2022-08-21, 11:31
Medlem
Annie Lööfs förvandling från Löfvens käbbligaste motståndare till junior koalitionspartner åt Magdalena Andersson är fullbordad. Det tog åtta år.

https://www.svd.se/a/QynrdQ/annie-loofs-forvandling-till-koalitionspartner-at-s-ar-fullbordad

S började med en lerklump från åkern och har nu på dessa 8 år drejat Annie Lööf till en fulländad koalitionspartner åt S. Snyggt jobbat av S.
Citera
2022-08-21, 11:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Messial
Jag såg en opinionsmätning idag som visar att nuvarande regering och MP och C och V får mer än 52% utav rösterna och det konservativa blocket får cirka 45%.

Annie Lööf vill se en stor invandring precis som Jan Eliasson i S och i år kommer Sverige slå sitt rekord ifrån år 2015 när det gäller invandring. Mer än 170 000 människor kan komma till Sverige i år. Många utav dom ifrån MENA men även länder som Indien och Pakistan.
Vad gör ni om nuvarande regering har makten även dom kommande fyra åren?

Hur kommer I&I i Sverige påverkas utav 4 år till med S, MP, C och V? Kommer dom etniska svenska bli färre än 60% i Sverige?

Kom ihåg att människor med utländsk bakgrund, och särskilt ifrån MENA, är yngre rent generellt än etniska svenskar och år 2026 kommer sossarna få kanske 400 000 nya väljare.
Hur kommer det se ut med skjutningarna i Sverige om sossarna får styra dom fyra kommande åren? Kommer skjutningarna minska eller öka?

Kan vi se 100 dödsskjutningar per år?
Ni som är för en stor återvandring kommer inte få se en sådan, Sverigedemokraterna kan inte kasta ut svenska medborgare oavsett om dom begår brott eller inte. En grundlagsändring kräver brett stöd i riksdagen och M och KD vill inte kasta ut svenska medborgare oavsett etnisk bakgrund.
Och AFS är för små och dom hade inte fått något inflytande om dom hade kommit in i riksdagen. 4-5% räcker inte för och få inflytande, dom hade behövt ingå i ett regeringsunderlag eller vara ett stödparti.

Edit: Egen majoritet* skall det stå i rubriken.

Räknar kallt med att det blir rödgrön valseger, eller samlingsregering 2022.

Själv gav jag upp svensk politik helt efter ödesvalet 2018, då svenskarna röstade för fortsatt massinvandring, skjutningar och gängkriminalitet. Har tidigare röstat SD i många val men 2022 blir det att rösta med plånboken så jag kan flytta härifrån senast 2030. För mig blir det således M 2022.

Jag förväntar mig inget annat än fortsatta idiotier av svenskarna, och reagerar således inte särskilt mycket alls om det blir rödgrön valseger.
Citera
2022-08-21, 11:33
Medlem
Med chock (typ) och grått
Den ytterliga skada S (makten framför allt) tillsammans med V Mp C kan göra Sverige är otrolig
Detta år utan Mp och V visar vilken skada dom tvingade S att att ge
Bara S är illa men dom får saker gjorda
När S är bakbundna av Mp V kommer det gå illa

Blir intressant om inte annat att se hur mkt S Mp V C säljer ut sig för att få vara kvar i makten

Nej hoppas verkligen M Kd L Sd får över 50% .. med M klart störst
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in