2022-08-30, 18:42
Medlem
senhackarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonKilluminati
Allt är relativt, men tittar du utvecklingen de senaste 20 åren vad beträffar våldsbrottsligheten så är den ju grövre, människor har ju med tiden blivit mer civiliserade förutom vissa delar av världen, delar som vi gladeligen hämtar med ett snitt IQ på ca 73. Kollar man utvecklingen av det dödliga skjutvapenvåldet runtom i europa sticker ju Sveriges utveckling ut på ett negativt sätt.

Danmark har sedan sin tuffare linje haft 35 gängmord de sista 5 åren medan vi är uppe på 47 bara i år, 46 året innan och 42 2020. Vad kan det bero på? hmmm

Skulle nog säga att Öst Europa har mera skjutningar. Och värre våldsbrott än övriga Europa.

Danska myndigheterna jobbar väll med problem med andra metoder. Deras metoder drabbar ofta oskyldiga. Konstigt att det inte har blivit ruiner av de landet.
Citera
2022-08-30, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Skulle nog säga att Öst Europa har mera skjutningar. Och värre våldsbrott än övriga Europa.

Danska myndigheterna jobbar väll med problem med andra metoder. Deras metoder drabbar ofta oskyldiga. Konstigt att det inte har blivit ruiner av de landet.

Nu är du faktiskt ute och cyklar kompis, BRÅ publicerade ju en studie om just det dödliga skjutvapenvåldet i europa, där utmärkte sig Sverige som det enda land där skjutningarna med dödlig utgång ökat. Det var bara Kroatien av samtliga europeiska länder som hade fler dödsfall per 1 miljon invånare, och då är det bara baserat på siffror från 2014-2017, dvs innan rekord-åren.

Danskarna har ju gjort helt rätt, resultaten har ju visat sig, en mer restriktiv invandringspolitik, särskilt för asyl och anhörighetsinvandring från vissa delar av världen har man varit extremt selektiv med. Danskarna har visat att det går att vända trenden, då de i början av 2000-talet hade enorma problem med gängbrottsligheten.
Senast redigerad av DonKilluminati 2022-08-30 kl. 23:24.
Citera
2022-08-31, 02:36
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Klart att det var politiskt. Han han inte fram till Annie. När han gjort dig av med den första av dom två som han var ute efter. Tänk lite nästa gång.

Detta är bara önskedrömmar, han var tyvärr bara mentalt störd och ville döda någon och det blev den här kvinnan. Men hoppet är det sista som överger människan och om Annie mot all förmodan bli statsminister lär vi få se ett statsministermord till.
Citera
2022-10-11, 12:09
Avstängd
karlinges avatar
Vilka fler hade han på "listan"? Klarade inte ens av att nå sitt primära mål i vanlig ordning. Vilken sopa
Citera
2022-10-23, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Är inget att skoja om
Politiskt våld hör inte hemma i ett civiliserat land. Jag hatar Annie av hela mitt hjärta, hon är en jävla fitta men hon har all rätt att framföra sina åsikter.
Du har rätt från första till sista bokstaven, men det finns undantag från allt och när det gäller Annie Lööf har min sista gräns passerats. Jag tål inte fanskapet helt enkelt. Och jag är långtifrån ensam om det. Jag är helt hundra på att någon kommer att knäppa henne så småningom. Man kan inte hålla på att kalla folk som har en annan åsikt än henne för rasister, nazister och andra ister utan att någon till slut reagerar och som läget är i landet är just nu när det gäller kriminella är tålamodet mot de som ylar om fri invandring ganska lågt just nu.
Citera
2022-10-27, 03:08
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenaj68
Du har rätt från första till sista bokstaven, men det finns undantag från allt och när det gäller Annie Lööf har min sista gräns passerats. Jag tål inte fanskapet helt enkelt. Och jag är långtifrån ensam om det. Jag är helt hundra på att någon kommer att knäppa henne så småningom. Man kan inte hålla på att kalla folk som har en annan åsikt än henne för rasister, nazister och andra ister utan att någon till slut reagerar och som läget är i landet är just nu när det gäller kriminella är tålamodet mot de som ylar om fri invandring ganska lågt just nu.
Mjo, det är ju i och med "attentatet" uppenbart att hon är en måltavla i vissa kretsar. Kanske lugnar det sig nu dock när hon avgår. Vi slipper ju henne nu ändå. 👍😉 Förhoppningsvis
Citera
2022-11-09, 11:09
Medlem
MuntertMongos avatar
'Annie passar på att mediehora med offerkoftan så mycket hon kan. Varför håller hon på på detta sättet? Nästan påtänkt i någon fantasi hos en förvirrad psykpatient som den nedmonterade vårdapparaten låtit ströva fritt på gator och torg, men ändå aldrig nära, men nog fan ska man medievältra sig i denna sällsynta uppmärksamhetsbjudning!

Terroristbrott, vad fan? Vill dom att man helt ska tappa förtroendet för statsapparaten? Men det är klart, att belysa politikers misslyckanden anses ju vara terrorism i många länder.
Citera
2022-11-09, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuntertMongo
'Annie passar på att mediehora med offerkoftan så mycket hon kan. Varför håller hon på på detta sättet? Nästan påtänkt i någon fantasi hos en förvirrad psykpatient som den nedmonterade vårdapparaten låtit ströva fritt på gator och torg, men ändå aldrig nära, men nog fan ska man medievältra sig i denna sällsynta uppmärksamhetsbjudning!

Terroristbrott, vad fan? Vill dom att man helt ska tappa förtroendet för statsapparaten? Men det är klart, att belysa politikers misslyckanden anses ju vara terrorism i många länder.

Att planera mord på politiker brukar normalt ses som terroristbrott. Kräket Engström förtjänar att skickas till Sibirien.
Citera
2022-11-09, 16:50
Medlem
MuntertMongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Att planera mord på politiker brukar normalt ses som terroristbrott. Kräket Engström förtjänar att skickas till Sibirien.

Det finns nog många psykpatienter med mer eller mindre ogenomtänkta förvirringar om diverse personer, inklusive politiker. Mord, eller förberedelse till, är i sig ett brott som väcker avsky och förtjänar hårda straff, eller varför inte avpollettering direkt.

Herr Engström borde såklart sedan länge varit institutionaliserad, men eftersom "välfärden" är nedmonterad så är det såklart mord och förberedelse till som borde vara aktuellt. Målen, om man vill se det så, var ju inte helt slumpmässiga utan har viss systematik. Terror borde vara uteslutet, Utöya var terror, liksom liknande urskillningslösa attacker mot samhället. Givetvis var detta ett nedrigt dåd som aldrig borde varit möjligt, men terror? Du drar mig i benet!

Palmemordet var t.ex. ett mord, inte terror. Inte ens om det är en annan upplösning än den allmänt gångbara. Och såvitt jag har förstått var han politiker.
Citera
2022-11-09, 17:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Mjo, det är ju i och med "attentatet" uppenbart att hon är en måltavla i vissa kretsar. Kanske lugnar det sig nu dock när hon avgår. Vi slipper ju henne nu ändå. 👍😉 Förhoppningsvis

Slipper, så fan heller. Hon sitter ju kvar i riksdagen mandatperioden ut troligtvis. Visst lär det bli aningen mindre men man lär ju ftå media håll vilja ha kommentarer från specifikt henne. Eftersom hon är anti SD så mycket så vill media fråga henne saker för det kan dom skapa bra anti SD propaganda på.
Citera
2022-12-31, 12:49
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Vilka fler hade han på "listan"? Klarade inte ens av att nå sitt primära mål i vanlig ordning. Vilken sopa
Är det hemligt? Varför då?
Citera
2023-12-19, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Hon får skylla sig själv för att vara en måltavla eftersom hon är en polariserande person. Hon har alltid högt tonläge och hon är falsk som bara den.
Gäller detta enligt dig alla politiker som har högt tonläge.
Man kommer inte långt i politik om man är mjäkig och osynlig.
Isf är de flesta måltavlor. Kent Ekeroth hamnade ofta i trubbel, han hade ju två Säpo killar med sig. Som GW Persson uttryckte sig mest för att skydda allmänheten från attacker av denna kille storlek som halv portion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in