Citat:
Ursprungligen postat av P&k
Kanske att gå till ytterligheter men om jag hade hävdat att jag måste bedriva min religion x antal per dag hade det snart funnits ett bönerum.
Det jag gråter över är att det finns så få ickerökare som kan förstå denna situation, rena rama förföljelsen. Frågan är när det kommer en kristallnatt mot rökare också, där det springer omkring rökmotståndare och skränar.
Tja, vi finansierar ju den extra sjukvård ni behöver pga rökningen. Och att arbetsgivare blir sura för alla extraraster rökarna tar och då tycker det kan bli löneavdrag är ju inte heller långsökt.
Visst har jag som ickerökare svårt att förstå din situation, men du som rökare har försämrat luktsinne och förstår inte min situtation. Du förstår inte hur illa din cigarettrök luktar och hur lukten lätt fastnar i kläderna så man får göra extra klädbyte.
Oförståelsen är att betrakta som ömsesidig.
Jag känner mig också förföljd av dessa rökare som ska stå i folksamlingar och busskurer och spruta ut sin giftrök. Sen skräpar de ner som satan med sina fimpar som de bara slänger överallt.
Så vem är det som får lida egentligen?
Tilläggas bör, att jag tycker synd om dig som är fast i ett beroende som du inte kan kontrollera.