2023-04-02, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Q7aL7P/ilska-mot-domen-i-jeanettefallet-nu-anordnas-manifestation

Alltså, dottern har ju rätt i sak. Men att hon tar det här tillfället, att lägga ut en bild på sig själv i Aftonbladet, med muskort klänning och arrangerad pose ute i naturen... Det blir ju bara fånigt och drar bort ifrån allvaret i det hon säger. Varför ska det ALLTID bli så här med kvinnor, som får en chans att visa upp sig i media? Påmminer om Melinda Jacobs: först sympatiserade man så mycket med hennes arbete för fosterhemsbarn, men när hon fick chansen måste hon vika ut sig på arrangerade foton (uppflugen på hästryggen med bar gravidmage och rosa hår), springa efter kändisar o.s.v..
Citat:
Jag skäms för mitt eget kön.

Det ska du inte göra.

Dock borde du skämmas ordentligt för dina nedsättande och ålderdomliga åsikter om en dotter i sorg, efter att ha fått sin mamma mördad...
Citera
2023-04-02, 17:14
Medlem
Obegriplig dom. Jag hoppas detta prövas av hd och att han får livstid igen. Lider med hennes vackra dotter och övrig familj och vänner.

Mvh Arne
Citera
2023-04-02, 19:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NegerArne
Obegriplig dom. Jag hoppas detta prövas av hd och att han får livstid igen. Lider med hennes vackra dotter och övrig familj och vänner.

Mvh Arne

Man blir väl lika förbannad på familjens advokat som väljer att inte driva saken vidare, men å andra sidan vet man vem man INTE skall anlita om man hamnade i det läget
Citera
2023-04-02, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Man blir väl lika förbannad på familjens advokat som väljer att inte driva saken vidare, men å andra sidan vet man vem man INTE skall anlita om man hamnade i det läget

Du kanske borde ha lite bättre verklighetsförankring. Vi alla vet hur svårt det är att få prövningstillstånd i HD - i synnerhet när det handlar om bevisvärderingsfrågor som i detta fallet. Faktum är att det är så svårt och avlägset så att advokater ofta har som taktik att förbereda klienten på att Hovrätten kommer att bli sista anhalten. Detta för att inte jinxa om ett HD-överklagande som med största sannolikhet kommer att avslås och göra klienten besviken.

Detta målsägandebiträdet har snarare gjort sin plikt när han analyserat domen, kommit fram till att något prejudikatvärde av intresse för HD inte föreligger och då meddelar att något överklagande inte är aktuellt.
Senast redigerad av Haaaaag 2023-04-02 kl. 19:46.
Citera
2023-04-02, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
Jag utgår ifrån att Jeanettes skador inte var så illa att man generellt ska dö av dom? Och därför tror man att medicinen kan ha varit en faktor.
Tycker det hela är sjukt oavsett.

Ondska förtjänar bara ondska tillbaka. Ingen jävla form av rättvisa.

Alla gubbjävlar och kärringar i hovrätten, säg upp er, byt blöja och ta er rullator omgående till demenshemmet.

Som sagt, läs FUP. Rättsläkarens bedömning var att av hjärnskadorna skulle Jeanette ha avlidit eller legat i koma alldeles oavsett alla andra skador hon också hade.

Hennes skador var alldeles generellt sådana man dör av.
Problemet är att man aldrig kan veta om det var exakt därför hon tog sitt sista andetag eller inte för hovrätten valde att utöva hjärngympa och dra in antidepressiva som vanligtvis är ”omöjliga att ta livet av sig med” ens.
Citera
2023-04-02, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LonelyF18
Som sagt, läs FUP. Rättsläkarens bedömning var att av hjärnskadorna skulle Jeanette ha avlidit eller legat i koma alldeles oavsett alla andra skador hon också hade.

Hennes skador var alldeles generellt sådana man dör av.
Problemet är att man aldrig kan veta om det var exakt därför hon tog sitt sista andetag eller inte för hovrätten valde att utöva hjärngympa och dra in antidepressiva som vanligtvis är ”omöjliga att ta livet av sig med” ens.

I fall som dessa får man hoppas att någon närstående skipar rättvisa
Citera
2023-04-03, 00:20
Medlem
Gonorres avatar
I 45% av alla fall som prövas av hovrätten så gör en annan bedömning av bevisvärderingen.
Att få till ett prövningstillstånd hos Högsta domstolen torde vara näst intill omöjligt då det krävs att ny bevisning åberopas. Är det inte ställt utom rimligt tvivel att hon dog av misshandeln så blir det ju så här tyvärr. Bevisbördan ligger ju på åklagaren att styrka att det var ett mord och det har hon inte lyckats med. Det är ställt utom rimligt tvivel att han misshandlade henne men inte att det var misshandeln som orsakade hennes död.

Manifestations mot kvinnors våld och jag går längst fram alla dagar i veckan. Men inte emot själva domen. För om jag klappar till nån och denne sedan dör i sömnen på grund av läkemedelsförgiftning så vill jag helst dömas för misshandel och inte för mord och det vill nog du också..

Man kan helt enkelt inte döma någon till Livstids fängelse på magkänsla.

Jag hoppas det blir fyra långa år på anstalt för detta kreatur.
2/3 borde slopas på brott som ger över 2 år på straffskalan.
Citera
2023-04-03, 03:34
Medlem
Men vem var Jeanette egentligen? Livets hårda skola, törstig och pillerknaprare?
Citera
2023-04-03, 03:44
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NOVEMBERSPAWNED
Men vem var Jeanette egentligen? Livets hårda skola, törstig och pillerknaprare?

Det undrar jag också. Media tiger ju ofta ihjäl sådana uppgifter kring brottsoffren. Vilket jag tycker är fel. Brottet blir ju inte mindre, för att offret t.ex. var en missbrukare, och paret knarkade eller söp tillsammans mellan misshandelstillfällena (vilket är mycket vanligt i sådana här fall).
Citera
2023-04-03, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det undrar jag också. Media tiger ju ofta ihjäl sådana uppgifter kring brottsoffren. Vilket jag tycker är fel. Brottet blir ju inte mindre, för att offret t.ex. var en missbrukare, och paret knarkade eller söp tillsammans mellan misshandelstillfällena (vilket är mycket vanligt i sådana här fall).
Exakt, jag vill ha det sociologiska perspektivet, miljön runt. De hade besökt en pub, hon gick hem före. Varför dör hon ev av läkemedelsförgiftning? Hon är ju ingen sämre människa pga missbruk, men det nyanserar bilden. Åldersskillnaden ger mig oxå känslan av att det är livets hårda skola. Samhällets olycksbarn.
Citera
2023-04-03, 05:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dellenbygden
Kan du länka någon artikel om det eller liknade så du friskar upp mitt minne?

Det enda som jag kommer på ur minnet på rak arm som är likt är detta.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/cecilias-mamma-pia-plagades-ihjal-i-sitt-hem-nu-faller-domen/

Försökte googla mig till cato-1981’s minne av ett liknande fall 2007 men hittar ingenting som skulle vara likt detta fall.

Men även detta ett vidrigt fall utav en svartsjuk bonnläpp som är fånge bland sina hjärnspöken..
Citera
2023-04-03, 08:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NOVEMBERSPAWNED

Skulle det göra handlingen mer okej menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in