Citat:
Ursprungligen postat av
sommerso
Trogen nöjd följare men inte aktiv:
Jag tänker inte lista mina holdings; de uppgår till 30+. Den jag vill nämna är LCX. Mitt tredje största innehav.
Står i USD $0,066 för stunden.
Ytterligare en token i mängden där ägaren får lite rabatt på någon sites tjänster? Lite likt CEL, FTT, CRO och massor av andra varianter.
Problemet som jag ser det är att dessa token är på tok för volatila för att fylla ett syfte. Jag menar, varför köpa dessa token för 10k, för att få 5% rabatt på någon ynka liten trade om dom helt plötsligt dumpar 30% på en vecka?
Ja visst, dom kan också gå upp 30% på en vecka, men då köper man dom inte för deras inneboende värde utan på ren spekulation, och då blir dom rätt poänglösa menar jag.
Jag vet inte om dom skulle kunna vara lite mer peggade mot något stabilare, så att deras värde korrelerade mer med användandet av siten ifråga. Men då hänger allt på affärsidén som siten har. Kan dom bjuda på tex en så mycket bättre trading upplevelse än Binance, Coinbase eller någon av de hundratals andra centraliserade och decentraliserade siterna? Tveksamt va?