2022-08-11, 16:06
Medlem
Ördögs avatar
Redan på 1980-talet lär det stundom ha klottrats så här på husväggarna i folkhemmet:

Hur valet än går, en sak är sann
Du förlorade, politikerna vann!

Jag minns att jag läste maximen i en artikel i en finländsk tidning för naturskyddare, en artikel om väggklotter & graffiti. Jag har dock aldrig sett den i verkligheten, den finns tydligen inte nämnd i ett enda FB-inlägg, och jag kan hitta bara ett belägg i KB:s tidningsdatabas. Men belägget är först från år 2002.
Senast redigerad av Ördög 2022-08-11 kl. 16:12.
Citera
2022-08-11, 16:10
Bannlyst
Valen är bara där för att upprätthålla illusionen om att Sverige är en demokrati. Allt är riggat.

Sverige är en diktatur likt Kina.
Snart en muslimsk diktatur.

Grattis.
Citera
2022-08-11, 16:14
Medlem
Flytta utomlands ett tag. Det räcker nog rent av med några månader. Utan att du ens tänker på det kommer du distanseras fullständigt från allt detta larv. Detta är ett pyttelitet samhälle; inte ens de "större" politiska nyheterna i Sverige är mer än en droppe i havet. Du tror att du läser viktiga saker för att du sitter fast i företagens dopamin-injektioner när de jackar klick.

Grejen är att ekonomin är relativt global, och det du kommer inse är att de där politiska diskussionerna är rätt jävla irrelevanta även för ditt liv i Sverige om du väljer att flytta tillbaka.

Ja, Sverige går rätt dåligt, ja prognosen är inte vacker alls, jo självfallet kan landet beskrivas som "misskött", ja den svensk-kommunistiska (vad vi nu kommer kalla denna ideologi som sverige uppfunnit) ordningen är helt unik i världen (även om den lånar mycket av länder som Ryssland och Kina). Men detta är beskrivningar av Sverige. Detta är relevant information att känna till om du ska bo här, men det är bara beskrivningar av hur saker är.

Diskussionerna du fastnar i är däremot inte speciellt relevanta för någonting alls.
Senast redigerad av sebastianlarsson2 2022-08-11 kl. 16:20.
Citera
2022-08-11, 16:34
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Men det är så man håller fast vid slavarna som betalar 70% skatt, man låter dom tro de har möjlighet att påverka kommande val

Frågan är hur mycket skatt vi behöver betala för att Kristersson och Åkesson ska kunna ta ut en rejäl lön? Hur mycket är dom beredda att pruta på sina egna bidragslöner? Riktiga jobb är väl inte aktuellt.

Mike Oence
Citera
2022-08-11, 16:53
Medlem
Akvavitaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kill-9
Att man har barn som måste växa upp i en balkaniserad halvislamistisk otrygg stat där de förnedras för sin vita hudfärg är något man påverkas av.
I åldersspannet 0-44 år har > 40% utländsk bakgrund.

Besvarade väl ändå ts som tycks förstöra sitt känsloliv över att hans åsikter inte fått något gehör. Förmodar att Ts har spenderat mer tid på debatten i nätet än vad som är relevant i livet.

Sen om dina barn blir mobbade av invandrare så får jag beklaga. Mitt tips är att du lär dina ungar att stå upp för sig själva. Men förvänta dig inte att staten kommer straffa dessa invandrarungar för då har staten erkänt att det är ohållbart.
Citera
2022-08-11, 16:56
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenkammad123
Valen är bara där för att upprätthålla illusionen om att Sverige är en demokrati. Allt är riggat.

Jag håller med dig! Och som du ser är de flesta i tråden inne på samma spår. Min frågeställning blir då: Varför kollapsar inte det riggade systemet om alla har sett igenom det?

Eller är flashbackare smartare än pöbeln, har de förstått något som inte massorna har gjort?

Jag kan inte föreställa mig att någon tror på det parlamentariska systemet längre. Är det inte uppenbart för alla att ledarna för vår "demokrati" är marionetter/sell outs för en internationell elit som vill suga upp allt av makt, resurser och kontroll i världen?
Citera
2022-08-11, 17:04
Medlem
AnonymKostyms avatar
Frustration och ilska är bara meningslöst. Ta ett djupt andetag och inse att det enda konstruktiva är att göra det du kan för att förbättra ditt eget liv. Flytta ut på landet eller skaffa ett lantställe dit du kan fly undan kollapsen om du inte redan har gjort det.

Jag gjorde det under Reinfeldt, redan då kunde jag se att samhället kommer kollapsa. Dominobricka efter dominobricka. Finns inget jag kan göra åt saken förutom att förbättra min egen förberedelse för totalt välfärdskollaps.

Nämn inte er svartpillrade syn för normies, håll det för er själva. Annars blir folk triggade. Se på alla idioter som först nu blir öpprörda över att dom kommer betala 50kkr för elen i vinter, trots att det varit uppenbart i åratal...svenskar är efterblivna.

Ingen kommer hjälpa er förutom er själva, och räkna inte med någon pension.
Citera
2022-08-11, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Jag håller med dig! Och som du ser är de flesta i tråden inne på samma spår. Min frågeställning blir då: Varför kollapsar inte det riggade systemet om alla har sett igenom det?

Eller är flashbackare smartare än pöbeln, har de förstått något som inte massorna har gjort?

Jag kan inte föreställa mig att någon tror på det parlamentariska systemet längre. Är det inte uppenbart för alla att ledarna för vår "demokrati" är marionetter/sell outs för en internationell elit som vill suga upp allt av makt, resurser och kontroll i världen?
Systemet är inte riggat. Systemet fungerar rätt bra. Vi väljer ledare som vi tycker är bra fyra år framåt. Människor får arbete och lön. Äldre får pension och den pensionen kommer punktligt.

I dag åkte jag till centralorten Högsby. Allt var lugnt och fint. Bilverkstaden är igång igen efter semester och allt fungerade. På fiket fick jag gott kaffe och en kaka. Varför klaga så mycket. Sverige fungerar. Hade jag problem med invandrare? Nej inte alls.
Citera
2022-08-11, 17:14
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Systemet är inte riggat. Systemet fungerar rätt bra. Vi väljer ledare som vi tycker är bra fyra år framåt. Människor får arbete och lön. Äldre får pension och den pensionen kommer punktligt.

I dag åkte jag till centralorten Högsby. Allt var lugnt och fint. Bilverkstaden är igång igen efter semester och allt fungerade. På fiket fick jag gott kaffe och en kaka. Varför klaga så mycket. Sverige fungerar. Hade jag problem med invandrare? Nej inte alls.

Din anekdot är fin, känner igen mig lite i den där lågmälda tacksamheten som uppstår även hos mig när man inser att gemene man i vardagen allt som oftast är välvilligt inställd till omgivningen.

Men beror det inte snarare på kvaliteten hos mänskligheten i stort, snarare än på politikerna? För mig sker händelser liknande den du berättar om i Husby, trots systemet, inte på grund av.

Att pensioner betalas ut punktligt är ju ren självbevarelsedrift från maktens sida. De skulle bli lynchade ganska fort om de inte betalade ut den lilla pensionspengen till människor som arbetat i hela sitt liv och betalt skatt. Jag tror överhetens bedrägerier sker mer dolt och subtilt, tror du inte?
Citera
2022-08-11, 17:22
Medlem
Man ska skita i den svenska samhällsdebatten, det ger bara högt blodtryck och gör en cynisk.
Lägg energin på att flytta till ett bättre land istället, om inte för dig själv så för dina barns, eller kommande barns, skull.
USA är svårt, men det finns även andra länder som funkar bra.
Citera
2022-08-11, 17:47
Medlem
Ja det är extremt oroande att landet misskötts så grovt och under en så lång tid men ändå verkar svensken vilja att status quo hålls fyra år till. Faktiskt förbluffande. Inte konstigt att politikerna knappt anstränger sig när de vet att rösterna kommer ändå.

En del av mig hade faktiskt hellre sätt nyans eller någon annat extremistparti komma in riksdagen, det hade åtminstone satt någon förändring i rullning. Allt bättre än fyra år till med handlingsförlamade sjuklövern.
Citera
2022-08-11, 17:49
Bannlyst
Det du måste förstå TS är att Sverige ligger i framkant på att vara WEF's användbara idioter. Det är tyvärr synd att svensken blev så indoktrinerad och förstörd. Det var ett starkt folkslag en gång i tiden.

Stockholmssyndrom heter det av en anledning
https://en.wikipedia.org/wiki/Stockholm_syndrome

Citat:
Stockholm syndrome is a condition in which hostages develop a psychological bond with their captors during captivity.[1][2] It results from a rather specific set of circumstances, namely the power imbalances contained in hostage-taking, kidnapping, and abusive relationships. Therefore, it is difficult to find a large number of people who experience Stockholm syndrome to conduct studies with any sort of power. This makes it hard to determine trends in the development and effects of the condition.[3]

Citat:
History
Stockholm bank robbery
Main article: Norrmalmstorg robbery

Citat:
In 1973, Jan-Erik Olsson, a convict on parole, took four employees (three women and one man) of Kreditbanken, one of the largest banks in Stockholm, Sweden, hostage during a failed bank robbery. He negotiated the release from prison of his friend Clark Olofsson to assist him. They held the hostages captive for six days (23–28 August) in one of the bank's vaults. When the hostages were released, none of them would testify against either captor in court; instead, they began raising money for their defense.[4]

Nils Bejerot, a Swedish criminologist and psychiatrist coined the term after the Stockholm police asked him for assistance with analyzing the victims' reactions to the 1973 bank robbery and their status as hostages. As the idea of brainwashing was not a new concept, Bejerot, speaking on "a news cast after the captives' release" described the hostages' reactions as a result of being brainwashed by their captors.[4] He called it Norrmalmstorgssyndromet (after Norrmalmstorg Square where the attempted robbery took place), meaning "the Norrmalmstorg syndrome"; it later became known outside Sweden as Stockholm syndrome.[12] It was originally defined by psychiatrist Frank Ochberg to aid the management of hostage situations.[13]

This analysis was provided by Nils Bejerot after he was criticized on Swedish radio by Kristin Enmark, one of the hostages. Enmark claims she had strategically established a rapport with the captors. She had criticized Bejerot for endangering their lives by behaving aggressively and agitating the captors. She had criticized the police for pointing guns at the convicts while the hostages were in the line of fire and she had told news outlets that one of the captors tried to protect the hostages from being caught in the crossfire. She was also critical of prime minister Olof Palme, as she had negotiated with the captors for freedom, but the prime minister told her that she would have to content herself to die at her post rather than give in to the captors' demands.[14][15]

Olsson later said in an interview:

It was the hostages' fault. They did everything I told them to. If they hadn't, I might not be here now. Why didn't any of them attack me? They made it hard to kill. They made us go on living together day after day, like goats, in that filth. There was nothing to do but get to know each other.[16]
Senast redigerad av RiksbanksGangster 2022-08-11 kl. 17:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in