Citat:
Ursprungligen postat av
4608
Ja, främst låter det som att du kanske behöver träna på din lyhördhet.
Men jag förstår fortfarande inte hur du inte kunde förstå att han ringde dig med avsikt att få dig att köpa hans service/produkt. Vad sades under samtalet? Om du kan sammanfatta det lite kort.
För normalt sett så brukar man väl kunna få en hint om vad syftet med kontakten från säljaren är?
Sättet han presenterade sig på tog mig på sängen. Det lät som han var intresserad av att boka en tjänst med oss och han ställde massor av frågor av vad vi gör. Det var först en bit in i samtalet som han började prata vad han gjorde och det var väldigt luddigt men lät väldigt bra. Vi var intresserade eftersom vi ville få mer kunder genom sökträffar. Han berättade kort om att vi kunde få en profileringssida och sökord på olika kommuner där det skulle få bra genomslag. Vi fick ett pris på 2000kr i månaden och tyckte det lät bra. Därefter drog han igång inspelningen och läste upp sökord, profileringssida och kostnad med möjlighet att dela upp betalningen och bindande avtal på 12 månader som man kunde avsluta senast 3 månader innan den nya 12 månaders perioden.
Vi blev försäkrade om att vi skulle få ett bekräftelsemail om allt som vi kunde läsa igenom i lugn och ro och det sades ingenting om ångerrätt eller hur man går tillväga för detta. Det sades heller inget om att de skulle påbörja arbetet omgående innan vi ens fått något skriftligt att läsa igenom.
Vi fick inga mail i fredags som vi var utlovade, varje gång vi frågade så sköt de bara på tiden. Vi fick ett sms med en länk till ett utkast av en profileringssida som jag tidigare sagt är värd mycket mindre än vad de hävdar att det ska ha kostat att utföra med bara en arbetsdag.
Så ja, det var dumt att tacka till tjänsten under inspelningen. Men det är ju hela syftet att man ska bli tagen på sängen och manipulerad till att säga ja. När sedan allt rabblas upp är det svårt att tänka igenom allt. Det klarnar upp först när man lagt på.
Så: jag vet köp inget på telefon, detta har jag aldrig gjort tidigare. Men av erfarenhet så presenterar sig alltid säljare som just säljare. I detta fallet när vi är nya med att få kunder så trodde jag först det var en kund och blev ”caught off guard”. Bra säljtaktik men jag förstår inte hur de kan livnära sig på att lura folk på detta viset och komma undan med det.
Säger man att man har 450 kunder men bara finns på en webbsida utan att visa anställda utåt och inte en enda recension så är det något som inte stämmer.