2022-08-19, 19:59
Medlem
SD kommer inte bli näst störst i årets val. Det är jag helt övertygad om.
Citera
2022-08-19, 20:02
Medlem
Har man en gnutta kritik mot dagens massinvandring kan man bara rösta SD. AfS är ett bra alternativ men realistiskt så är det att likställa med att rösta blankt.

Som vanligt närmar vi oss ett val så politikerna börjar komma med sina floskler som om problemen plötsligt uppenbarade sig från tomma intet och inte ignoreras under hela deras mandatperiod. Och det räcker för Svensson uti stugorna. Man kan förbise +20 år av lögner och vårdslöshet bara för att inte behöva rösta på ett nazistrasistknarkparti som SD - precis som man blivit upplärd av massmedia.

Vi rör oss stadigt mot 4 ytterligare år av dekadens.
Citera
2022-08-19, 20:20
Medlem
Massinvandringen ger S röster.

Tänk hur många araber och somalier som blivit röstberättigade sen förra valet, fyra år.
Citera
2022-08-19, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Erehan
Vet inte, har tänkt rösta på AfS, röstade SD förra valet.
Nu blir de antingen AfS, SD eller S/MP
Magdalena har gjort mycket skillnad på 6 månader. Hon är min statsministerkandidat även om jag vill ha en högerpolitik.
Skillnad? Vad har hon gjort?
Citera
2022-08-19, 20:31
Medlem
Bananboxens avatar
Hur är SD i ickeinvandrarfrågor måste man ju fråga sig själv?
Citera
2022-08-19, 20:34
Medlem
Kanske beror på överraskningsstöd för mediahaussad ninjaansökning till NATO utan väljarförankring?
Det är åtminstone därför jag inte kommer rösta på SD i Åkessons regi denna gång.
Citera
2022-08-19, 20:43
Medlem
Vintergrisens avatar
Visst kan det väl vara så att SD och M tappat en del, men å andra sidan gör man nog bäst i att kika på medelvärden från fler undersökningar under en viss period istället för en enskild undersökning. Kikar man på medelvärden över 2022 tycks SD hamna runt 18 - 20% och M runt 20 - 22%. Om de siffrorna sedan stämmer eller inte får väl visa sig när rösterna är räknade.

En sak är dock säker, tiden när SD vid varje val fördubblade sitt stöd är förbi, vilket förvisso är fullt naturligt när ett parti växt till sig.

Även om jag själv ogillar att SD svängde om NATO-medlemskap har jag dock lite svårt att tro att just den saken påverkade opinionen nämnvärt.
Citera
2022-08-19, 20:43
Medlem
SvartaVargens avatar
Sd vill ta tag i den enda frågan som splittrar och river sönder vårat land.

INVANDRINGEN.

Alla pratae om det nu men dom andra partierna snackar bara, dom har kallat oas rasister i 8 år. Nu är det annat tonläge.

Falska råttor , sd kan rädda oss från dessa blodsugare till migranter
Citera
2022-08-19, 20:45
Medlem
Ytterst tveksam till att detta överensstämmer med verkligheten. Med tanke på hur katastrofalt dåligt vänstern har klarat av debatterna de senaste debatterna kan det omöjligt stämma. I så fall borde dom inte få rösta
Citera
2022-08-19, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Ytterst tveksam till att detta överensstämmer med verkligheten. Med tanke på hur katastrofalt dåligt vänstern har klarat av debatterna de senaste debatterna kan det omöjligt stämma. I så fall borde dom inte få rösta
Med tanke på att vi står på randen till krig så är det inte omöjligt. Man blir väldigt ovillig till förändring i kristider även om man är fullt medveten om att det är precis det som behövs. Man väntar med förändring till det har lugnat ner sig.
Citera
2022-08-19, 20:52
Medlem
Beckombergalandets avatar
Så bra då kan vi ställa in valet 11 september. Media har redan gjort det åt oss.
Citera
2022-08-19, 21:14
Avslutad
SD når toppresultat 30%?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här