfven kunde inte välja mellan Trump och Putin?
Varför är det så viktigt vilka världsledare våra ledare älskar alt hatar? Hur hjälper det emot dödskjutningar, höga elpriser och matpriser osv?
Förstår inte hur det är viktigt för mig i min vardag... Ska jag vara rädd för kapitalism och minskad välfärd för att vi har politiker som väljer Bidén och att våra politiker aspirerar att vi ska bli mer som Usa?
Är detta bra då jag anser att Usa som samhällsskick suger pung och Ryssland är lite värre.
Inte så att Usa har rent framför sin dörr utan dom har mördat oskyldiga i mängder dom med och gör det än idag via olika proxywars. Varför vill våra politiker försöka få till denna fråga som egentligen inte har varit aktuell sen kalla krigets dagar och vi är långt ifrån ett nytt kallt krig.
Tycker det är förkastligt att Ryssland attackerade Ukraina, men vi får inte förglömma att den har mer eller mindre pågått sen 2014 och det har eskalerat nu.
Sossarna och vänsterpartiet är de partier som har röstat mest för Ryssland i EU parlementet än något övrigt parti så det rimmar illa att SD skulle vara Putinvänliga eller ska vi dra ner foliehatten lite längre.