2006-07-03, 13:31
Medlem
Tyrranics avatar
Man har sina knep, och lätt är det inte.
Citera
2006-07-03, 13:34
Medlem
DanSnows avatar
Har dom Internetuppkoppling på vårdavdelningarna nuförtiden förresten?
Citera
2006-07-03, 13:37
Medlem
Tyrranics avatar
Det vet jag faktiskt inte, det måste dom väl ha, iallfall i typ sjukrum för personal och sånt? eller ?
Citera
2006-07-03, 17:47
Medlem
Riktigt rejält med cred till dig!

Mer sådana hära bilder vill vi ha!
Citera
2006-07-03, 22:22
Medlem
Har de fortfarande intagna eller är det nästan tomt?
Citera
2006-07-03, 22:43
Medlem
Vesuvios avatar
jag får känslan av att han känner någon som jobbar där och fick komma in och plåta lite! kan det vara så?
Citera
2006-07-04, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vesuvio
jag får känslan av att han känner någon som jobbar där och fick komma in och plåta lite! kan det vara så?

Eller att han har någon bekant dära som är inlagd

Eller så jobbar han dära? Eller så gör han något jobb i fastigheten dära...
Citera
2006-07-04, 14:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gangstertrippin
Jag undrar också hur du tog dej in... och varför är det ett av Sveriges farligaste mentalsjukhus? =)
Nja, nu är det ju inte så att det är själva sjukhuset som är farligt.
Däremot de intagna. Om jag inte minns fel så hamnar de absolut farligaste psykfallen på mentalsjukhusen Karsudden (Katrineholm), Säter (Säter) och Marieberg (Kristinehamn).
Citera
2006-07-04, 15:07
Medlem
Grishnacs avatar
Njaej de farligaste hamnar på sveriges två säkraste som idag är Säter och Nacksta (Sundsvall), men Nackstas anläggning har väl börjat omvärderas efter diverse incidenter bland annat med Miailovich eller vad han nu heter...
Citera
2006-07-04, 15:38
Medlem
...
Citera
2006-07-04, 16:03
Avslutad
Sjukhus är nått av de mest spännande man kan ge sig in på, när det gäller övergivna platser!

När jag var i 15-års åldern, så fanns där ett övergivet sjukhus där jag bodde då. Det lades ner 85-86, sedan användes det som flyktingförläggning 89-90, sedan stod det bara och förföll. Vi brukade hålla till där 94-95, när jag som sagt var 14-15 år.

Fanns massvis med sjukhusprylar kvar, bl.a en del labb-utrustning (o kemi-intresserad som man är, så blev man ju nästan chockad), bara att plocka på sig, det hade ändå kastats när de renoverade det. Tänkte ta hem hela röntgen-mojängen men den var för tung! Provrör, flaskor o brandsläckare i perfekt skick har jag fortfarande kvar.

Sen var vi nere i vaktmästeriet, hittade en hel låda med oslipade nycklar, samt en massa verktyg. J-vlar vilka fynd man gjorde där alltså! Skyddsutrutsning mot radioaktivitet har jag kvar (vad man nu ska med den till...), proteser, m.m. Tog hem en "krok-arm" en gång, men sen kändes den obehaglig så jag slängde den.

Minns när vi öppnade de tunga dörrarna till bårhuset/kylrummet, som 14-åring var man inte så tuff då faktiskt... Det var läskigt!

Nu har de byggt om sjukhuset till lägenheter, så något spännande finns inte kvar.

Men det finns nog inget som slår övergivna sjukhus!
Citera
2006-07-04, 17:11
Medlem
Tyrranics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Njaej de farligaste hamnar på sveriges två säkraste som idag är Säter och Nacksta (Sundsvall), men Nackstas anläggning har väl börjat omvärderas efter diverse incidenter bland annat med Miailovich eller vad han nu heter...

Han som mördade anna lindh satt på karsudden, sveriges farligaste kvinna sitter på karsudden osv osv. Det är många farliga personer där och vad jag hört så tas sveriges farligaste in där. Men jag vet inte, säter och det andra har jag också hört talas om, och det är nog inte folk man ska leka med heller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in