2022-08-22, 17:51
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Om SD vinner så tror jag att många svenskar kommer fly från Sverige.

Är du invandrare eller född i Sverige på senare år.?

Vi som växte upp i Sverige på 50- och 60-talet minns ett annat vänligare och tryggare samhälle.

Det var inga självsaneringar bland knarklangare, inga mord varje dag. Kvinnor vågade gå ensamma ute på kvällar och nätter. Pensionärer rånades inte i sina hem. På gatorna vaggade inte stora svartklädda kvinnor fram med flockar med ouppfostrade barn. Arbetsföra män satt inte och rökte mitt i veckan mitt på dan, de jobbade.

De politiker-jävlar som förstört vårt land och dragit ned det i detta moras av skit som det nu befinner sig kommer att få sitt straff.
Citera
2022-08-22, 18:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Är du invandrare eller född i Sverige på senare år.?

Vi som växte upp i Sverige på 50- och 60-talet minns ett annat vänligare och tryggare samhälle.

Det var inga självsaneringar bland knarklangare, inga mord varje dag. Kvinnor vågade gå ensamma ute på kvällar och nätter. Pensionärer rånades inte i sina hem. På gatorna vaggade inte stora svartklädda kvinnor fram med flockar med ouppfostrade barn. Arbetsföra män satt inte och rökte mitt i veckan mitt på dan, de jobbade.

De politiker-jävlar som förstört vårt land och dragit ned det i detta moras av skit som det nu befinner sig kommer att få sitt straff.
Våra politiker är clowner. Finns det värre politiker i nåt annat land i Europa? Nej fy fan så dom har förstört detta land .
Citera
2022-08-22, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conny63
Våra politiker är clowner. Finns det värre politiker i nåt annat land i Europa? Nej fy fan så dom har förstört detta land .
Och de kommer aldrig fram till någon lösning.
Citera
2022-08-22, 18:31
Medlem
Vaclav-Korunkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatasossesvinen
Föga förvånande men ändå. SD svängde i frågorna rörande EU och NATO och nu får de betala priset. Allt enligt förväntan.

https://www.expressen.se/nyheter/val-2022/folj-expressens-valbevakning-2022/

Jag vet inte om jag drömt det men är det inte så att de får fler röster än förväntat på själva valdagen?
Citera
2022-08-22, 18:40
Medlem
ReijoHervonens avatar
Den här tråden åldrades inte bra. Senaste uppdatering från ts egen länk:

Citat:
i SvD/Sifos nya dagliga mätning är det dött lopp mellan partierna. I den får M 17,7 och SD 18,1. Sedan väljarbarometern 19 augusti har stödet för Jimmie Åkessons parti ökat med två procentenheter.
Citera
2022-08-22, 19:23
Medlem
Oj, det blev en lång tråd det här. Så sent som idag läste jag något om att SD nu var fyra (!) procentenheter större än M om det nu kan stämma. Självklart får man ta undersökningarna med en stor nypa salt.

Är fortfarande besviken på att SD ändrat inställning i EU/NATO frågorna och ser därför AfS som ett alternativ. Dock är ju frågan rörande vansinnesinvandringen kanske den mest akuta frågan och man kanske gör fel i att inte stötta SD pga det försprång de faktiskt redan har i rikspolitiken? Vi måste få ut invandringspöbeln ur landet oavsett parti annars blir Sverige ett permanent Arabistan med moskébyggen i varje by. AfS vore i vilket fall en frisk fläkt men vad är sannolikheten att de kommer in egentligen?
Citera
2022-08-22, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conny63
Bra skrivet. Är även jag trött på den här skiten som vårt land har blivit. Från ett välfärdsland till en sophög med massa negrer och annat skräp.
Senast redigerad av SlowCooker 2022-08-22 kl. 20:09.
Citera
2022-08-22, 20:13
Medlem
En gång ett tryggt land med världens bästa välstånd har av våra politiker förvandlats till en soptipp, fy fan, vet inte vad säga, kanske gråter lite.
Men va fan rösta på borgerliga och allt blir sämre.
Fan vilka idioter folk är.
Senast redigerad av SlowCooker 2022-08-22 kl. 20:16.
Citera
2022-08-22, 20:14
Medlem
aaerligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ackadem
Ja, de lurar en hel del med sina löften.

Vad skulle vara inkorrekt med dessa menar du?

AFS hade nog hanterat migrations/deportations-frågan lite bättre.
Citera
2022-08-22, 20:19
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Om SD vinner så tror jag att många svenskar kommer fly från Sverige.

Så länge det är s.k. ' svenskar ' så är det ju kanon. Sen får gärna miljötalibaner och kommunister hänga på.
Citera
2022-08-22, 20:41
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Något ord som missades där kanske, texten är inte helt begriplig. Fast anser i allt väsentligt att afs och sd inte egentligen inte har olika politik. SD är riksdagsversionen av afs, för sd var ju som afs innan de kom in i riksdagen. Afs är nu ett parti för de som inte inser att i riksdagen måste man kompromissa. Afs är alltså ett helt meningslöst parti som inte kommer få genomslag för ett dyft av sin politik åtminstone inte tack vare Afs. Sedan kan det såklart hända att vissa inslag av Afs politik kan ske ändå, men det är knappast pga av Afs. M vill nu ex införa tjänstemannaansvar vilket afs drivit.

ok, mycket enkelt.

Claim: Två partier kan utgöra bästa parti för fler personer än ett parti förmår, således nyckeln för inflytande är flera partier som har ungefär samma uppfattning, men som INTE har samma politik.

Detta är utgör en intressant motsägelse till Medianväljarteoremet, som bygger på att varje parti optimerar för sig själv.
Man kan således få ett betydligt högre väljarstöd med två, eller flera, likartade partier än ett enskilt parti förmår att skapa.

Du har aldrig undrat varför varför all politik förr eller senare konvergerar till två block?
Citera
2022-08-22, 20:46
Medlem
Fontyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatasossesvinen
Oj, det blev en lång tråd det här. Så sent som idag läste jag något om att SD nu var fyra (!) procentenheter större än M om det nu kan stämma. Självklart får man ta undersökningarna med en stor nypa salt.

Är fortfarande besviken på att SD ändrat inställning i EU/NATO frågorna och ser därför AfS som ett alternativ. Dock är ju frågan rörande vansinnesinvandringen kanske den mest akuta frågan och man kanske gör fel i att inte stötta SD pga det försprång de faktiskt redan har i rikspolitiken? Vi måste få ut invandringspöbeln ur landet oavsett parti annars blir Sverige ett permanent Arabistan med moskébyggen i varje by. AfS vore i vilket fall en frisk fläkt men vad är sannolikheten att de kommer in egentligen?

Mig veterligen så har inte SD ändrat ståndpunkt i EU-frågan. De har valt att inte fokusera på detta just nu dock eftersom att det finns mer brådskande problematik. Jag tycker att alla ska ge SD en chans eftersom att de börjar bli tillräckligt stora för att ha en riktig påverkan på politiken.

Gör SD ett dåligt jobb när de väl får inflytande så tror jag många går över till AfS. Men ge SD en chans först, de har inte fått visa vad de går för än. Varje röst som går till AfS just nu är en bortkastad SD röst. Som inte kommer leda till någon som helst förändring öht. Just nu är det dessa röster som kan behövas för att uppnå majoritet på högersidan.. vi spelar med väldigt små marginaler nu.

En röst på AfS kan alltså indirekt bli en röst på MP,V,S & C. Är det rimligt att riskera en mandatperiod till med detta kaos?
Senast redigerad av Fontyl 2022-08-22 kl. 21:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in