2007-10-02, 16:27
Medlem
JackassTREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Han jobbar på Grönan som vakt just nu.

Nu mera på Restaurant East
Citera
2007-10-03, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GentlemanJack
Kan det vara en som kallas för crib#a (från bredäng)? som också varit "insnyltad" i br wolfpack...

Det kan det absolut vara.. På vilket sätt var "insnyltad" där?
Hur länge sedan var det?
Citera
2007-10-04, 08:02
Medlem
chippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyrkNeve
Vad jag vet så var hans farsa en rånbgubbe med
Kanske var rik efter ett lyckat rån, i så fall stämmer det att han var rikemansbarn

Hans far var inte "rångubbe" eller kriminell på något sätt. Däremot en mkt företagsam man som egen företagare. Hans mor är ekonom.
Tänk på att det kan bli en eld i media utan rök.
Citera
2007-10-04, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H8red
En gång i tiden fanns det en kille som kallades för "Dutta", ute i Jakobsberg/Viksjö för han bodde granne med en kusin.
Han borde således gått på Jakobsbergskolan(?) i Järfälla.

Tror familjen var från indien/paki och ägde en skinnaffär på Drottninggatan.
Tror smeknamnet "Dutta" kom från deras efternamn?

Han och hans brorsa (vet ej namnet) var ena riktiga värstingar, typen man höll sig undan ifrån.

Någon som kan dra lite historier, vad har de gjort och vad gör de nu?

Jag tror Duttas lillebror mördade någon på Jakobsbergs station, men är ej säker. Vad hände?

Har tyvärr ingen mer info än att hans efternamn var Dutta, och förnamnet Nils. Var längesedan jag träffade på honom nu, en jäkligt scysst kille. Men som sagt, så länge man var polare med honom. Annars kunde det bli jobbigt =)
Citera
2007-10-07, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pawwe
Har tyvärr ingen mer info än att hans efternamn var Dutta, och förnamnet Nils. Var längesedan jag träffade på honom nu, en jäkligt scysst kille. Men som sagt, så länge man var polare med honom. Annars kunde det bli jobbigt =)

Två korta Indier Nisse och Dutta och Dutta är den äldre av dom två. Sist jag såg han hade han lagt till med en hängbuk och tatuerat in nummer 13 på underarmen. Som vi alla vet så står ju 13 för bokstaven M som är nummer 13 i alfabetsordning så antingen är det så att det var han som mördade någon och inte Nisse och då står det för "Murder" eller så har han hoppat på bikersvängen och det står för "Motorcykel". Någon som vet hur det ligger till? Tycker ingen av de två är att se som tuffa eller så utan bara som alla andra grabbar som hamnat lite snett.
Citera
2007-10-07, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spence
En mycket god vän till mig, som vart med på resan och finns omnämd i denna tråd, berättade när vi var på gymmet i torsdags vem han ansåg vara tuffast. Utan att tveka valde han Ronny. Har fått höra många historier om honom.

Vidare har Tok-Erik efter ett antal snedsteg lämnat lugna gatan. Numera kör han taxi.

Han är kvar på Lugna Gatan.
Citera
2007-10-07, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkan_CCCC
Vi alla är serber det säjer väl allt haha ne men har ltie släkt som umgås med Zoran o Sasa, samt att vi tränar ofta tillsammans.

Du säger att du tränar med Sasha och Zoran och det är ju rätt lustigt för ingen av dom tränar idag utan det är bara Sasha som är tränare tillsammans med Matte och Kasra på VBC. Så du kanske menade att Sasha är din tränare eller har jag fel? Sen att din släkt umgås med dom är ju roligt för dig men kanske roligare om du själv skulle umgås med dom för du verkar ju se upp till dessa två bröder i massor. Serb eller inte om du känner Sasha och Zoran så borde du veta att dom inte är enbart Serber. Sasha och Zoran är två människor som man lätt tycker om då dom båda är mycket omtänksamma och ger mycket uppmärksamhet till sina vänner och det gör dessa två herrar till två MYCKET omtyckta bröder i denna stad. Deras kusin T.... som flyttat ner är också en mycket bra människa och saknas av många sen han flyttade. Hela ligan från Rinkeby är uppskattade av många och det är mycket pga att dom än idag håller ihop medans nästan alla andra i denna stad bytt vänner flera gånger om under alla dessa år. Arkan du måste du helatiden bete dig som en bonde? Du skämmer ut ditt folk när du håller på med sånt tjafs som du gör. Visa ödmjukhet istället för den illaluktande bondfasonen.
Citera
2007-10-07, 21:42
Medlem
chrilLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Droskan
Två korta Indier Nisse och Dutta och Dutta är den äldre av dom två. Sist jag såg han hade han lagt till med en hängbuk och tatuerat in nummer 13 på underarmen. Som vi alla vet så står ju 13 för bokstaven M som är nummer 13 i alfabetsordning så antingen är det så att det var han som mördade någon och inte Nisse och då står det för "Murder" eller så har han hoppat på bikersvängen och det står för "Motorcykel". Någon som vet hur det ligger till? Tycker ingen av de två är att se som tuffa eller så utan bara som alla andra grabbar som hamnat lite snett.

13 står även ju även för gänget MS13 som håller till i sydamerika och LA. Men troligt är väl inte att en "indiergangster från sverige" åker ner dit och blir medlem.

http://images.google.se/images?hl=sv&q=MS13&oe=UTF-8&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi
Citera
2007-10-08, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Droskan
Du säger att du tränar med Sasha och Zoran och det är ju rätt lustigt för ingen av dom tränar idag utan det är bara Sasha som är tränare tillsammans med Matte och Kasra på VBC. Så du kanske menade att Sasha är din tränare eller har jag fel? Sen att din släkt umgås med dom är ju roligt för dig men kanske roligare om du själv skulle umgås med dom för du verkar ju se upp till dessa två bröder i massor. Serb eller inte om du känner Sasha och Zoran så borde du veta att dom inte är enbart Serber. Sasha och Zoran är två människor som man lätt tycker om då dom båda är mycket omtänksamma och ger mycket uppmärksamhet till sina vänner och det gör dessa två herrar till två MYCKET omtyckta bröder i denna stad. Deras kusin T.... som flyttat ner är också en mycket bra människa och saknas av många sen han flyttade. Hela ligan från Rinkeby är uppskattade av många och det är mycket pga att dom än idag håller ihop medans nästan alla andra i denna stad bytt vänner flera gånger om under alla dessa år. Arkan du måste du helatiden bete dig som en bonde? Du skämmer ut ditt folk när du håller på med sånt tjafs som du gör. Visa ödmjukhet istället för den illaluktande bondfasonen.

Sasa tränar på VBC, Han Tränar ju tävlingsgruppen där om jag inte minns fel. Zoran är tillsammans med Nebojsa(Nebbe) tränare på Rinkeby Thaiboxning.
Jag har lite svårt för mkt av Rinkebys folk, Men Zoran och Sasa har ALLTID varit extremt trevliga.
Citera
2007-10-09, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firre
Mogge (AKA Cruel/Cruze/Poker/Eter/Diske) kallades Vunne (eller kallades iaf Vunne) förr. Kom från hans bror om jag inte minns helt fel.
Mogge e Mogge..Vunne (Vunhild var en variant oxå) är från Tullinge, An*re*s H**mb**g ursprungligen från Fittja men flyttade i unga år.
Citera
2007-10-10, 03:38
Medlem
GentlemanJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ärlighet
Det kan det absolut vara.. På vilket sätt var "insnyltad" där?
Hur länge sedan var det?
Jag har ingen personlig anknytning så, men jag har mött denna Cr#bba, i en ganska pressad situation där han inte varit helt hundra procent stabil. Vill inte dra upp för mkt detaljer officiellt. Men jag fick höra en del, tog han dock som vilken snubbe som helst som råkat ha en dålig dag. Men i efterhand har det klarnat en del.... Ang insnyltad, så enl honom, skulle hans brorsa ha startat BF/BFW, men han kanske menade "bror i gänget", så som niggaz kallar polare för brorsor. Ngt namn i samband med detta va "james", kommer inte ihåg ordagrant vad som sades. Men vi snackades vid ngn halvtimma.

Kommer mest ihåg att han hade glasögon, som enl han själv mest satt där för att utstråla en harmlös personlighet inför domstol, alt inge förtroende i samband med "affärer", vad vet allt han sade.
Citera
2007-10-13, 05:08
Medlem
Folkss avatar
Skådisar

Nu är det fler ur örnligan som blir skådisar.
I Josef Fares nya film "LEO" spelar Liam N:s gamla rånarkumpan en viktig roll (skurken).
Finns säkert fler bekanta ansikten som dyker upp i filmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in