2022-11-03, 23:46
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Sevilla missar avancemang CL och förlorar hemma mot Rayo. Sampaoli effekten har uteblivit.

Atletico kraschade ur CL i veckan. Lyckades förlora mot nykomlingen och bottengänget Cadiz efter att först lyckas hämta upp 0-2 till 2-2 sista 5 för att sen förlora på 90+9. Ja just det icke att glömma man missade straff i samma 90+9 i veckans CL. Mål där och chans till avancemang hade funnits kvar.

Barca sålde ut sig själva för att toksatsa allt på ett kort. Slutade med Europa League. Idag, som hunnit bli igår nu krävdes mål på 90+3 för att vinna mot Valencia. Spelet sitter inte. Frågetecken kvarstår på Xavi. Fortfarande en del gammalt som måste rensas ut, Busquets exempelvis. Hur mycket mer kan man sälja av sig själva för att täcka upp sista hålen i truppen. Och hur länge till behöver Xavi för att hitta rätt?

Real leker hem ligan ja. Ingen konkurrens. Sån harmoni i den klubben jämfört med de andra. Väl sammansatt lag. Bra blandning av ungt och gammalt. Individuell och taktisk skicklighet. Och viktigast av allt en trygg hand på bänken som styr och ställe. Bilbao, Sociedad, Betis ser bra ut därbakom men väl långt efter för att utmana. Villareal tappar sin guldklimp Emery.

Svårt och förstå att lämna Villareal för Aston Villa efter att ha nobbat Newcastle med större ambitioner för ett år sedan. Synd. En tränare jag uppskattar. Men tycker han gör sig bättre i Spanien. Tror han skulle klara Italien också. Men Engelska klimatet känns nivån lägre än vad han förtjänar.

Real ser oförskämt bra ut.

De har alltid en extra växel att lägga till.

Med smarta affärer slipper de ett jobbig generationsskifte och kan spela in de nya i laget samtidigt som man inte tar bort för mycket rutin för snabbt.

Real imponerar för det mesta på mig. Ett lag som alltid är kul att följa. Och laget jag håller på i varje El Classico.
Citera
2022-11-07, 23:02
Medlem
Drickbacks avatar
Rayo vann över marängerna med 3-2
Citera
2022-11-19, 22:25
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Blir ju att man följer de lägre divisionerna nu när toppfotbollen tagit ledigt. Kikar man in på Spaniens segunda slog det mig hur otroligt lite mål som görs. Snittet är under 2 per match. Och inför dagens omgång hade INGET lag kommit upp på end 20 mål efter 15 omgångar. Letar man tillräckligt noga kan man kanske hitta ligor med sämre målsnitt men Segundan är nog bland de värsta.
Citera
2022-11-27, 23:36
Medlem
Il.Malizias avatar
De nämnde i Spaniens VM-match att en spelare i Ghanas landslag spelar i Athletic Bilbao.
Detta lät märkligt då de enbart har baskiska spelare.

Denne Iñaki Williams är alltså en ghanier som är född av illegala invandrare i Bilbao. Som nu spelar för Ghana.
Är inte det ett bevis på att det här med "enbart baskiska spelare" börjar bli lite urvattnat?

Förresten: "He can speak Spanish, Akan, Basque and English. In 2021, he said that he and his family had lost fluency in English, but still communicated with relatives in the Twi dialect of Akan."
Hur tusan kan man tappa engelskakunskaper?

https://en.wikipedia.org/wiki/I%C3%B1aki_Williams
Citera
2022-11-27, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
De nämnde i Spaniens VM-match att en spelare i Ghanas landslag spelar i Athletic Bilbao.
Detta lät märkligt då de enbart har baskiska spelare.

Denne Iñaki Williams är alltså en ghanier som är född av illegala invandrare i Bilbao. Som nu spelar för Ghana.
Är inte det ett bevis på att det här med "enbart baskiska spelare" börjar bli lite urvattnat?

Förresten: "He can speak Spanish, Akan, Basque and English. In 2021, he said that he and his family had lost fluency in English, but still communicated with relatives in the Twi dialect of Akan."
Hur tusan kan man tappa engelskakunskaper?

https://en.wikipedia.org/wiki/I%C3%B1aki_Williams

Vadå urvattnat? Han är född i Baskien och har därav en stark koppling till regionen, enligt deras kravbild. Sen att han är svart är en annan sak. Deras enda krav har väl alltid varit att spelarna måste ha någon form av koppling till regionen, tror tom att baskiska föräldrar räcker om man är uppväxt på annan ort.
Citera
2022-11-28, 00:29
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaMarcus
Vadå urvattnat? Han är född i Baskien och har därav en stark koppling till regionen, enligt deras kravbild. Sen att han är svart är en annan sak. Deras enda krav har väl alltid varit att spelarna måste ha någon form av koppling till regionen, tror tom att baskiska föräldrar räcker om man är uppväxt på annan ort.
Som Laporte. Inte född eller uppvuxen i baskien men bjöds in till klubben tack vare att han hade någon släkt med baskiskt i blodet. Spelar för franska landslaget. Så ned detta är inget nytt eller någon förändring eller lättnad på reglerna som skett. Om något är Inaki mer baskisk än Laporte då han är uppvuxen där.

Lite roligt att yngre brodern valt Spanien istället. Kan ju haft å göra med att han föddes senare och att familjen var mer inne i det baskiska samhället och att han därför känt mer tillhörighet dit än storebror. Cynikern i mig säger dock att hade han inte varit lika given för en plats i truppen hade han också tagit Ghana. Inaki hade tuffare att ta plats i en bättre generation Spanskt landslag med tuffare konkurrens. Sällan nationell samhörighet, snarare egot som väljer landslag. Se Özil exempelvis.
Citera
2022-12-28, 17:08
Medlem
-GGs avatar
Jag blev genuint förvånad att Spanien åkte ur VM så tidigt.
I mina ögon spelade de den absolut finaste fotbollen och visade grym teknik och rörlighet. Jag hade gärna sett dem vinna.

Ett lag som har något på gång i framtidens mästerskap.
Citera
2022-12-31, 13:55
Medlem
laddkingens avatar
barcelona har 14 miljarder i skulder
Citera
2023-01-08, 21:32
Medlem
-GGs avatar
Varför har Griezmann rosa hår?

Det ser för jävligt ut.
Citera
2023-01-08, 21:35
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG

Det ser för jävligt ut.

ja du jag har mina aningar

🏳️‍🌈
Citera
2023-01-09, 21:39
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG

Det ser för jävligt ut.
Griezmann har ju en del spex för sig med sitt fortnitande och udda målgester och annat. Är väl helt enkelt så han är som person och uttrycker sig utåt snarare än något hbtq trams som ovan gissar på.

Just det rosa håret hade tydligen och göra med att han mår bra för tillfället och ville visa det med sin hårfärg. Valde mellan blått och rosa men blev rosa då han har fler döttrar sa han. Han har ju färgat håret förut så ingen ny grej.

Länge sedan man skrev något om La Liga men vi kan ju säga tack och hej till Elche redan iallafall. 0 segrar på 16 matcher och 4 poäng. 11 upp till strecket. I toppen leder Barca. Varken dom eller Real har imponerat speciellt mycket. Sammanfattar ligan ganska bra med de skrala resultaten i Europa.
Citera
2023-01-14, 13:18
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Diego Simeone lämnar klubben till Sommaren. Spännande tider
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in