2022-07-19, 08:02
Medlem
Emellies avatar
Fokusera på att vara en så bra pappa du kan till dina barn. Fortsätt på det här mer positiva spåret i livet så kommer det bli bättre framöver tror jag.
Citera
2022-07-19, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CpGurrA
Jag blev nog för het på gröten med det där uttalandet. Jag som är Man som måste byta boende är det som det som jag mest menade.

Nej inget kommer gratis. Det är bara att bita i det sura äpplet som alla säger.

Oftast är det män som inte fattar vilka uppoffring som mannen måste göra i skilsmässan inte förrens de själva är i samma situation. De är oförstående gällande hur samhället tar kvinnans parti.
Hade en del såna "vänner" när jag gick i genom en vidrig skilsmässa. Känns skönt varje gång de själva hamnar i samma situation!

Men för att återgå till ditt dilemma. Mitt råd är att inte ta första bästa lägenhet bara för att din f.d förmodligen hittat en ny, alternativt något på g med! Om du hamnar i en lägenhet som du vantrivs med kommer du bara må ännu sämre.
Se till att du får delad vårdnad även om just den delen faktiskt blivit mer jämställt. Då har du iaf fullt upp varannan vecka.
Håll dig borta från knark inte för din skull utan för dina barns skull.

Visa nu ditt ex vilket jävla kap du var och få in lite jävla anamma och skapa ett liv med för att ge dina barn de bästa förutsättningar för att de ska få en så bra barndom som möjligt!
Citera
2022-07-19, 10:56
Medlem
KognitivDissonanss avatar
Citat:
Jag blev nog för het på gröten med det där uttalandet. Jag som är Man som måste byta boende är det som det som jag mest menade.

Nej inget kommer gratis. Det är bara att bita i det sura äpplet som alla säger.
Ja men du får ju hälften av alla tillgångar om ni varit gifta. Så det är väl inget att hymla om. Du fick hälften av er gamla bostad etc, hälften av steinwayflygelns pris etc. Sedan att du måste skaffa ny bostad, ja det är lite trist men det är väl bara ta pengarna du fick från bodelningen och köpa något nytt.
Citera
2022-07-19, 22:59
Moderator
blomvattnares avatar
Ändrad rubrik: "Skilssmässa" -► "Min fru vill skiljas".

/Mod
Citera
2022-07-26, 03:43
Medlem
Citat:
Jag cpgurra som knarkat i massa år. Jag har skrivit massor med benga inlägg förr. Jag lyckades hitta en vacker tjej och få 2 söta barn. Så klart jag fick ett bonusbarn. Jag hittade en trasig tjej. Jag var trasig så varför skulle jag få en tjej utan barn innan?

I vilket fall lyckades jag ta mig ur drogträsket och min tjej som mådde dåligt mådde bra. Vi tillsammans lyckades flytta oss flera samhällsklasser upp!.

Vi tjänar en bra peng idag tycker vi. 30000kr netto. Räcker och blir över till oss och familjen.

Men nu 12år senare vill så klart min fru gå vidare. Vi har haft det turbulent ibland . Jag är introvert, hon extrovert. Det var väldigt komplicerande. Men i december är det över rent juridiskt.

Det är jävligt svårt att inte börja knarka igen men jag håller mig. På onsdag ska jag se på mm in eventuella lägenhet. Att det är jämställt i sämhället är skitsnack.

;(

Lite svårt att veta vad som du vill diskutera men samhället är inte jämställt på alla punkter om det är uppslaget.
Citera
2022-07-26, 10:03
Medlem
oaksecs avatar
Jag tror du försöker lägga för mycket på din relation istället för att arbete med det underliggande, en relation kommer inte rädda dig och du borde alltid vara ditt eget ankare. Att försöka hitta en stabil grund där man kan respektera och älska sig själv, men utan det så kanske man känner att om X försvinner så är allt borta, nej du har dig själv var ärlig mot dig själv och analysera situationen vad kan du göra annorlunda nästa gång och fanns det anledningar till att det blev som det blev och att jag/du hade någon påverkan. Var alltid ärlig mot dig själv, när man ljuger så ljuger man bara för sig själv.'

"Jag är introvert, hon extrovert" Introvert betyder inte osocial bara att man förlorar energi av att vara med människor och extrovert betyder att man får energi, det är inte relaterad till social förmåga. Vad menar du här?

much love.
Citera
2022-07-26, 10:14
Medlem
Citat:
Jag cpgurra som knarkat i massa år. Jag har skrivit massor med benga inlägg förr. Jag lyckades hitta en vacker tjej och få 2 söta barn. Så klart jag fick ett bonusbarn. Jag hittade en trasig tjej. Jag var trasig så varför skulle jag få en tjej utan barn innan?

I vilket fall lyckades jag ta mig ur drogträsket och min tjej som mådde dåligt mådde bra. Vi tillsammans lyckades flytta oss flera samhällsklasser upp!.

Vi tjänar en bra peng idag tycker vi. 30000kr netto. Räcker och blir över till oss och familjen.

Men nu 12år senare vill så klart min fru gå vidare. Vi har haft det turbulent ibland . Jag är introvert, hon extrovert. Det var väldigt komplicerande. Men i december är det över rent juridiskt.

Det är jävligt svårt att inte börja knarka igen men jag håller mig. På onsdag ska jag se på mm in eventuella lägenhet. Att det är jämställt i sämhället är skitsnack.

;(

Håll dig borta från destruktivt liv, inkl knark. Du har haft 12 goda år och det är positivt. Du skriver om gemensam inkomst som räcker till idag. Jag antar att du har minst lika god inkomst som din fru har.

Du har bonusbarn, men de bör ju vara i tonåren nu och alltmer självständiga. Det positiva är att du är inte försörjningsansvarig gentemot barnen. Det är en kostnad som din fru får bära själv. Men om du finner det värt att ha en god relation med din fru och hennes barn även i framtiden så lägg lite energi på dem. Det kan vara att du gör roliga saker med barnen. En lyx som frånskild är att man kan välja det roliga.

Bjud på restaurang, liseberg eller gemensam resa med något av barnen.

Iallafall, bostad, som flera påpekat är det viktigt man trivs med sitt boende. Även om du får snabba på lite med bostad nu så kom ihåg att du kan fortfarande klättra. Skaffa bättre boende senare. Planera för det.

Ny partner. Ja, om du har jobb, bostad, kanske en bil och hela livet är ekonomiskt stabilt. Tjejerna står på kö. Ekonomiskt självständiga i din ålder, har stabila arbeten och bra boende. Kanske även utflyttade barn om du är över 50 år.

Är du destruktiv, nerknarkad, deprimerad och så vidare. Då får du nog vackert leta efter en tjej i någorlunda samma situation.
Citera
2022-07-26, 10:31
Medlem
KingHisss avatar
Flashback är ingen blogg?
Citera
2022-07-26, 23:48
Medlem
oaksecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingHiss
Flashback är ingen blogg?

Jo det är ett sätt att dela en upplevelse för att ge perspektiv, och väljer man att skriva ett inlägg som är lite blogg liknande för att framhäva perspektivet så får man göra det. låt oss nu gå tillbaka till våran skiljde OP
Citera
2022-09-16, 21:18
Medlem
CpGurrAs avatar
Tack för bra förslag. Jag bor nu i en 3a och 5min gångväg från de äldre barnens nya skola så jag har besökt av vissa av barnen varje dag. Det går över förväntan men jag tackar barnen för det! Att leva helt själv i veckorna skulle nog ha gjort allt mycket värre. Jag arbetar natt så kan bara ha kidsen sovandes hos mig på helgerna .

Livet som singel är stillsamt men måste komma på nya saker att göra. 12år med sunt levande har gjort mig väldigt stabil om jag jämför mig själv när jag var 25år gammal. Men jag är nykter och tränar till och med nu.

Jo jag tycker om att blogga när jag är anonym!

Mvh Gurra
Citera
2022-09-16, 22:09
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:

Varför då? När det tog slut med mitt ex så flyttade hon bara ut.
Citera
2022-09-17, 15:20
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Tack för bra förslag. Jag bor nu i en 3a och 5min gångväg från de äldre barnens nya skola så jag har besökt av vissa av barnen varje dag. Det går över förväntan men jag tackar barnen för det! Att leva helt själv i veckorna skulle nog ha gjort allt mycket värre. Jag arbetar natt så kan bara ha kidsen sovandes hos mig på helgerna .

Livet som singel är stillsamt men måste komma på nya saker att göra. 12år med sunt levande har gjort mig väldigt stabil om jag jämför mig själv när jag var 25år gammal. Men jag är nykter och tränar till och med nu.

Jo jag tycker om att blogga när jag är anonym!

Mvh Gurra

Bra att du tränar och håller igång. Hur tar barnen det hela?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in