Citat:
Ursprungligen postat av
CpGurrA
Jag cpgurra som knarkat i massa år. Jag har skrivit massor med benga inlägg förr. Jag lyckades hitta en vacker tjej och få 2 söta barn. Så klart jag fick ett bonusbarn. Jag hittade en trasig tjej. Jag var trasig så varför skulle jag få en tjej utan barn innan?
I vilket fall lyckades jag ta mig ur drogträsket och min tjej som mådde dåligt mådde bra. Vi tillsammans lyckades flytta oss flera samhällsklasser upp!.
Vi tjänar en bra peng idag tycker vi. 30000kr netto. Räcker och blir över till oss och familjen.
Men nu 12år senare vill så klart min fru gå vidare. Vi har haft det turbulent ibland . Jag är introvert, hon extrovert. Det var väldigt komplicerande. Men i december är det över rent juridiskt.
Det är jävligt svårt att inte börja knarka igen men jag håller mig. På onsdag ska jag se på mm in eventuella lägenhet. Att det är jämställt i sämhället är skitsnack.
;(
Håll dig borta från destruktivt liv, inkl knark. Du har haft 12 goda år och det är positivt. Du skriver om gemensam inkomst som räcker till idag. Jag antar att du har minst lika god inkomst som din fru har.
Du har bonusbarn, men de bör ju vara i tonåren nu och alltmer självständiga. Det positiva är att du är inte försörjningsansvarig gentemot barnen. Det är en kostnad som din fru får bära själv. Men om du finner det värt att ha en god relation med din fru och hennes barn även i framtiden så lägg lite energi på dem. Det kan vara att du gör roliga saker med barnen. En lyx som frånskild är att man kan välja det roliga.
Bjud på restaurang, liseberg eller gemensam resa med något av barnen.
Iallafall, bostad, som flera påpekat är det viktigt man trivs med sitt boende. Även om du får snabba på lite med bostad nu så kom ihåg att du kan fortfarande klättra. Skaffa bättre boende senare. Planera för det.
Ny partner. Ja, om du har jobb, bostad, kanske en bil och hela livet är ekonomiskt stabilt. Tjejerna står på kö. Ekonomiskt självständiga i din ålder, har stabila arbeten och bra boende. Kanske även utflyttade barn om du är över 50 år.
Är du destruktiv, nerknarkad, deprimerad och så vidare. Då får du nog vackert leta efter en tjej i någorlunda samma situation.