2006-07-04, 12:02
Medlem
Hammarby - Örgryte 2001
Citera
2006-07-04, 21:23
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Rumänien -Argentina i (1/8)final 1994.. I alla fall första halvlek.
Citera
2008-01-17, 09:35
Medlem
1982 Italien-Brasilien, Frankrike-Västtyskland (förlängningen, Shummachers överfall på Battiston)

1990 Kamerun-England Roger Milla fantstisk match

Em finalen 2ooo Frankrike-Italien med vändningen i slutet..
Citera
2008-01-17, 11:32
Medlem
ubersantas avatar
2003: Mff-hå jeff 5-0
Citera
2008-01-17, 12:13
Medlem
Amors avatar
Spontana minnen, det är lätt att glömma bort någon av alla fantastiska fotbollsmatcher man har sett.

Barcelona-Chelsea 3-1 (5-1 efter förängning) Champions League 2000. Barca tog ledningen med 2-0, Flo reducerade efter en målvaktstavla. Barca kom igen och gjorde 3-1, mot slutet av matchen fick Rivaldo en straff som han missade. I förlängningen fick Rivaldo ännu en straff som han satt. Tror alla som inte är Chelsea-fans minns den här matchen som en av de mest spännade och underhållande man sett.

Jag gillade också seminifinalen 1998 när Brasilien slog Holland efter straffar

EM-matchen 2000 när Portugal vann med 3-2 mot England efter tre assist av Rui Costa och två assist av Beckham

Som Italien-fan vill jag också lyfta fram några matcher under de senaste åren

När Juventus i semifinalreturen 2003 vann hemma mot Real Madrid med 3-1, Efter ett fantastiskt mål av Del Piero, en räddad straff av Buffon och en Nedved på sin absoluta topp.

Milans vinst med 3-2 hemma mot Ajax samma år i kvartsfinalen, Jon Dahl Tomasson avgjorde i sista minuten i en episkt spännande uppgörelse.

Milans demonstration av fantastisk fotboll när man slog Manchester United med 3-0 hemma förra Champions League-säsongen

Ligamatchen i fjol då Inter vann med 4-3 i derbyt mot Milan.

Sen vill jag nämna seminifinalen mellan Italien och Tyskland 2006, det var på alla sett än laddad och kvalitativ match

Av äldre matcher är det lite svårt att komma ihåg vilken som var allra bäst men man har nostalgiska minnen från Kamerun-England 1990, Italien-Argentina 1990, Västtyskland-Holland 1990, Tyskland-Kroatien 2-1 1996
Senast redigerad av Amor 2008-01-17 kl. 12:18.
Citera
2008-01-17, 15:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Spontana minnen, det är lätt att glömma bort någon av alla fantastiska fotbollsmatcher man har sett.

Barcelona-Chelsea 3-1 (5-1 efter förängning) Champions League 2000. Barca tog ledningen med 2-0, Flo reducerade efter en målvaktstavla. Barca kom igen och gjorde 3-1, mot slutet av matchen fick Rivaldo en straff som han missade. I förlängningen fick Rivaldo ännu en straff som han satt. Tror alla som inte är Chelsea-fans minns den här matchen som en av de mest spännade och underhållande man sett.

Jag gillade också seminifinalen 1998 när Brasilien slog Holland efter straffar

EM-matchen 2000 när Portugal vann med 3-2 mot England efter tre assist av Rui Costa och två assist av Beckham

Som Italien-fan vill jag också lyfta fram några matcher under de senaste åren

När Juventus i semifinalreturen 2003 vann hemma mot Real Madrid med 3-1, Efter ett fantastiskt mål av Del Piero, en räddad straff av Buffon och en Nedved på sin absoluta topp.

Milans vinst med 3-2 hemma mot Ajax samma år i kvartsfinalen, Jon Dahl Tomasson avgjorde i sista minuten i en episkt spännande uppgörelse.

Milans demonstration av fantastisk fotboll när man slog Manchester United med 3-0 hemma förra Champions League-säsongen

Ligamatchen i fjol då Inter vann med 4-3 i derbyt mot Milan.

Sen vill jag nämna seminifinalen mellan Italien och Tyskland 2006, det var på alla sett än laddad och kvalitativ match

Av äldre matcher är det lite svårt att komma ihåg vilken som var allra bäst men man har nostalgiska minnen från Kamerun-England 1990, Italien-Argentina 1990, Västtyskland-Holland 1990, Tyskland-Kroatien 2-1 1996

Det säger allt om kvaliteten på Italienska ligan om du tycker att den matchen var BRA. Stora vattenpölar på planen och matchen var avgjord efter en kvart.
Citera
2008-01-17, 15:23
Medlem
AIK - Djurgården. Råsunda 2003, 3-3.
Sagolik upphämtning av AIK, kändes det skönt att
kalla sig AIK:are den dagen.

Vet att många klassar Champions Leauguefinalen 1999
mellan Man Utd och Bayern München
som den bästa matchen någonsin. Jag är beredd att hålla med.

Champions Leauguefinalen 2005 mellan Liverpool och AC Milan
var inte så pjåkig den heller.
Citera
2008-01-17, 15:48
Bannlyst
Kalmar FF - Åtvidaberg 1998 Slutresultat 0-0!
Jag var där!
Citera
2008-01-17, 15:58
Medlem
bolie11s avatar
Den bästa matchen jag sett live är nog Holland-Tjeckien EM2004.
Vilken skön vändning av tjeckerna och nedved. De oranga dominerade sången på läktaren ända till tjeckernas 3-2 mål...
Citera
2008-01-18, 02:07
Moderator
Semesters avatar
EURO 2000:
Italien - Holland
Inte den bäst spelade men djäklar vilken spänning. För övrigt den bästa turnering jag sett (började 1992) med ett otal klassiska matcher.

VM 2006
Italien - Tyskland
Högst personliga minnen gör detta till den mest memorabla matchen av alla. Grossos mål och firandet därefter ger mig gåshud varje gång jag tänker på det. Kolla den här filmen: http://www.youtube.com/watch?v=CWujLMH1N8w
Citera
2008-01-18, 03:05
Medlem
Über_menschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Det säger allt om kvaliteten på Italienska ligan om du tycker att den matchen var BRA. Stora vattenpölar på planen och matchen var avgjord efter en kvart.
HAHHAHAHAHAHA lagom bitter du är då
Den match som påverkat mig mest är nog Sverige-Ryssland vm 94, annars hade jag kanske inte intresserat mig för fotboll överhuvudtaget. CL-finalen 2005 var dok helt sinnessjuk, har nog inte riktigt kommit över Dudeks dubbelräddning i förlängningen.
Citera
2008-01-18, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Semester
EURO 2000:
Italien - Holland
Inte den bäst spelade men djäklar vilken spänning. För övrigt den bästa turnering jag sett (började 1992) med ett otal klassiska matcher.

VM 2006
Italien - Tyskland
Högst personliga minnen gör detta till den mest memorabla matchen av alla. Grossos mål och firandet därefter ger mig gåshud varje gång jag tänker på det. Kolla den här filmen: http://www.youtube.com/watch?v=CWujLMH1N8w

Kolla in Italienarnas firande efter målet.....Vet redan att dom har vunnit! Ett italiensk lag i en semifinal släpper inte in en kvittering i det läget (catenaccio” )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in