2022-08-04, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Nej, det skulle jag inte låtit honom göra. Men jag skulle inte ha någonting emot att han levde ett liv i frihet efter att ha avtjänat ett hyggligt fängelsestraff och risken för återfall bedömdes som låg.

Att Lisa Holm inte fick något längre liv är irrelevant. En gärningsman förtjänar inte att dö bara för att han har dödat sitt offer. Egentligen förtjänar han inget straff alls eftersom han inte kunder rå för sina handlingar. Vi straffar brottslingar endast för den avskräckande effekt det har på potentiella framtida gärningsmän.

Naturligtvis rådde han för sina handlingar. Det var inte jag som gjorde dom. Inte du heller, förmodar jag. Inte någon annan heller. Bara han själv. Tokrunkandes och strypandes. Försökte klara sig undan och tyckte så synd om sig själv när han greps.

Min kudde förblir torr i kväll i alla fall.
Citera
2022-08-04, 16:42
Medlem
Hoppas att det blev riktigt blodigt och utdraget få så klart. Och att en "skitgrejj" utlöste detta
Citera
2022-08-04, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
”Som ingen förtjänar”?

Kan man göra vilka hemskheter som helst utan att förverka sin rätt till ett liv? Det han utsatte en ung och helt oskyldig flicka för räckte mer än väl för att hans rätt att andas skulle vara förverkad.
Han hade bara ren otur som begick brottet, precis som Lisa bara hade ren otur som utsattes för det. I grund och botten var det inte hans fel, eftersom han helt enkelt inte förstod bättre. Med lite mer livserfarenhet kanske han hade utvecklats till en normal och skötsam person som aldrig skulle tänka tanken på att göra något liknande igen.
Citera
2022-08-04, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Synitize
En blond blåögd tjej dör.. Världen stannar.

Det här är en George Floyd fast omvänt.

Media vet exakt vad som gör. Söndra och härska.

Det här var en ung flicka som inte gjort en fluga förnär.

George Floyd var en vidrig knarkare som gjorde folk illa på löpande band.
Citera
2022-08-04, 16:44
Medlem
RickNesss avatar
Bra, jag hoppas att han led och fick uppleva riktig jävla dödsångest innan han dog
Citera
Medlem
Citat:
Nej, det skulle jag inte låtit honom göra. Men jag skulle inte ha någonting emot att han levde ett liv i frihet efter att ha avtjänat ett hyggligt fängelsestraff och risken för återfall bedömdes som låg.

Att Lisa Holm inte fick något längre liv är irrelevant. En gärningsman förtjänar inte att dö bara för att han har dödat sitt offer. Egentligen förtjänar han inget straff alls eftersom han inte kunder rå för sina handlingar. Vi straffar brottslingar endast för den avskräckande effekt det har på potentiella framtida gärningsmän.
Har du varit hos doktorn på länge?
Du bör i vilket fall boka en ny tid omgående.
Du är inte frisk.
Citera
Medlem
Citat:

Den där åsikten kommer du att ändra när det är din dotter som blir våldtagen, misshandlad och hängd...

Hur FAN kan du påstå att han inte rå för sina handlingar?

Du säger dessutom emot dig själv för om mördare som det här svinet inte kan rå för sina handlingar, finns det heller inget straff som ger någon avskräckande effekt.
Citera
2022-08-04, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
”Som ingen förtjänar”?

Kan man göra vilka hemskheter som helst utan att förverka sin rätt till ett liv? Det han utsatte en ung och helt oskyldig flicka för räckte mer än väl för att hans rätt att andas skulle vara förverkad.
Problemet är att många inte är ute efter rättvisa, utan hämnd. Vilket är en synd.

”Ta inte rätten i egna händer, mina kära, utan låt Guds vrede ha sin gång, ty det står skrivet: Min är hämnden, jag skall utkräva den, säger Herren.” /Rom 12:19

Lisa Holms mördare är nu själv ett mordoffer. Jag hoppas att han hann ångra sig inför gud så att han får frälsning*. Annars stör hans öde inte min nattsömn. Men så är jag bara en människa.

*”You can’t conceive, nor can I, the appalling strangeness of the mercy of God.” /Graham Greene
Citera
2022-08-04, 16:45
Medlem
Det finns en gud i alla fall🤔
Citera
2022-08-04, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Naturligtvis rådde han för sina handlingar. Det var inte jag som gjorde dom. Inte du heller, förmodar jag. Inte någon annan heller. Bara han själv. Tokrunkandes och strypandes. Försökte klara sig undan och tyckte så synd om sig själv när han greps.

Min kudde förblir torr i kväll i alla fall.
Ingen av oss rår någonsin för våra handlingar. Fri vilja existerar inte. Allt vi någonsin gör är bara fullständigt automatiska reaktioner på gener och miljö. Att du och jag inte har mördat någon flicka beror enbart på ren tur, ingenting annat.
Citera
Medlem
RickNesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Jag tycker du skall söka hjälp för din homosexualitet. I övrigt bra gjort av medfången.

Varför skulle man behöva söka hjälp för "sin homosexualitet"?
Citera
Medlem
SnabbNattUgglas avatar
Bra nyheter, karma is a bitch som någon sa i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in