2022-08-23, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Lite rädd för detta, håller mig redan borta så gott jag kan i mitt privatliv då jag röker en del cannabis. Pallar inte utveckla ett jävla polishat.

Egentligen skulle jag bara vilja att sitta och säga ingen kommentar, men känns som det bara kommer att elda på dom.
Ett bra tips är att säga till förhörsledaren/förhörschefen hos polisen att du var hemma hos en kompis vid samma tidpunkt
då skadegörelsen ägde rum på en annan plats och be polisen att de kan prata med din kompis som
kan intyga på att du var hemma hos honom vid den aktuella tidpunkten, då kan det bidra till att misstankarna mot dig kommer att försvagas och upphöra och då har du stor chans att du blir frikänd.

Skulle inte polisen trots allt inte tro på din version och likt förbannat påstå att du har utsatt någons sak för skadegörelse ,se till att direkt ta kontakt med en advokat.

Och har man på falska grunder blivit anklagad för skadegörelse trots att det visar sig att du hade
vattentätt alibi och är oskyldig så kan du ha rätt att begära skadestånd .

För om man på falska grunder blir beskylld och anklagad för ett brott som man inte har begått
så kan sånt påverka ens vardag i form av att man blir orolig och lessen och börjar storgråta
och samtidig dessutom blir fly förbannad och man känner
att livet har rasat samman som ett korthus .

För det är normalt att man reagerar direkt om man på falska grunder blir beskylld och anklagad
för ett brott som man inte har begått alls.
Senast redigerad av Umpalavemang 2022-08-23 kl. 12:38.
Citera
2022-09-08, 15:46
Medlem
bobo909s avatar
Kan ju uppdatera att förhöret gick bra. Dom var trevliga och undrade mest om jag deltagit eller kunde identifiera någon. Händelsen gällde en skadegörelse efter en fotbollsmatch.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in