2022-07-25, 22:52
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightmareFuel1
Han poserar med deras kläder i sociala medier. Ej tillåtet plus att om de känner till hans brott och leverne så letar de bara efter ett skäl att göra sig av med honom.

Att säga upp honom är inte enkelt enbart posera på en oskyldig bild skulle max ge en tillsägelse att radera bilden gör inte om det.

Djurplågeriet är hemskt men inte ens det torde vara skäl nog.

Kan dock tänka mig om han plågat hunden i arbetskläder eller rentav arbetstid då börjar vi prata

Är det kollega eller chefens hund då är det inget snack längre då lär han få sparken.

Han lär hursomhelst bli utfryst nu av kollegorna om han jobbar kvar ingen lär vilja prata med honom mera efter detta och han förlorar säkert många fb vänner nu
Citera
2022-07-26, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .kungen77
Fup

https://anonfiles.com/Zfyf4307y3/Helsingborgs_TR_B_4496-22_Aktbil_2_F_runders_kningsprotokoll_23_pdf

.

Usch orkade inte läsa hela. Blev så arg. Tack för länken. Hatar när djur plågas, jag släpper t o m ut spindlar som finns då och då. Vad tror ni straffet blir, 30 dagsböter a 50:-
Han/hon borde få känna av folkets vrede,
Citera
2022-07-26, 01:28
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnsopa
Usch orkade inte läsa hela. Blev så arg. Tack för länken. Hatar när djur plågas, jag släpper t o m ut spindlar som finns då och då. Vad tror ni straffet blir, 30 dagsböter a 50:-
Han/hon borde få känna av folkets vrede,

Nu har djurplågeri just som du skriver böter 30 a 50 dagsböter är minimum som kan dömas ut sen tillkommer det 800 kronor till brottsofferfonden så minst 2300 kr var.

Då det inte är ett lindrigt djurplågeri men inte heller superallvarligt de ska tydligen vara straffade sen innan knark vilket eventuellt skärper straffet

Max straff är 2 års fängelse men det är givetvis uteslutet tror inte det blir frihetsberövande straff

Vågar jag tro på 50 dagsböter a 50 kronor + vård/skyddstillsyn alternativt villkorlig dom
Citera
2022-07-26, 03:57
Medlem
NightmareFuel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bunjacken
Att säga upp honom är inte enkelt enbart posera på en oskyldig bild skulle max ge en tillsägelse att radera bilden gör inte om det.

Djurplågeriet är hemskt men inte ens det torde vara skäl nog.

Kan dock tänka mig om han plågat hunden i arbetskläder eller rentav arbetstid då börjar vi prata

Är det kollega eller chefens hund då är det inget snack längre då lär han få sparken.

Han lär hursomhelst bli utfryst nu av kollegorna om han jobbar kvar ingen lär vilja prata med honom mera efter detta och han förlorar säkert många fb vänner nu

Bra. Någon kan lägga upp länk till flashbacktråden på hans Facebook så att kollegerna kan läsa att han är narkoman och djurplågare.
Citera
2022-07-26, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spermaoffret
Är det dessa jävla avskum?

https://www.facebook.com/christoffer.fransson.397

https://www.facebook.com/frid.catta

Gud så äcklad jag blir. Jävla avskrap till människor. Riktiga värdelösa vider. Smuts deluxe.
Jag spyr lite i munnen här. Fega kräk, hoppas dom dör i plågor. Dö liksom. Bara dö för fan

Djurplågare har en speciell plats i helvetet.
Citera
2022-07-26, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumbo
Varför tillåts knarkare skaffa hundar? Det måste införas mer tester innan nån får ha hund. Och hårdare fängelsestraff.

Umm, varför skulle man inte få skaffa/äga hund för att man nyttjar olagliga droger? Troligen är det färre än 0.1% av "knarkarna" som ens hade funderat på att göra så här mot sitt djur, siffran ligger nog på samma nivå för kaffesörplare, kitesurfare, skoputsare, fågelskådare, fiskrensare, sjuksköterskor m.m. m.m..

Vad för tester syftar du på?
Hårdare fängelsestraff för vad?
Citera
2022-12-09, 12:08
Medlem
Pundarsvinen bor i huset jämte mig. Wallbergsgatan 10
30231 Halmstad.
Lägenheten i källaren är det.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera