2022-10-25, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Username537
Det fanns tidigare en fungerande länk till idrottsföreningen där han var verksam. Föreningen gen har nu raderat allt som har med GM att göra.
Föräldrar och klubben är nu informerade och likaså alla barn som haft GM som tränare vad jag förstått,

En tragedi för alla inblandade familjer på en sådan liten ort där alla känner alla och rykten sprids som en jävla löpeld,
Stackars barn om deras namn kommer fram att de blivit utsatta, de förtjänar sin anonymitet!!

Ja fy!
Lider med alla inblandade.
Citera
2022-10-28, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Username537
Det fanns tidigare en fungerande länk till idrottsföreningen där han var verksam. Föreningen gen har nu raderat allt som har med GM att göra.
Föräldrar och klubben är nu informerade och likaså alla barn som haft GM som tränare vad jag förstått,

En tragedi för alla inblandade familjer på en sådan liten ort där alla känner alla och rykten sprids som en jävla löpeld,
Stackars barn om deras namn kommer fram att de blivit utsatta, de förtjänar sin anonymitet!!

Jag har nu begärt ut tingsrättens dagboksblad där det bl.a. står att de skickat ut en kallelse till de berörda om brottsmålsrättegång och en stämning med kallelse till GM. Hur får jag reda på när rättegången hålls?
Citera
2022-10-30, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juicegott57
Jag har nu begärt ut tingsrättens dagboksblad där det bl.a. står att de skickat ut en kallelse till de berörda om brottsmålsrättegång och en stämning med kallelse till GM. Hur får jag reda på när rättegången hålls?

Rättegången startar 8/11.
Citera
2022-10-31, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svammlan
Rättegången startar 8/11.

Kan du skicka PM till mig? Funkar inte till dig pga att du har för få inlägg...
Citera
2022-10-31, 13:12
Medlem
Citat:
Kan du skicka PM till mig? Funkar inte till dig pga att du har för få inlägg...

Jag kan inte heller skicka pga för få inlägg, får väl skriva fler nu!
Citera
2022-11-08, 08:22
Medlem
Citat:
Jag kan inte heller skicka pga för få inlägg, får väl skriva fler nu!

Nu kan vi läsa om det i media framöver:

https://nt.se/nyheter/norrkoping/artikel/idrottsledare-misstanks-for-grova-sexuella-overgrepp-mot-barn-fler-brott-upptacktes-efter-foralderns -larm-att-fa-hora-det-har-det-ar-fruktansvart/r163d21j
Citera
2022-11-08, 13:27
Medlem
Citat:
Nu kan vi läsa om det i media framöver:

https://nt.se/nyheter/norrkoping/artikel/idrottsledare-misstanks-for-grova-sexuella-overgrepp-mot-barn-fler-brott-upptacktes-efter-foralderns -larm-att-fa-hora-det-har-det-ar-fruktansvart/r163d21j

Ja, det var ju väntat. Är salen öppen allmänheten?
Citera
2022-11-08, 16:28
Medlem
Någon som har bild på aset?
Citera
2022-11-08, 18:54
Medlem
Citat:
Ja, det var ju väntat. Är salen öppen allmänheten?

Förundersökningen är sekretessbelagd, rättegången vet jag inte riktigt. Men den står med i länken nedan:
https://www.domstol.se/globalassets/filer/domstol/norrkopings_tingsratt/veckans_forhandlingar/schema-forhandlingar-vecka-45.pdf/

Jag vill inte vara där eftersom jag känner alla inblandade inkl. GM. De förtjänar att få rättvisa skipad utan att känna sig beskådade av nyfikna personer som de vet vilka de är. Jag hoppas att GM får ett hårt straff med tanke på ungdomarna och deras familjer. Mitt hjärta brister.
Citera
2022-12-21, 12:58
Medlem
meas19s avatar
2.5 års fängelse
Citera
2022-12-21, 15:20
Medlem
Avengerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
2.5 års fängelse
Lille Viktor kommer snart ut som om inget har hänt och börjar med övergrepp igen. Tragiskt är nog att han troligen själv blivit utsatt och därför hållit på, ett mörkertal som samhället fortfarande inte vågar prata om förutom Patrik Sjöberg och Dumpen.
Bästa boten vore väl kastrering och cilibatplacering bland kvinnliga munkar, alltså nunnor. Då lär Viktors lilla makaron förbli mjukkokt
Citera
2022-12-21, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avengersson
Lille Viktor kommer snart ut som om inget har hänt och börjar med övergrepp igen. Tragiskt är nog att han troligen själv blivit utsatt och därför hållit på, ett mörkertal som samhället fortfarande inte vågar prata om förutom Patrik Sjöberg och Dumpen.
Bästa boten vore väl kastrering och cilibatplacering bland kvinnliga munkar, alltså nunnor. Då lär Viktors lilla makaron förbli mjukkokt

Ja, det står i domen att han blivit utsatt för sexuella övergrepp och bevittnat, eller om det var själv blivit utsatt, för fysiskt våld när han växte upp. Och nu har han fört vidare risken att fler begår samma typ av brott i framtiden. Förhoppningsvis får grabbarna bra hjälp, men jag betvivlar det - eftersom detta med sexuella övergrepp och risken att man själv utsätter andra senare i livet är riktigt tabu att prata om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in