2022-07-20, 23:30
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ak5d
Fan vad sjukt, hade sms-kontakt med Edvard den 6 april.
Beklagar.
Vet du nåt om uppdragen han deltog i?
Och hur var han som person?
Citera
2022-07-20, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
100% en uppmärksamhetsökande fejksnubbe.
Kurd, så undrar varför han inte åker ner och hjälper sitt folk? Kurderna?.
Turkiet kommer ju gå hårt åt Kurderna snart.

Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Vad ska man säga, rätt åt honom och andra som strider på den sidan som gått samma väg till mötes, en intressant död att få en granat i bröstet. Det spekuleras i att dumsvennen kan ha blivit sprängd i Vinnitsa egentligen.

Vad ska en ens svara på den här kommentaren? Du i din ensamma mjukis-byx inrunkade gaming-stol kanske tycker det är så enkelt men för att få ett stopp på kriget som pågår och kräver en jävla massa liv så krävs omvärldens involvering, stor som liten, han ville bidra med sin kompetens och gick in i ett brinnande krig där han miste sitt liv, som många gör, vad gör du mer än att sitta och tycka så jävla mycket och yttra dig respektlöst? Jävla as
Citera
2022-07-21, 00:40
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetintebryrmiginte
Vad ska en ens svara på den här kommentaren? Du i din ensamma mjukis-byx inrunkade gaming-stol kanske tycker det är så enkelt men för att få ett stopp på kriget som pågår och kräver en jävla massa liv så krävs omvärldens involvering, stor som liten, han ville bidra med sin kompetens och gick in i ett brinnande krig där han miste sitt liv, som många gör, vad gör du mer än att sitta och tycka så jävla mycket och yttra dig respektlöst? Jävla as

De jobbar i 12 timmars skift med att utrycka sig respektlöst.

https://www.theguardian.com/world/2015/apr/02/putin-kremlin-inside-russian-troll-house
Citera
2022-07-21, 01:17
Medlem
Höjde ett glas ikväll för en stupad Svensk hjälte. Här är någon som stred för sina övertygelser och en fri värld. Känns skönt att det fortfarande fostras sådana personer i detta land och våra väpnade styrkor. Förlusten blir desto större för oss som nation.
Citera
2022-07-21, 01:20
Avstängd
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
De jobbar i 12 timmars skift med att utrycka sig respektlöst.

https://www.theguardian.com/world/2015/apr/02/putin-kremlin-inside-russian-troll-house

Ja deras upplägg används även här på fb.

Ja man inser snart hur djävla många ryzztroll som härjar här. Galet många!
Citera
2022-07-21, 01:21
Avstängd
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20/20
Höjde ett glas ikväll för en stupad Svensk hjälte. Här är någon som stred för sina övertygelser och en fri värld. Känns skönt att det fortfarande fostras sådana personer i detta land och våra väpnade styrkor. Förlusten blir desto större för oss som nation.

Skål på den!
Citera
2022-07-21, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Beklagar.
Vet du nåt om uppdragen han deltog i?
Och hur var han som person?

Jag hade precis kommit hem från Kiev. Han ringde och smsade om att han ville ha med mig ner i ett stridande förband. Han hade i uppgift att sätta upp en sambandsplats för svenskar i Ukraina.
Jag ville enbart tjänstgöra med hospitalliers och inte i legionen vilket gjorde att jag inte anslöt mig till honom.
Citera
2022-07-21, 05:35
Medlem
Nu åkte ju killen inte till Ukraina för att spela schack direkt.. då hade det ju varit ledsamt med en granat i bröstet.. utan han åkte ner för att döda människor..
strida för en korrupt stat mot en annan..
så jag har svårt känna sympatier..
vad försvarade han? Ukrainas syn på samkönade förhållanden ? Eller Ukrainas syn på svarta människor?
Ni som tycker han är en hjälte som åkte för att kriga å stod i vägen för en granat å dog, övertala era barn att detta är fint å bra, så kan ni själva bli stolta föräldrar sen å bära huvudet högt i kvarteret när kistan kommer tillbaka
Citera
2022-07-21, 06:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Man slåss av ryssarnas gränslösa vulgaritet i den här tråden.
Ett underlägset folk helt utan värdighet men man vet att till skillnad från svensken som dog för allas vår frihet så kommer ingen ihågkomma de ryssar som dör i det här kriget på något positivt sätt efter Rysslands fall.
Globohomo trummar vidare!

Men modigt av killen att åka till en krigszon!
Citera
2022-07-21, 06:29
Medlem
Finns det några säkra uppgifter om vart han dog?
Det sägs fronten men ryska kanaler påstår att han kan ha blivit dödligt skadad när en Caliber raket sprängde ett högkvarter långt inne i Ukraina där ett möte hölls av Ukrainas flygvapen.

Man undrar ju lite om Sverige inofficiellt är aktiva i samarbete med Ukrainas flygvapen om han var med på ett av deras möten.

Vila i frid Edvard.
Citera
2022-07-21, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shickablaow.Waowai
Finns det några säkra uppgifter om vart han dog?
Det sägs fronten men ryska kanaler påstår att han kan ha blivit dödligt skadad när en Caliber raket sprängde ett högkvarter långt inne i Ukraina där ett möte hölls av Ukrainas flygvapen.

Man undrar ju lite om Sverige inofficiellt är aktiva i samarbete med Ukrainas flygvapen om han var med på ett av deras möten.

Vila i frid Edvard.

När det gällerde Ryska uppgifterna så verkar de vara osanna men vem vet är myket propaganda som florerar så det kan vara sant.
Men om nu Sverige hade skickat befäl för en taktisk överläggning och förhandling om materiel tror jag knappast att den representanten varit en 28årig löjtnant. Utan troligen någon mer senior med en högre befattning.
Så uppgifterna att han dött vid fronten är mer trovärdiga.

Sen är det tråkigt för familjen men om man tar värvning för att deltaga i strid borde det vara känt att man utsätter sig för en stor risk att bli dödad eller skadad.

RIP
Citera
2022-07-21, 07:00
Medlem
Med anledning av löjtnant Edvard "Bakladdare" Selanders abrupta hädanfärd vill jag passa på att fråga om det i det moderna "demokratiska" svenska landet är obligatoriskt för försvarsanställda att delta i den årliga homosexualitetsparaden eller om man kan få slippa om man har en bra anledning?

Jag har för mig det var någon typ av rättsfall för några år sedan där en bångstyrig försvarsanställd vägrade att delta i homosexualitetsparaden vilket föranledde att överordnade ville bestraffa vedebörande eventuellt säga upp honom.
Senast redigerad av larsjohansson 2022-07-21 kl. 07:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in