• 2
  • 3
2022-07-08, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Warmane
Varför?
I detta sammanhang, eftersom vi diskuterar islam och homosexualitet.
Det är givetvis fel enligt bibeln också, men som sagt, inte vad diskussionen handlar om.
2022-07-08, 19:42
Medlem
Warmanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
I detta sammanhang, eftersom vi diskuterar islam och homosexualitet.
Det är givetvis fel enligt bibeln också, men som sagt, inte vad diskussionen handlar om.
Poängen är att det är korkat att tycka att man ska vara ”emot islam” för att något står i koranen men inte ”emot Kristendomen” när samma sak står i bibeln.
2022-07-08, 19:45
Medlem
TheSamePersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Islam stöder inte dödandet av icke muslimer?
Jösses...
Är du muslim själv?

Ja jag är muslim och just om islam så vet jag mycket mer än vad du vet. Ett bevis är den versen du kom med och hur du såg själv att jag hade kommit med en annan vers som säger exakt det motsatta.

Så när du vet det där bör du väl förstå att du inte vet så mycket och att saker som vilken vers "väger tyngre" eller vilken vers gäller när osv är frågor som du inte har tillräckligt med kunskap att ge din åsikt om. Så jag upprepar igen en gång för alla; nej, enskilda muslimer får inte gå och döda andra människor för att dessa är icke-troende, homosexuella eller judar t.ex. man får inte som enskild muslim göra det. Uppfattat?
2022-07-08, 19:48
Medlem
TheSamePersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warmane
Poängen är att det är korkat att tycka att man ska vara ”emot islam” för att något står i koranen men inte ”emot Kristendomen” när samma sak står i bibeln.

Ja exakt och det är det som de allra flesta aldrig kommer att förstå. Jag ser t.ex stora likheter mellan mig och SD men ser lika många likheter mellan mig och MP. Samma gäller för de flesta politiska partier faktiskt. Anledningen är väl att islam är en omfattande ideologi där ingen fråga går obesvarad. Och de olika partiernas olika svar på olika frågor som matcher med islam är de rätta svaren.
HusvagnSvenssons avatar

Moderatormeddelande

Postat av HusvagnSvensson 2022-07-08, 19:49
Moderator
Vad tycker feminister om gör inte ämnet till Feminism eller Jämställdhet och diskriminering . Det finns gott om trådar redan för att diskutera islam och muslimer i det svenska samhället
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in