2022-08-08, 01:38
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zikou
Så alla dom där coffeeshops i Thailand säljer cannabis med hög THC olagligt? Det är jätte många som gått in och köpt buds med hög THC och visat på youtube. Kolla så får du se. Thailändarna hade aldrig öppnat en coffeeshop om dom vetat att det är olagligt. Bryta thailändska lagar är inte en hit.

Men trots alla videor finns det ingen på forumet som har gjort det.
Citera
2022-08-08, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
180 låter lite väl dyrt, standard är ju 100kr grammet om det är bra kvalitet. Köper man dunder kvalitet så kan priset stiga upp till 150kr grammet.

tror inte ens USA har dessa priser för 1 gram, ska väl vara om det är moonrocks då kan jag tänka mig att priset ligger på 180kr

Bra gräs kostar tyvärr mer än 100kr/g i Sverige, det ni köper för 100kr/g är bottenskrapet från Spanien som hamnar här, ska ni ha riktigt fin kvalitet så blir det dyrare, samma med hash.

Jo bor du i California och vill ha märkespåsar med gräs så blir det nästan uppåt 150-200kr/g men det finns billigare sorter såklart och i Cali har dem dyrast i US...därför många fortfarande handlar på svarta marknaden.

I Kanada kan man få ett Oz för par hundra i affären.
Citera
2022-08-08, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne

Dom har bara haft det i en månad. Legaliseringen av CBD buds och annat har hållit på lite längre men just THC buds är ganska nyligen, typ 1 månad. Tror det är därför. Ge det någon vecka eller två så kommer någon svenska på flashback också ha gjort det och delat med sig på forumet.

Läste tråden om utomhusodling här på FB och där var det faktiskt en svensk som odlade THC buds med licens. Så det finns faktiskt någon svensk på FB som bekräftar.

Även odling har blivit lagligt. Man behöver bara registrera sig på nätet och sen är det klart. Dom har släppt loss allt förutom extrakt. Dvs rosin, vax, dab etc etc
Tycker det är en bra trade off. Dessutom är dom noga med att man inte röker offentligt. Det tycker jag också är bra.

Jag tror också det är pga att det först endast gällde CBD buds som folk blivit förvirrade. Men nu gäller det även THC buds.

Thailand here we come !!!
Citera
2022-08-08, 13:16
Medlem
shit om man tyckte thailand var proppat med turister redan...
Citera
2022-08-08, 14:20
Medlem
smokingfoxs avatar
Kom nyss hem från Phuket Thailand var cannabis butiker över allt. Samt såldes cannabis öppet på nightmarket och turist gator med små bord.
Tycker priserna var dyra 700bht för 1gram som inte var wow kvalitet på. dom flesta ställen sålde för det priset. Dock efter lite letande hittade man butiker med dunder för 700bht och vanlig thai weed för 200bht gram.
Så blev köpa massa olika där.
Tyvärr dåligt med hasch men hittade det på ett apotek
Senast redigerad av smokingfox 2022-08-08 kl. 14:25.
Citera
2022-08-08, 14:57
Medlem
jomennogardetsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokingfox
Kom nyss hem från Phuket Thailand var cannabis butiker över allt. Samt såldes cannabis öppet på nightmarket och turist gator med små bord.
Tycker priserna var dyra 700bht för 1gram som inte var wow kvalitet på. dom flesta ställen sålde för det priset. Dock efter lite letande hittade man butiker med dunder för 700bht och vanlig thai weed för 200bht gram.

Du ljuger. Hasch är fortfarande olagligt där. Endast blommor finns att tillgå. Sluta hitta på
Citera
2022-08-08, 16:20
Medlem
smokingfoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jomennogardetsa
Du ljuger. Hasch är fortfarande olagligt där. Endast blommor finns att tillgå. Sluta hitta på

Ja och thc Gummies får man inte ha heller fanns massor.
Det är Thailand vi pratar om dom mutar polisen.
Alla barer i Thailand måste stänga 1 på natten i Thailand. Men finns nattklubbar som har öppet till 6 på morgonen. Ljuger jag om det också?
Nä man muttrar sig fram i det landet.
+ är Phuket massa turister och maffia.
Citera
2022-08-08, 16:34
Medlem
Biggedys avatar
Citat:

Är du fortfarande igång
Du har blivit motbevisad sedan du började. Känns mer som att du dummar dig just nu.
Citera
2022-08-08, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jomennogardetsa

Läste också att bla hasch är olagligt men såg på youtube att dom sålde det också. Någon sålde marockanskt hasch för 800 baht. Även edibles med THC är olagligt men det säljer dom också. Känns lite som vilda västern.
Citera
2022-08-08, 21:11
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Är du fortfarande igång
Du har blivit motbevisad sedan du började. Känns mer som att du dummar dig just nu.

Eh nej. Jag har länkat rejält och ingen här har varit på en dispensary och hämtat ut något utan recept som de har dokumenterat.

Inte en chans att det inte skulle finnas någon på forumet om det stämde.
Citera
2022-08-08, 21:12
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zikou
Dom har bara haft det i en månad. Legaliseringen av CBD buds och annat har hållit på lite längre men just THC buds är ganska nyligen, typ 1 månad. Tror det är därför. Ge det någon vecka eller två så kommer någon svenska på flashback också ha gjort det och delat med sig på forumet.

Läste tråden om utomhusodling här på FB och där var det faktiskt en svensk som odlade THC buds med licens. Så det finns faktiskt någon svensk på FB som bekräftar.

Även odling har blivit lagligt. Man behöver bara registrera sig på nätet och sen är det klart. Dom har släppt loss allt förutom extrakt. Dvs rosin, vax, dab etc etc
Tycker det är en bra trade off. Dessutom är dom noga med att man inte röker offentligt. Det tycker jag också är bra.

Jag tror också det är pga att det först endast gällde CBD buds som folk blivit förvirrade. Men nu gäller det även THC buds.

Thailand here we come !!!

Ja att odling är lagligt framkommer ganska tydligt. Det är inte frågan.
Citera
2022-08-08, 21:15
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Eh nej. Jag har länkat rejält och ingen här har varit på en dispensary och hämtat ut något utan recept som de har dokumenterat.

Inte en chans att det inte skulle finnas någon på forumet om det stämde.

Tror du allt är en stor konspiration eller?
Litar du bara på Flashback och allt på youtube är fejk?

Citat:
Ursprungligen postat av AceOfHaze
Köpte 1g igår helt lagligt. Fet jävla bud.
Inte rökt på många år. Blev så fruktansvärt stukad av 2-3 bloss att jag var tvungen att åka hem. Försökte rulla en joint för att "visa dem hur vi gör i Sverige". 30 min och hade typ fyllt den en halv cm tills jag gav upp.

Citat:
Ursprungligen postat av smokingfox

Men dessa är väl bara är troll enligt dig, såklart.
Senast redigerad av Biggedy 2022-08-08 kl. 21:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in