2023-04-13, 15:52
Medlem
expanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obekvamstamning
Ingen riktigt men kollar bara på polygon kedjan hädanefter den är överlägset bäst i funktion och teknik.

Undvik polygon matic som devsen äger 80% av.
För den som inte är insatt ser det där väldigt motsägelsefullt ut.
Citera
2023-04-13, 17:33
Medlem
Obekvamstamnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expander
För den som inte är insatt ser det där väldigt motsägelsefullt ut.

Ja, vill påstå det samma med alla kedjor. Ethrium kan printas i oändlighet och binance äger BnB. Det är klart de kommer stealth dumpa succesivt
Citera
2023-04-13, 18:02
Medlem
Herblaws avatar
Citat:
Ingen riktigt men kollar bara på polygon kedjan hädanefter den är överlägset bäst i funktion och teknik.

Menar du överlägset bäst på Ethereum-kedjan eller gemför du även med layer 1 kedjor?

Den senaste tekniken består av app-specifika layer 1 kedjor som använder
awesome-MOVE (https://github.com/MystenLabs/awesome-move)
strobe settlement (https://docs.strobe.space/welcome-to-strobe/overview)
parallell validering av block istället för sekventiell (sök på google efter "parallel vs sequential blockchain")
Frontrunning protection (https://www.reverie.ooo/post/approaches-to-mev-ethereum-vs-cosmos)

Om du är intresserad att läsa mer om den senaste blockkedje-tekniken så föreslår jag att du tittar på cosmos kedjor t.e.x injective eller den kommande seichain som har TGE 23Q2.
Citera
2023-04-13, 21:17
Medlem
Obekvamstamnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herblaw
Menar du överlägset bäst på Ethereum-kedjan eller gemför du även med layer 1 kedjor?

Den senaste tekniken består av app-specifika layer 1 kedjor som använder
awesome-MOVE (https://github.com/MystenLabs/awesome-move)
strobe settlement (https://docs.strobe.space/welcome-to-strobe/overview)
parallell validering av block istället för sekventiell (sök på google efter "parallel vs sequential blockchain")
Frontrunning protection (https://www.reverie.ooo/post/approaches-to-mev-ethereum-vs-cosmos)

Om du är intresserad att läsa mer om den senaste blockkedje-tekniken så föreslår jag att du tittar på cosmos kedjor t.e.x injective eller den kommande seichain som har TGE 23Q2.

Är inte helt så tekniskt bevandrad som du verkar vara men den shanghai updaten verkar ha inhämtat en hel del av polygons fördelar, snabbare och billigare transaktioner vilket kommer vara vitalt för mass-adoption. Men det är väl kanske lite som telefoner; med utvecklingen så liknar de mer varandra efter hand ungefär som smartphones gör nuförtiden.

Men tack för info, blir att använda etherium i framtiden pga uppdateringen och såklart dess enorma populariet.
Senast redigerad av Obekvamstamning 2023-04-13 kl. 21:23.
Citera
2023-04-13, 23:00
Medlem
Herblaws avatar
Citat:
Är inte helt så tekniskt bevandrad som du verkar vara men den shanghai updaten verkar ha inhämtat en hel del av polygons fördelar, snabbare och billigare transaktioner vilket kommer vara vitalt för mass-adoption. Men det är väl kanske lite som telefoner; med utvecklingen så liknar de mer varandra efter hand ungefär som smartphones gör nuförtiden.

Men tack för info, blir att använda etherium i framtiden pga uppdateringen och såklart dess enorma populariet.

Är du ute efter att tjäna pengar och gillar defi, så håll dig till ethereum, vill du testa ny teknik eller bygga egna dapps så är cosmos ett bra ställe att börja på. Ett tips är att inte låsa in dina tokens utan håll dom flytande och följ strömmen/hypen med ditt kapital, nu vet jag inte hur kunnig du är men många bränner sig för dom låser sina tokens i början.
Med tiden liknar kedjorna varandra ja, mycket är öppen källkod och vem som helst kan starta en egen kedja, finns även applikationer där du kan klicka dig fram och starta en egen kedja där du inte behöver vara så tekniskt kunnig.
Ether är dessutom ”deflationary” så du vet, med tanke på att du skrev att dom printas i oändlighet (www.ultrasound.money)
Senast redigerad av Herblaw 2023-04-13 kl. 23:25.
Citera
2023-04-13, 23:24
Medlem
Obekvamstamnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herblaw
Är du ute efter att tjäna pengar och gillar defi, så håll dig till ethereum, vill du testa ny teknik eller bygga egna dapps så är cosmos ett bra ställe att börja på. Ett tips är att inte låsa in dina tokens utan håll dom flytande och följ strömmen/hypen med ditt kapital, nu vet jag inte hur kunnig du är men många bränner sig för dom låser sina tokens i början.
Med tiden liknar kedjorna varandra ja, mycket är öppen källkod och vem som helst kan starta en egen kedja, finns även applikationer där du kan klicka dig fram och starta en egen kedja där du inte behöver vara så tekniskt kunnig.

Ja ett bra råd, kom fram till det samma för ett par få månader sen, har underskattat hypen och bara gått efter funktion, missat många hype tåg på det sättet, sist var det nft. De-fi är väl mest lite av ett buzzword egentligen, då allt är tracable medmindre man inte använder houdiniswap eller liknande men det är också riskabelt.
Senast redigerad av Obekvamstamning 2023-04-13 kl. 23:45.
Citera
2023-04-14, 08:17
Medlem
Frozzzts avatar
Jag har sedan en lång tid tillbaka en del Polkadot, Chainlink och Cardano.

Hur hade ni ompositionerat er om ni var mig?
Citera
2023-04-14, 14:00
Medlem
Rytger-Stahlbergs avatar
För L1 satsar jag stort på Kadena, då de har en väldigt snygg lösning för att skala upp kapaciteten med POW utan att tumma allt för mycket på decentralisering

I övrigt investerar jag främst i vad jag i brist på bättre ord skulle kalla decentraliserade IT-tjänster:
Citera
2023-04-19, 23:39
Medlem
Grin via Slatepack är magi. Tydligen kan man även betala via Nostr-adresser. https://twitter.com/ironbellywallet/status/1630009566560747520

Grin har dock en kolossal inflationstakt under de närmaste åren, så det är inget månskott direkt. https://grinflation.com/
Citera
2023-04-21, 06:06
Medlem
Trogen nöjd följare men inte aktiv:

Jag tänker inte lista mina holdings; de uppgår till 30+. Den jag vill nämna är LCX. Mitt tredje största innehav.

Står i USD $0,066 för stunden.
Citera
2023-04-21, 09:30
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommerso
Trogen nöjd följare men inte aktiv:

Jag tänker inte lista mina holdings; de uppgår till 30+. Den jag vill nämna är LCX. Mitt tredje största innehav.

Står i USD $0,066 för stunden.

Ytterligare en token i mängden där ägaren får lite rabatt på någon sites tjänster? Lite likt CEL, FTT, CRO och massor av andra varianter.

Problemet som jag ser det är att dessa token är på tok för volatila för att fylla ett syfte. Jag menar, varför köpa dessa token för 10k, för att få 5% rabatt på någon ynka liten trade om dom helt plötsligt dumpar 30% på en vecka?
Ja visst, dom kan också gå upp 30% på en vecka, men då köper man dom inte för deras inneboende värde utan på ren spekulation, och då blir dom rätt poänglösa menar jag.

Jag vet inte om dom skulle kunna vara lite mer peggade mot något stabilare, så att deras värde korrelerade mer med användandet av siten ifråga. Men då hänger allt på affärsidén som siten har. Kan dom bjuda på tex en så mycket bättre trading upplevelse än Binance, Coinbase eller någon av de hundratals andra centraliserade och decentraliserade siterna? Tveksamt va?
Senast redigerad av Leaston 2023-04-21 kl. 09:36.
Citera
2023-04-23, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Ytterligare en token i mängden där ägaren får lite rabatt på någon sites tjänster? Lite likt CEL, FTT, CRO och massor av andra varianter.

Problemet som jag ser det är att dessa token är på tok för volatila för att fylla ett syfte. Jag menar, varför köpa dessa token för 10k, för att få 5% rabatt på någon ynka liten trade om dom helt plötsligt dumpar 30% på en vecka?
Ja visst, dom kan också gå upp 30% på en vecka, men då köper man dom inte för deras inneboende värde utan på ren spekulation, och då blir dom rätt poänglösa menar jag.

Jag vet inte om dom skulle kunna vara lite mer peggade mot något stabilare, så att deras värde korrelerade mer med användandet av siten ifråga. Men då hänger allt på affärsidén som siten har. Kan dom bjuda på tex en så mycket bättre trading upplevelse än Binance, Coinbase eller någon av de hundratals andra centraliserade och decentraliserade siterna? Tveksamt va?

Helt enig Leaston, Det finns inget värde i dagsläget. förmodligen inte i morgon heller. Det jag hoppas på är att dem gör något vettigt av deras token i framtiden. Förkjöp av ICO's eller en egen chain. Oavsett så vet jag att deras shittoken kommer att öka galet i värde. Samma som alla andra shittokens när bullen snart slår till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in