2022-07-28, 13:21
Medlem
Instagram, är det snubben med dreadlocks???? Den enda med det namnet på Insta. Mamman ser jäkligt barnslig ut på facebook. Uppger högskoleutbildning. Ser inte ut för det men ok, då...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Med tanke på att han verkar jobba som bärgare är det kanske inte så konstigt

Nä just det, inte lika konstigt då.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .kungen77
Häktningsframställan

https://anonfiles.com/r4D5b61by5/Nyk_pings_TR_B_2288-22_Aktbil_5_H_ktningsframst_llan_pdf

.

I häkningsframställan står det:

Häktningsframställan, sannolika skäl
Mord 2022-07-24 17:30 -- 2022-07-25 07:00 inom, Trosa kommun
Id: POD50-BM2022-1499576987-7T, Ext ärendenr: 5000-K848192-22

De vet alltså att mordet inträffat mellan 22-07-24 17:30 -- 22-07-25 07:00??? Var inte mamman hemma på natten då kanske? Så de inte vet när det hänt? Hon kanske åkte hemifrån 17:30 dagen innan?
Citera
2022-07-28, 13:31
Avstängd
Unobosss avatar
Fyfan!

Nu när locket är av, Vad har hänt???
Citera
2022-07-28, 13:38
Medlem
JamesFs avatar
WT borde inte få skaffa barn
Citera
2022-07-28, 13:44
Medlem
Fascinerande att MGMs FB-sida är helt fritt från "upplyftande" kommentarer trots att inlägg från 2021 är möjligt att kommentera på. Det är i sådana här stunder man våndas lite över att vi inte har dödsstraff i Sverige...
Citera
2022-07-28, 13:46
Medlem
Inthemiddles avatar
Vila i frid stackars lilla flicka <3

Jag försöker föreställa mig ett händelseförlopp.
Vem larmade räddningstjänsten?
Var det Luk*s själv eller det äldsta syskonet, 9-åringen?
Man undrar ju vilken situation syskonen vaknat upp till om de inte hade turen att vara hos sin pappa den morgonen.

Det som framkommit i media har varit att det inkom som ett sjukdomsfall men ändrades snabbt till misstänkt våldsbrott.
Det tolkar jag som att vid samtalet till 112 larmades det som ett sjukdomsfall men att när räddningstjänsten anlände blev det mer eller mindre uppenbart att ett brott begåtts.

Att ens försöka föreställa mig vad "synnerligen grov misshandel" av ett spädbarn, där man också beslagtagit misstänkta föremål, skulle innebära får mig att vilja kräkas.
Gissningsvis var i alla fall flickan antagligen antingen medvetslös, hade hjärtstillestånd eller krampade, som är mycket vanligt vid kraftigt våld mot huvudet, när räddningstjänsten larmades.
Dessa tre skulle först tolkas som sjukdomsfall.
Att sjukvårdspersonal sedan snabbt fattat misstankar om brott när de anlände till platsen borde inneburit kraftiga yttre skador och kanske att det även fanns "tydligt misstänkta" tillhyggen i flickans närhet?

Om man istället larmat för kraftiga yttre skador borde väl larmet tolkats som skada/brottsfall från början?
Citera
2022-07-28, 13:50
Medlem
Ska bli intressant att ta del av försvaret. Vad kommer man hävda till stöd för sin oskuld. Att det var någon annan. Att man inte var närvarande etc etc.
Citera
2022-07-28, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemiddle
Vila i frid stackars lilla flicka <3

Jag försöker föreställa mig ett händelseförlopp.
Vem larmade räddningstjänsten?
Var det Luk*s själv eller det äldsta syskonet, 9-åringen?
Man undrar ju vilken situation syskonen vaknat upp till om de inte hade turen att vara hos sin pappa den morgonen.

Det som framkommit i media har varit att det inkom som ett sjukdomsfall men ändrades snabbt till misstänkt våldsbrott.
Det tolkar jag som att vid samtalet till 112 larmades det som ett sjukdomsfall men att när räddningstjänsten anlände blev det mer eller mindre uppenbart att ett brott begåtts.

Att ens försöka föreställa mig vad "synnerligen grov misshandel" av ett spädbarn, där man också beslagtagit misstänkta föremål, skulle innebära får mig att vilja kräkas.
Gissningsvis var i alla fall flickan antagligen antingen medvetslös, hade hjärtstillestånd eller krampade, som är mycket vanligt vid kraftigt våld mot huvudet, när räddningstjänsten larmades.
Dessa tre skulle först tolkas som sjukdomsfall.
Att sjukvårdspersonal sedan snabbt fattat misstankar om brott när de anlände till platsen borde inneburit kraftiga yttre skador och kanske att det även fanns "tydligt misstänkta" tillhyggen i flickans närhet?

Om man istället larmat för kraftiga yttre skador borde väl larmet tolkats som skada/brottsfall från början?
Hade det larmats som en olycka ett fall eller liknande hade sjukvården inte larmat polis så snabbt , med tanke på att det faktiskt kan ske svåra olyckor även i hemmet och med väldigt små barn som skadas
Citera
2022-07-28, 13:54
Medlem
VARFÖR ger man sig på barn?!? Jävla monster. Låt honom ruttna.
Citera
2022-07-28, 13:55
Medlem
http://tv.blogg.hbl.fi/2014/10/18/hoppa-fran-hog-hojd/
Är detta rätt person?
Senast redigerad av OxytocinXL 2022-07-28 kl. 13:59. Anledning: Rätt person?
Citera
2022-07-28, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemiddle

Med reservation för att inte läst ens halva tråden, vet vi om det öht fanns några yttre skador? Annars kan det beslagtagna materialet lika gärna vara en förpackning med fentanylplåster eller liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in