2022-08-17, 23:55
Medlem
matnor510s avatar
Det finns inte mer att tillägga och det bör du inse. Jag måste sova... för mig är det tydligt. Polisens presschef nämnde ingen vinglig körning. "Kanske polisen la in backen för att undvika krock med mc´n"
Senast redigerad av matnor510 2022-08-18 kl. 00:12. Anledning: otydligt
Citera
2022-08-18, 00:13
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matnor510
Det finns inte mer att tillägga och det bör du inse. Jag måste sova..vissa måste upp på morron.

Det skulle nog finnas mycket mera att tillägga men då föraren av Mc:n är död kommer inget åtal att väckas.

Sov gott nu och när du vaknar så hoppas jag att du inser både ett och annat.
Citera
2022-08-18, 05:38
Medlem
matnor510s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RAMMVOGEL
Det skulle nog finnas mycket mera att tillägga men då föraren av Mc:n är död kommer inget åtal att väckas.

Sov gott nu och när du vaknar så hoppas jag att du inser både ett och annat.

Skulle det finnas tydliga belägg för en anmälan från hans anhöriga så skulle åtal kunna väckas. Det känns som du har för lite livserfarenhet för vissa åsikter (om t.ex åtal med dödsbo som målsägande). Du låter jävligt tjurig och du vill att andra ska tycka som dig. Det kommer inte att ske !! ...så jag lägger ner och inväntar mer info om olyckan. Man kan fantisera: Hundpatrullen stod med bakhjulen i diket och han säger sig ha backat för att undvika krock. Nja, bilar är hårda och folk är mjuka. Jag misstror de inblandade i olyckan och rullar tummarna i väntan på mer info. (polisanställda, släkt och diverse poliskramare finns antagligen i tråden :-)) Kåren går före medborgaren.. och det kan vara ett problem för medborgarens rättssäkerhet.
Citera
2022-08-19, 23:01
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Skulle det finnas tydliga belägg för en anmälan från hans anhöriga så skulle åtal kunna väckas. Det känns som du har för lite livserfarenhet för vissa åsikter (om t.ex åtal med dödsbo som målsägande). Du låter jävligt tjurig och du vill att andra ska tycka som dig. Det kommer inte att ske !! ...så jag lägger ner och inväntar mer info om olyckan. Man kan fantisera: Hundpatrullen stod med bakhjulen i diket och han säger sig ha backat för att undvika krock. Nja, bilar är hårda och folk är mjuka. Jag misstror de inblandade i olyckan och rullar tummarna i väntan på mer info. (polisanställda, släkt och diverse poliskramare finns antagligen i tråden :-)) Kåren går före medborgaren.. och det kan vara ett problem för medborgarens rättssäkerhet.

Nu tror inte jag heller att det kommer att komma fram så mycket mera fakta men du motsäger ju dig själv.
Vad du fantiserar om är ju inget gällande fakta!
Citera
2022-08-20, 00:35
Medlem
matnor510s avatar
Citat:
Nu tror inte jag heller att det kommer att komma fram så mycket mera fakta men du motsäger ju dig själv.
Vad du fantiserar om är ju inget gällande fakta!

Bilder finns i denna tråd. Jag skulle gissa att minst 90% av folk skulle undra hur olyckan gick till för ingen lär tro att han körde rakt in i stillastående bil. Går ju inte att diskutera med "de 0 till 10%" som tycker annat. Om det var en najs knutte som var nykter eller nästan nykter.. det har tyvärr inte framkommit i tråden eller nåt forum jag läst.
Senast redigerad av matnor510 2022-08-20 kl. 00:41. Anledning: mer detaljer
Citera
2022-08-20, 00:49
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Bilder finns i denna tråd. Jag skulle gissa att minst 90% av folk skulle undra hur olyckan gick till för ingen lär tro att han körde rakt in i stillastående bil. Går ju inte att diskutera med "de 0 till 10%" som tycker annat.

Jag har frågat tidigare och jag frågar igen: vilken eller vilka bilder visar på att "den omkomna mc-föraren" dog på pga att polisen försökte få tag i honom när han valde att försöka köra ifrån polisen vid det första tillfället.

Vet du vad som hände när polisen försökte stoppa honom vid efterföljandet?
Vill du ff påstå att polisen "backade upp på vägen" får att få stopp på honom?
OCH OM så vore fallet: borde han isf för sitt eget bästa ha stannat då?
Citera
2022-08-20, 01:29
Medlem
matnor510s avatar
Citat:
Jag har frågat tidigare och jag frågar igen: vilken eller vilka bilder visar på att "den omkomna mc-föraren" dog på pga att polisen försökte få tag i honom när han valde att försöka köra ifrån polisen vid det första tillfället.

Vet du vad som hände när polisen försökte stoppa honom vid efterföljandet?
Vill du ff påstå att polisen "backade upp på vägen" får att få stopp på honom?
OCH OM så vore fallet: borde han isf för sitt eget bästa ha stannat då?

* De bilder som finns får envar dra slutsatser av. * Det som hände har beskrivits i media, på svt.se. Finns foton i denna tråd. Utifrån det får man ställa sina rimliga tvivel. *Jag har inte påstått att polisen backade upp på vägen för att få stopp på han.
*Det hade varit sunt att köra sakta förbi hundbilen. Stanna hade varit sunt, men knutten ville nog inte småprata.
Knutten, såsom du, hade kanske en viss tillit till polisen, och kunde inte tro att de skulle mosa han. Det är upp till var och en, att ha övertro till poliser.
Citera
2022-08-20, 01:55
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
* De bilder som finns får envar dra slutsatser av. * Det som hände har beskrivits i media, på svt.se. Finns foton i denna tråd. Utifrån det får man ställa sina rimliga tvivel. *Jag har inte påstått att polisen backade upp på vägen för att få stopp på han.
*Det hade varit sunt att köra sakta förbi hundbilen. Stanna hade varit sunt, men knutten ville nog inte småprata.
Knutten, såsom du, hade kanske en viss tillit till polisen, och kunde inte tro att de skulle mosa han. Det är upp till var och en, att ha övertro till poliser.

Nu börjar jag faktiskt få lite förtroende för dig igen.
Ja vissa saker du kommit fram till.
Vi vet ju egentligen inte mera än att "knutten" är död och exakt varför vet vi ju inte.
Vi VET faktiskt inte om han orsakade sin egen död och framförallt så VET vi att om han hade stannat vid det första tillfället när polisen försökte stanna honom så hade han fått ett mycket mildare "straff" än vad utgången blev nu.
Citera
2022-08-20, 02:06
Medlem
matnor510s avatar
[quote=RAMMVOGEL|81320888]
Vi vet ju egentligen inte mera än att "knutten" är död och exakt varför vet vi ju inte.
Vi VET faktiskt inte om han orsakade sin egen död

Om det skulle hamna i domstol med en bra domare, så skulle saker och ting föredragas och polisens beskrivning skulle bedömas. Det räcker med 90% sannolikhet för att fälla polisen.. och man behöver inte veta. Bilden på det punkterade polis´däcket är en talande detalj.
Angående förtroende för dina skriverier.. så har ingen backat upp på vägen, som du påstod.
Citera
2022-08-20, 02:18
Medlem
RAMMVOGELs avatar
[quote=matnor510|81320935]
Citat:
Vi VET faktiskt inte om han orsakade sin egen död

Om det skulle hamna i domstol med en bra domare, så skulle saker och ting föredragas och polisens beskrivning skulle bedömas. Det räcker med 90% sannolikhet för att fälla polisen.. och man behöver inte veta. Bilden på det punkterade polis´däcket är en talande detalj.
Angående förtroende för dina skriverier.. så har ingen backat upp på vägen, som du påstod.

Ok, men var har jag påstått eller skrivit att någon (polisen? eller vem menar du har backat upp på vägen? ) Det var ju du som beskrev ett sådant scenario.
Titta tillbaka några inlägg så hittar du ditt eget.
Citera
2022-08-20, 02:24
Medlem
matnor510s avatar
RAMMVOGEL Nu har du missförstått. Det finns bara hundpolis att välja på.
Jag svarar inte på nåt mer förrän söndag.
Senast redigerad av matnor510 2022-08-20 kl. 02:36.
Citera
2022-08-20, 02:45
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
RAMMVOGEL Nu har du missförstått. Det finns bara hundpolis att välja på.
Jag svarar inte på nåt mer förrän söndag.

Det är lugnt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in