2022-08-07, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Jag vet inte om du bor på landet eller är född 2000+ och blev triggad.

Det är som bäbis>barn>vuxen. Dom skippar tonåren och sedan ser någorlunda vuxna ut.

Jag bor inte på landet, är absolut inte född efter år 2000 och jag blev inte triggad på något sätt. Jag menar bara att din ”högst vetenskapliga” forskning är på tok fel.
Citera
2022-08-07, 13:15
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Brynolf
Jag bor inte på landet, är absolut inte född efter år 2000 och jag blev inte triggad på något sätt. Jag menar bara att din ”högst vetenskapliga” forskning är på tok fel.

Samma visa i de större städerna. Svenska barn ser verkligen ut som barn även fast de är 15,18.
Citera
2022-08-07, 13:19
Medlem
Konfucius2s avatar
Svenska barn är inte små! Tjejer i synnerhet är gigantisk…

Stora/ långa oftast plufsig och tyvärr icke välvårdade . Detta vill säga stora massan… många är någon slags blandning mellan hon och han
Citera
2022-08-07, 13:22
Medlem
Citat:
Samma visa i de större städerna. Svenska barn ser verkligen ut som barn även fast de är 15,18.

Det stämmer inte. Det handlar om hur gammal du är i förhållandet till personen du observerar och hur din referensperson ser ut.
Citera
2022-08-07, 13:24
Medlem
Cancerogens avatar
Dom äter för lite kött.
Citera
2022-08-07, 13:25
Medlem
SocialtKontrakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Brynolf
Vsauce på Youtube gjorde en video om att folk såg äldre ut förr.
https://m.youtube.com/watch?v=vjqt8T3tJIE

Citat:
Efter 2000 så exploderade det, folk födda i den generationen ser ut som barn när de tar studenten.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Så är det. Senast jag skulle föreläsa på ett universitet så trodde jag det var ett gäng från högstadiet som var på studiebesök.

Det har som sagt främst att göra med mode och ett skevt perspektiv på yngre ju äldre man blir. Länkad video från VSauce förklarar det på ett bra sätt.

Folk vårdar sin hud och sitt yttre på ett helt annat sätt idag än för bara 20-30 år sedan och modernt mode är mer casual, avklätt för både kvinnor och män. Jag kände "utstickare" i gymnasieklassen för ungefär 5-10 år sedan som klädde sig som 60/70-talsraggare och växte långt skägg. De såg ut som 30-åringar för mig kommer jag ihåg och jag kunde inte greppa att de var i samma ålder. För 40-50 år sedan hade de smält in hur bra som helst
Citera
2022-08-07, 13:38
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
Oavsett, så hinner svenska barnen både ikapp och förbi dom utländska ditto. I vuxen ålder är det ju tvärtom, araber ser ut att stanna runt 1,70-1,75 där det är sällan man hittar en vuxen svensk som inte ligger på 180 eller mer....
Citera
2022-08-07, 13:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av wereereqww
Folk födda efter 2000 ser ut som 10 åringar även vid 19-20 års ålder. Små, korta, flickaktiga utseenden.

Kan någon vara snäll och förklara vad detta beror på!? Jag köper inte anekdotisk bevisföring där många hävdar att det bl.a beror på klädvalet. Något stämmer inte riktigt. Är det maten eller vattnet eller luften? Vad har hänt de senaste 20 åren?
Citera
2022-08-07, 14:16
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huvudled
Det kan inte bara vara du som är äldre? De flesta tyckte nog att de som gick i högstadiet var jättestora när de själva gick i mellanstadiet. Idag tycker man att elever i högstadiet ser ut som småbarn.
När jag gick i ettan trodde jag att de som gick i fyran var vuxna.

För att svara på TS: svenska barn är inte speciellt mycket kortare än de tidigare generationerna. Men ju större uppblandning av nordiska gener så kanske de blir kortare, vem vet.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2022-08-07 kl. 14:35.
Citera
2022-08-07, 14:22
Medlem
Ljusare hy, ljusare behåring = Yngre utseende.

Men kurvan går sedan spikrakt nedåt (eller uppåt beroende på hur man ser det..) när östrogensvensson för för sig att sol, sandstränder och hemlevererad mat är livets centrala mening. När bukfettet sprider sig och skägget växer vilt för att dölja den östrogengödda dubbelhakan. Ja, då är livet inte så färgglatt längre.

Egentligen är det väldigt tragiskt, och smått patetiskt. Men jag kanske borde ta gehör för Jokerns resonemang: Allting är egentligen en enda stor komedi!
Citera
2022-08-07, 14:27
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
När jag gick i ettan trodde jag att de som gick i fyran var vuxna.

För att svara på TS: svenska barn är inte speciellt mycket kortare än de tidigare generationerna. Men ju större upp landning av nordiska gener så kanske de blir kortare, vem vet.

Tycker nu inte det är nån större skillnad mot tidigare. Lite stökigare kanske, men det beror väl på att dom får kämpa lite mer för att ta plats i gruppen m t p det oftast finns en handfull gapiga MENA-ungar som ofta ligger efter i social kompetens.
Citera
2022-08-07, 14:36
Avslutad
Invandrarna utvecklas tidigare än svenska barn, det kan vem som helst se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in