Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-20, 11:56
  #1033
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SSAEG123
Exakt, det här är extremt rättsOSÄKERT!

För om AN, som troligtvis är OSKYLDIG, döms utan bevis, så betyder det att vilken oskyldig person som helst kan dömas för vad som helst i framtiden utan några som helst bevis och bara på grund av att 1 eller flera människor ljuger eller gaddar ihop sig och hittar på en lögn om en annan person! …

…och då gäller det nog att alla människor alltid har ett alibi i framtiden och aldrig är ensamma i så fall…alternativt filmar sig själv hela tiden…annars kan ju vem som helst bli anklagad för vad som helst, trots att de inte har gjort något!?

Det här lär ju bli en rejäl rätts-röta om AN blir dömd för något som hon inte har gjort, bara för att några tonårs-grabbar pratar om sina önske-drömmar och ventilerar sina sjuka fantasier!

Jag har inte sett NSD:s artikel - kan du möjligtvis hjälpa mig med en länk till den?

Tack!

Upplever att det är väldigt vanligt att gärningspersoner döms mot sitt nekade utan fysisk bevisning. Där rätten väljer att gå på målsägandes berättelse och vad denne har berättat för andra om händelsen innan det blev polisärende.
Åtminstone när det gäller sexualbrott mot barn
Citera
2022-11-20, 12:14
  #1034
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperBengt
Upplever att det är väldigt vanligt att gärningspersoner döms mot sitt nekade utan fysisk bevisning. Där rätten väljer att gå på målsägandes berättelse och vad denne har berättat för andra om händelsen innan det blev polisärende.
Åtminstone när det gäller sexualbrott mot barn

Så är det! Rättsosäkerhet de lux!
Detta kommer bli Sveriges nästa rättsskandal och karriärs åklagarna som burar in oskyldiga borde stå ansvariga för de liv de förstört
Citera
2022-11-20, 13:53
  #1035
Medlem
krachons avatar
Hur f--n kunde åklagaren gå vidare med det här?
Det är ju uppenbart att en av killarna ljuger som en häst travar och att föräldrarna inte kan förstå att den lilla gullungen fabricerar.

Amandas advokater kommer att vända på den här processen och ställa krav på ersättning för ärekränkning, eftersom pojken utan särskild grund pekat ut henne som brottslig och lämnat ut nedsättande uppgifter om henne.

Förlikning kommer förmodligen ske efter dom tinget eller hovrätten, om åklagaren väljer att överklaga.

För mina vänner, Amanda kommer att frias helt av tingsrätten.
Citera
2022-11-20, 14:42
  #1036
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krachon
Hur f--n kunde åklagaren gå vidare med det här?
Det är ju uppenbart att en av killarna ljuger som en häst travar och att föräldrarna inte kan förstå att den lilla gullungen fabricerar.

Amandas advokater kommer att vända på den här processen och ställa krav på ersättning för ärekränkning, eftersom pojken utan särskild grund pekat ut henne som brottslig och lämnat ut nedsättande uppgifter om henne.

Förlikning kommer förmodligen ske efter dom tinget eller hovrätten, om åklagaren väljer att överklaga.

För mina vänner, Amanda kommer att frias helt av tingsrätten.

Det vore det logiska, men tyvärr kommer Amanda och alla som känner henne få se vad det svenska rättsväsendet går för…
Citera
2022-11-20, 17:04
  #1037
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laplandwomen
Tyvärr är det ganska många senaste tiden som dömts utan bevis.

Det här är det första fallet som jag har läst om där man anklagar någon utan bevis…tror jag…vilka andra fall finns?
Citera
2022-11-20, 17:04
  #1038
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperBengt
Upplever att det är väldigt vanligt att gärningspersoner döms mot sitt nekade utan fysisk bevisning. Där rätten väljer att gå på målsägandes berättelse och vad denne har berättat för andra om händelsen innan det blev polisärende.
Åtminstone när det gäller sexualbrott mot barn

Det här är det första fallet som jag har läst om där man anklagar någon utan bevis…tror jag…vilka andra fall finns?
Citera
2022-11-20, 17:43
  #1039
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SSAEG123
Det här är det första fallet som jag har läst om där man anklagar någon utan bevis…tror jag…vilka andra fall finns?

Lyssna på podden ”könskriget” med Alexander Bard, han och en advokat har granskade 200 dömda sexualbrottslingar och konstaterade att 70-80% var oskyldigt dömda. Hade det rört sig om något annat brott hade Mao 70-80% inte blivit dömda. Sexualbrott är det enda brotten i Sverige där man sänkt bevisbördan. Och varför det? Jo för media har sedan 2017 bombat med artiklar som ” 10.000 anmälningar, endast 2% fällande domar” vilket i sin tur har resulterat i att rättsväsendet sänkte bevisbördan i syfte att öka antalet fällande domar.

I bara Norrbotten finns ett tiotal fall i närtid där personer blivit dömda helt utan bevis och endast på målsägarens ord, ex:
Tatueraren i Boden, hög chef i Piteå, utländsk kille på en offentlig toalett, pensionär från malmfälten och dennes barnbarn, kille gick hem med tjej i Luleå, tjej uppgav att hon blev våldtagen på bergviken, listan kan göras lång!

Inom advokatvärldens egna forum ( branschtidningar) skrivs artikel efter artikel om sexualbrott och hur rättsosäkerhet det hanteras, man nämner bla att det är ren och skär lottdragning om det blir en fällande dom)

Man kan också se på andra sidan dvs åklagarna, som åtalar alla dessa oskyldiga är det en slump att åklagarna är 99% kvinnor? Om man tittar närmare på åklagarnas statistik så ser man att de åklagare som hanterar flest sexualbrott har också mest fällande domar, är det en slump?

Tyvärr kommer stackars lilla Amanda att få se baksidan av Sverige! Men hon är inte ensam, och fler kommer det bara bli. Snart kommer alla människor i Sverige känna någon som åkt fast för sexualbrott.
Citera
2022-11-20, 18:30
  #1040
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laplandwomen
Lyssna på podden ”könskriget” med Alexander Bard, han och en advokat har granskade 200 dömda sexualbrottslingar och konstaterade att 70-80% var oskyldigt dömda. Hade det rört sig om något annat brott hade Mao 70-80% inte blivit dömda. Sexualbrott är det enda brotten i Sverige där man sänkt bevisbördan. Och varför det? Jo för media har sedan 2017 bombat med artiklar som ” 10.000 anmälningar, endast 2% fällande domar” vilket i sin tur har resulterat i att rättsväsendet sänkte bevisbördan i syfte att öka antalet fällande domar.

I bara Norrbotten finns ett tiotal fall i närtid där personer blivit dömda helt utan bevis och endast på målsägarens ord, ex:
Tatueraren i Boden, hög chef i Piteå, utländsk kille på en offentlig toalett, pensionär från malmfälten och dennes barnbarn, kille gick hem med tjej i Luleå, tjej uppgav att hon blev våldtagen på bergviken, listan kan göras lång!

Inom advokatvärldens egna forum ( branschtidningar) skrivs artikel efter artikel om sexualbrott och hur rättsosäkerhet det hanteras, man nämner bla att det är ren och skär lottdragning om det blir en fällande dom)

Man kan också se på andra sidan dvs åklagarna, som åtalar alla dessa oskyldiga är det en slump att åklagarna är 99% kvinnor? Om man tittar närmare på åklagarnas statistik så ser man att de åklagare som hanterar flest sexualbrott har också mest fällande domar, är det en slump?

Tyvärr kommer stackars lilla Amanda att få se baksidan av Sverige! Men hon är inte ensam, och fler kommer det bara bli. Snart kommer alla människor i Sverige känna någon som åkt fast för sexualbrott.

Tack snälla för informationen!

Jag ska lyssna på könskriget direkt efter att jag ha loggat ut i natt…och jag gillar dessutom Alexander Bard; han gick ut med högsta betyg (typ 5r i det flesta ämnena) från handels i Gbg(?) tror jag, men de flesta människorna tror att han bara är en knasig figur i ”Army of lovers”, när han egentligen är ett levande geni

AN är nog, precis som jag har för mig att du har nämnt tidigare, ett föremål för en politisk agenda här…det här är så otroligt fel och underminerande av demokratin när någon kan dömas utan bevis!…
Citera
2022-11-20, 18:32
  #1041
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laplandwomen
Lyssna på podden ”könskriget” med Alexander Bard, han och en advokat har granskade 200 dömda sexualbrottslingar och konstaterade att 70-80% var oskyldigt dömda. Hade det rört sig om något annat brott hade Mao 70-80% inte blivit dömda. Sexualbrott är det enda brotten i Sverige där man sänkt bevisbördan. Och varför det? Jo för media har sedan 2017 bombat med artiklar som ” 10.000 anmälningar, endast 2% fällande domar” vilket i sin tur har resulterat i att rättsväsendet sänkte bevisbördan i syfte att öka antalet fällande domar.

I bara Norrbotten finns ett tiotal fall i närtid där personer blivit dömda helt utan bevis och endast på målsägarens ord, ex:
Tatueraren i Boden, hög chef i Piteå, utländsk kille på en offentlig toalett, pensionär från malmfälten och dennes barnbarn, kille gick hem med tjej i Luleå, tjej uppgav att hon blev våldtagen på bergviken, listan kan göras lång!

Inom advokatvärldens egna forum ( branschtidningar) skrivs artikel efter artikel om sexualbrott och hur rättsosäkerhet det hanteras, man nämner bla att det är ren och skär lottdragning om det blir en fällande dom)

Man kan också se på andra sidan dvs åklagarna, som åtalar alla dessa oskyldiga är det en slump att åklagarna är 99% kvinnor? Om man tittar närmare på åklagarnas statistik så ser man att de åklagare som hanterar flest sexualbrott har också mest fällande domar, är det en slump?

Tyvärr kommer stackars lilla Amanda att få se baksidan av Sverige! Men hon är inte ensam, och fler kommer det bara bli. Snart kommer alla människor i Sverige känna någon som åkt fast för sexualbrott.

Det skulle stå 5 : or, som i högsta betyg i skolan på 80-90-talet, så jag har ingen aning om var smileysen kom ifrån
Citera
2022-11-20, 18:51
  #1042
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SSAEG123
Det skulle stå 5 : or, som i högsta betyg i skolan på 80-90-talet, så jag har ingen aning om var smileysen kom ifrån

Skulle inte förvåna mig, han känns väldigt påläst och smart!

Tragiskt utveckling. Rättssäkra Sverige är inte rättssäker längre.
Citera
2022-11-20, 20:04
  #1043
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Laplandwomen
Skulle inte förvåna mig, han känns väldigt påläst och smart!

Tragiskt utveckling. Rättssäkra Sverige är inte rättssäker längre.
Blir det så när de sållar mygg och släpper igenom kameler ?
Antar att det visar den egentliga agendan ?
AN är gissningsvis väldigt eftertraktad med tanke på att hon visar vad hon går för.
Jobba på "tält-verksamhet" och kanske få någon "Hobbit" att göra fel val.
IJ vet nog att det var fel men AN är ju en frisk fläkt.
Prejudikat för framtida IJ.. om det visar att han utvecklar psykiska problem.
Citera
2022-11-20, 21:09
  #1044
Medlem
Jävla surr om @mand@s oskyldiga nuna.
Kan köpa att hon skickat bröstbilder fel nån gång. Men historiken på chattloggar ljuger inte.
Oerhört manisk i kntakterna med killarna.
Sen verkar de lite ovilliga att svar på frågor.
Känner mer att dom har svårt att berätta för förhörsledaren. Ni som nu har agendan att "fria " an lyckas nog bara i era huven.
Vad gör hennes pojkvän nu? Han flydde väl?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback