Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-17, 16:52
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Svara på varför gnällspiken inte öppnar käften om sin spökbur inkl familjen som stör honom och istället försöker få en egen lägenhet med stödinsatser.

Om han inte framför problematiken kan ingen gissa sig till att det inte duger. Varken kommunen eller vården.
Allt som hänt behöver givetvis utredas i en oberoende granskning av vården och socialtjänsten. Någon sådan granskning kommer förmodligen aldrig att göras eftersom tillsynsmyndigheten IVO är i det närmaste helt dysfunktionell.
Citera
2022-12-17, 17:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Allt som hänt behöver givetvis utredas i en oberoende granskning av vården och socialtjänsten. Någon sådan granskning kommer förmodligen aldrig att göras eftersom tillsynsmyndigheten IVO är i det närmaste helt dysfunktionell.
Svara på varför TE inte är sanningsenlig om att han inte trivs och sluta rapa bullshit.

Problemet åligger TE själv - för att han inte åberopar att han inte trivs. Han säger inte ett skit om det som sen retroaktivt väller ur honom om sitt boende och att han blir störd.
Pratar man inte får man ingen hjälp, så retarderad och pantad är han inte.
Snarare ses hur han utnyttjar situationer såsom ersättning.
Senast redigerad av develi 2022-12-17 kl. 17:36.
Citera
2022-12-17, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troll666
White trash med en svennebanan namn. Han var en flitig användare på flashback och nu är han en terrorist.

Vad har Theodor använt för flashback-ID? Det måste vara känt eftersom du skriver så.
Citera
2022-12-17, 23:43
Medlem
JanFyhrholdts avatar
Citat:
Faktum är att han är atypisk inom AST och en udda fågel som ensamagerande gärningsman i ett i sig udda brott och inte representabel att applicera generella termer på.

Han är en svårfångad jävel vilket försvåras med att han inte överhuvudtaget framställer sig ha den svartsyn på tillvaron som han har.

Faktum är att han hellre självmedicinerar och lever ett liv bakom fasader.
Vilket leder till är att han är lika svårbehandlad som svår att upptäcka pga av ovanstående nämnda.

Faktum är att han programmeras av skevt input av olika slag och ältar sig fram till det här beslutet i åratal via att kommunicera med sig själv och om sig själv i dagboken.
Han säger inte ett skit och paranoian ökar likaväl som självrättfärdigande och skev projicering av skuld.

Bra inlägg.

Texten är föredömligt kortfattad och samtidigt heltäckande på ett trovärdigt sätt.

Problematiken får här en sakkunnig genomlysning så att en normalbegåvad person förstår.

Min egen atypiskhet inom BST (BegåvningSpektrumsTillstånd) medförde dock att jag tvingades googla på "atypisk inom AST" (AutismSpektrumTillstånd).

Men det skulle bara bekräfta vad jag redan misstänkte, hans mycket allvarliga psykiska tillstånd
som han bevisligen befinner/befann sig i.

Det framgår ju även att detta har slagits fast av landets främsta
expertis på området, och är därmed ställt utanför alla tvivel.

Ingen normalbegåvad person skulle ifrågasätta detta faktum.

Men jag är som det framgått tidigare långt ifrån normalbegåvad.

Min blygsamhet förbjuder mig att kalla mig själv för geni,
så låt oss kalla det för (NSA) istället (NormalSpektrumsAnomali)

Det yttrar sig på så sätt att jag ifrågasätter vad alla andra tar för givet.

Men inte alltid.
De flesta skulle nog påstå att en text, såsom exv det citerade inlägget ovan är skrivet av en person
som vi kan kalla författare. Eller skrivet av vilken varelse som helst, eller rentav av en maskin.

Jag skulle nog hålla med om att alla texter är sammanlänkade med någon form av författare, om någon skulle påstå just det.

Själva texterna om TE respektive I-M.W är det jag fokuserar på, snarare än på händelserna och personerna de beskriver.

I deras innehåll kan finnas någon sorts logik rent språkligt och formuleringsmässigt,
även om språket som sådant lever i sin egen självständiga värld fullständigt oberoende
av den fysiska verklighetens naturlagar.

De är både facklitteratur och skönlitteratur samtidigt, vilket jag skulle kalla
"pseudodokumentärer"

Då passar det ju bra att den dokumentära dimensionen i innehållet består av pseudovetenskap,
vilket jag försökte antyda med min utläggning om "anomalier"och "spektra".

Med all respekt för alla språkkunniga och skickliga skribenter, vars utstuderade, manipulativa
och lögnaktiga alster funnit sin publik i det rådande matriarkatet.

Magnetfältet som skulle styra den moraliska kompassen har försvunnit.

För övrigt, för att anknyta till ämnet, så framgår enligt förhörsprotokollen med TE respektive
hans förälder att TE skulle inneha "jägarexamen" samt inneha licens för ett "hagelgevär" avsett för jakt som han skulle ha "ärvt".

Vapnet var dock otillgängligt och/eller olämpligt för TE om jag förstått
saken rätt.
Om det inte tidigare nämnts i tråden.

Jägaren TE hade åtminstone den goda moralen att inte döda djur och fokuserade istället på
andra varelser. Han hade ju djurvännen Hitler som förebild.
Citera
2022-12-18, 04:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanFyhrholdt
Bra inlägg.

Texten är föredömligt kortfattad och samtidigt heltäckande på ett trovärdigt sätt.

Problematiken får här en sakkunnig genomlysning så att en normalbegåvad person förstår.

Min egen atypiskhet inom BST (BegåvningSpektrumsTillstånd) medförde dock att jag tvingades googla på "atypisk inom AST" (AutismSpektrumTillstånd).

Men det skulle bara bekräfta vad jag redan misstänkte, hans mycket allvarliga psykiska tillstånd
som han bevisligen befinner/befann sig i.

Det framgår ju även att detta har slagits fast av landets främsta
expertis på området, och är därmed ställt utanför alla tvivel.

Ingen normalbegåvad person skulle ifrågasätta detta faktum.

Men jag är som det framgått tidigare långt ifrån normalbegåvad.

Min blygsamhet förbjuder mig att kalla mig själv för geni,
så låt oss kalla det för (NSA) istället (NormalSpektrumsAnomali)

Det yttrar sig på så sätt att jag ifrågasätter vad alla andra tar för givet.

Men inte alltid.
De flesta skulle nog påstå att en text, såsom exv det citerade inlägget ovan är skrivet av en person
som vi kan kalla författare. Eller skrivet av vilken varelse som helst, eller rentav av en maskin.

Jag skulle nog hålla med om att alla texter är sammanlänkade med någon form av författare, om någon skulle påstå just det.

Själva texterna om TE respektive I-M.W är det jag fokuserar på, snarare än på händelserna och personerna de beskriver.

I deras innehåll kan finnas någon sorts logik rent språkligt och formuleringsmässigt,
även om språket som sådant lever i sin egen självständiga värld fullständigt oberoende
av den fysiska verklighetens naturlagar.

De är både facklitteratur och skönlitteratur samtidigt, vilket jag skulle kalla
"pseudodokumentärer"

Då passar det ju bra att den dokumentära dimensionen i innehållet består av pseudovetenskap,
vilket jag försökte antyda med min utläggning om "anomalier"och "spektra".

Med all respekt för alla språkkunniga och skickliga skribenter, vars utstuderade, manipulativa
och lögnaktiga alster funnit sin publik i det rådande matriarkatet.

Magnetfältet som skulle styra den moraliska kompassen har försvunnit.

För övrigt, för att anknyta till ämnet, så framgår enligt förhörsprotokollen med TE respektive
hans förälder att TE skulle inneha "jägarexamen" samt inneha licens för ett "hagelgevär" avsett för jakt som han skulle ha "ärvt".

Vapnet var dock otillgängligt och/eller olämpligt för TE om jag förstått
saken rätt.
Om det inte tidigare nämnts i tråden.

Jägaren TE hade åtminstone den goda moralen att inte döda djur och fokuserade istället på
andra varelser. Han hade ju djurvännen Hitler som förebild.
Det sista du nämnde har jag faktiskt funderat på. Hur han ställer sig till djur, det har dock inte framkommit nåt.
Däremot ses tidigare kriminalitet vilket var intressant och indikerar att han tillhör en avgränsad subgrupp inom AST och att det fanns skräp långt innan dådet.

Det är ett relativt outforskat område som forskare dock börjar få upp ögonen på.
Dels subgrupp i sig, dels kriminalitet.
Eftersom de även har en viss överrepresentation gällande ensamagerande våldsdåd som kopplas till terrorism behövs det absolut ses över.
Samtidigt är det av vikt för att inte stigmatisera hela gruppen, men att blunda för problematiken lär inte gagna nån. Det finns en ökad sårbarhet för radikalisering.

Såg att advokaten nämnde att TE även har nåt syndrom via rättegången, dock inte vad. Det är väl nåt via RPU.
Så nåt mer överlappar grunddiagnosen vilket inte heller är ovanligt.
Senast redigerad av develi 2022-12-18 kl. 04:49.
Citera
2022-12-18, 06:02
Medlem
develis avatar
Citat:
(..)
(..)
Här är om den avgränsade subgruppen då det är svårflörtat material bortom forskning.
Läs om du har lust. Jag insåg dock att jag inte alls beskrivit vad det är.

Professor Tony Attwood pratar i huvudsak om barn och det beror väl på barnets personlighet hur utåtagerande det är (inkl hot) - men sensmoralen är makt; att barnet kan få övertaget och styr tillvaron från tidig ålder och kan adaptera ett sånt beteende som sen skenar.

Det nämns "superior intellectual abilities" vilket TE har.

Vidare beskriver han om olika brottstyper, om allt mellan stalking, sexuella trakasserier, stölder, bränder och att tex bryta sig in i dataprogram vars drivkraft var prestige - att vara smartare än programmerarna - snarare än att ha nån annan vinstvinning som möjligen andra kan tänkas ha.

Attwood betonar att den här brottsligheten inte är vanlig och nämner även att kunskapen är begränsad hur beteendet ska kunna förändras.

Några citat i spoilern ur boken.
Senast redigerad av develi 2022-12-18 kl. 06:14.
Citera
2022-12-18, 08:57
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Svara på varför TE inte är sanningsenlig om att han inte trivs och sluta rapa bullshit.

Problemet åligger TE själv - för att han inte åberopar att han inte trivs. Han säger inte ett skit om det som sen retroaktivt väller ur honom om sitt boende och att han blir störd.
Pratar man inte får man ingen hjälp, så retarderad och pantad är han inte.
Snarare ses hur han utnyttjar situationer såsom ersättning.
När du försöker diskutera med någon så är ett tips att försöka hålla en hyfsad ton och undvika uttryck som ”rapa bullshit”, ”säger inte ett skit”, ”väller ur honom”, ”pantad” och så vidare. Sådana uttryck ger inte något seriöst intryck.

Som även påtalas i ett annat inlägg ovan så har det redan slagits fast att TE sedan länge lidit av olika psykiska störningar. Det är vårdens uppgift att hantera sådana störningar och det är uppenbart att detta inte har fungerat. TE har själv uppgett att det har varit orsaken till dådet.

Denna tråd handlar om själva dådet och händelser relaterade till dådet. Jag förstår inte vad du vill tillföra med dina upprepade inlägg om att TE lider av psykiska störningar. Det blir ju bara en ständig rundgång och upprepning av att han lider av psykiska störningar.
Citera
2022-12-18, 15:59
Medlem
JanFyhrholdts avatar
Citat:
När du försöker diskutera med någon så är ett tips att försöka hålla en hyfsad ton och undvika uttryck som ”rapa bullshit”, ”säger inte ett skit”, ”väller ur honom”, ”pantad” och så vidare. Sådana uttryck ger inte något seriöst intryck.

Som även påtalas i ett annat inlägg ovan så har det redan slagits fast att TE sedan länge lidit av olika psykiska störningar. Det är vårdens uppgift att hantera sådana störningar och det är uppenbart att detta inte har fungerat. TE har själv uppgett att det har varit orsaken till dådet.

Denna tråd handlar om själva dådet och händelser relaterade till dådet. Jag förstår inte vad du vill tillföra med dina upprepade inlägg om att TE lider av psykiska störningar. Det blir ju bara en ständig rundgång och upprepning av att han lider av psykiska störningar.

"Som även påtalas i ett annat inlägg ovan så har det redan slagits fast att TE sedan länge lidit av olika psykiska störningar"

Om du syftar på mitt inlägg, så får jag konstatera att du inte förstår sarkasm och ironi.
Det borde jag ha garderat mig för, genom att ha varit tydligare.

Du har ju uppenbarligen ett extremt smalt specialintresse som du likt en "telefonsvarare"
upprepar i evigheter.

Personer med en sådan begåvningsprofil är oförmögna att förstå poängen
med allt som ligger utanför deras begränsade horisont.

Dina anmärkningar på oseriöst ordval i samband med beskrivningarna av TE är iaf korrekta.

När det gäller uttrycket "slagits fast" som ofta förekommer i samband med "psykologi" och "psykiatri",
så skall man INTE tolka det som att något är bevisat.

Man kan aldrig "slå fast" ett sakförhållande.

Ett sakförållande eller faktum är något som är vetenskapligt bevisat och inget annat.

"slå fast" repektive bevisa är alltså helt motsatta begrepp.

Att "slå fast" något är istället samma som att besluta något.
Det som har "slagits fast", alltså "psykiska störningar" hos TE har alltså beslutats.
Inte bevisats.

Att överhuvudtaget nämna vetenskap och forskning i dessa sammanhang är bedrägeri.

TE är alltså fullt frisk redan av det skälet att man beslutat (slagit fast) att han skulle vara sjuk.

Några bevis för "psykiska sjukdomar" har aldrig kunnat redovisas.
Varken i fallet med TE. eller något annat fall i historien.

I mycket sällsynta fall kan man möjligen misstänka att något är lite osunt, men tillräckliga bevis
för "psykisk sjukdom" eller "störningar" i medicinsk mening saknas alltid.

Allmänheten i sin tur, genom sin allt större benägenhet att tro på vidskepelse, är bara värd förakt.

Samma gäller allmänhetens representanter som är valda med en oförtjänt rösträtt.

Kvinnorna förtjänar mest förakt, i synnerhet i sina nya roller som beslutsfattare.
Särskilt i form av kvinnliga psykiatriker som I-M.W som kan "besluta" att vem som helst är sjuk i huvudet och skall torteras och skadas av denna vidskepliga kvarleva från medeltiden, som "psykiatrin" utgör.

TE är därmed en hjälte, precis som han själv säger, när han befriade landet från en sådan
aktör som Ing-Marie Wieselgren som systematiskt utsatte invånare i Sverige för våldshandlingar
som i många fall orsakat dödsfall.
Citera
2022-12-18, 16:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag ignorerade det för nåt inlägg tillbaka - men eftersom du även ämnar inta en Bror Duktig-attityd och försöka vara snusförnuftig så tar vi det också:

"en närmast aggressivt hånfull attityd till TE:s problematik"

"Jag tycker att den empatilöshet som du visar stämmer bra med det som TE kallar för olika varianter av ”psykopati”.

1. Jag är överhuvudtaget inte här för att varken dalta med TE eller stryka dig medhårs i dina åsikter.

Varav sistnämnda är ditt högst troligt största problem och gör att du försöker styra upp diskussionerna:
Du kan dock lägga ner för det lönar inte.

Det är nämligen själva offermentaliteten jag angriper.

2. Den som är empatilös är Teodor Engström.
Han har nämligen mördat. Han uppvisar ingen ånger och han uppmanar snarare andra att göra likt honom.
Han är även grandios och inbillar sig vara en hjälte.
Citat:
Jag har öht inte diskuterat psykiska störningar utan nämnt en undergrupp inom AST.

3. Anledningen till att jag citerar ur FUP och diskuterar hans personlighet och beteende är att detta inte har uppstått i ett vaakum och det är betydligt fler komponenter som skapat mördaren än psykiatrin.

Teodor Engström beskrivs som snäll.
Han är allt annat än snäll ända sen han ägnar sig åt mordbrand i trakten för universitetet och fantiserar om att döda skolelever.

Fattar du?

4. Det du ägnar dig åt är att likt en copycat skjuta skuld på psykiatrin och därmed rättfärdiga hans motiv.

Med tanke på att den som de facto haft insyn i hans patologiska krigar-mentalitet är lärare i kognition och forskare inom psykologi finner jag det som ren dubbelmoral.

Han hade insyn, vården hade det inte.
Därav tar jag upp hans polare RE vilket du uppenbart gärna undviker.

5. Vad som är vida känt är att de här går under radarn. För rättsväsendet likaväl som vård.
Såtillvida de inte ägnar sig åt vad som kallas läckage - att de varslar, hotar eller uppvisar sin fixering vid hämnd, spree killers eller vad det än må vara som är hat- och hotfullt.

6. Retroaktivt kan man se att det fanns röda flaggor. Dock förstår inte omgivningen faran; att det finns stora risker.

Det beror garanterat på okunskap och/eller en oförmåga hur detta ska hanteras.
I värsta fall bejakas problematiken i all välmening - "the road to hell is pawned with good intention".

I allra värsta fall så bejakas beteenden via att hålla med om dumheterna - vilket ger konfirmationsbias. Den som har snedvridna tankar får bekräftelse att han är på rätt väg.

7. Det finns ingen anledning att retroaktivt ägna sig åt skuld, vem gjorde fel. Det är inte minsta kreativt i preventivt syfte.

Det finns däremot all anledning att det här lyfts fram eftersom;
om nån öht får ta del av galenskaperna eller red flags så är det den närmaste kretsen och behöver komma vården tillhanda.

9. Med detta inte sagt att TE inte behöver vård. Med detta inte sagt att han upplevt tillvaron besvärlig. Med detta sagt att det givetvis är synd om folk är så inkapabla att de inte ens klarar av relationer till sin familj.
Som han även i sin kollektion att samla oförrätter beskyller vilket är egocentriskt.

Problemet är att vården sällan kan fånga upp de här och speciellt om de har högt IQ som TE, förmår manipulera och som sagt kniper käft.

Hans helt absurda hårddisk och projekt werwolf och chatt relaterat till "krigar-mentalitet" förblir i det fördolda.

Förutom hans polare då som helt sjukt jamsar med honom när han snarare borde avstyra och rekommendera att prata ärligt med psykiatrin.
Citat:
TE har Asperger, vilket klargjorde 2013.

Det är det enda som läkare och hans mor nämner, förutom depression men den medicineringen slutar TE med och hans mor upplever då en försämring.

Istället inbillar sig TE att LSD och annan skit gör honom klarsynt och handlar dyrt på nätet i spökburen.
Är det 10k i statsfinanserade bidrag han har till förfogande per månad?
Det hade nog varit svårare om han behövt leva med de utgifter som andra singelhushåll har.

Men man kan inte både äta haschkakan och ha den kvar.
Senast redigerad av develi 2022-12-18 kl. 16:14.
Citera
2022-12-18, 17:18
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
"Som även påtalas i ett annat inlägg ovan så har det redan slagits fast att TE sedan länge lidit av olika psykiska störningar"

Om du syftar på mitt inlägg, så får jag konstatera att du inte förstår sarkasm och ironi.
Det borde jag ha garderat mig för, genom att ha varit tydligare.

Du har ju uppenbarligen ett extremt smalt specialintresse som du likt en "telefonsvarare"
upprepar i evigheter.

Personer med en sådan begåvningsprofil är oförmögna att förstå poängen
med allt som ligger utanför deras begränsade horisont.

Dina anmärkningar på oseriöst ordval i samband med beskrivningarna av TE är iaf korrekta.

När det gäller uttrycket "slagits fast" som ofta förekommer i samband med "psykologi" och "psykiatri",
så skall man INTE tolka det som att något är bevisat.

Man kan aldrig "slå fast" ett sakförhållande.

Ett sakförållande eller faktum är något som är vetenskapligt bevisat och inget annat.

"slå fast" repektive bevisa är alltså helt motsatta begrepp.

Att "slå fast" något är istället samma som att besluta något.
Det som har "slagits fast", alltså "psykiska störningar" hos TE har alltså beslutats.
Inte bevisats.

Att överhuvudtaget nämna vetenskap och forskning i dessa sammanhang är bedrägeri.

TE är alltså fullt frisk redan av det skälet att man beslutat (slagit fast) att han skulle vara sjuk.

Några bevis för "psykiska sjukdomar" har aldrig kunnat redovisas.
Varken i fallet med TE. eller något annat fall i historien.

I mycket sällsynta fall kan man möjligen misstänka att något är lite osunt, men tillräckliga bevis
för "psykisk sjukdom" eller "störningar" i medicinsk mening saknas alltid.

Allmänheten i sin tur, genom sin allt större benägenhet att tro på vidskepelse, är bara värd förakt.

Samma gäller allmänhetens representanter som är valda med en oförtjänt rösträtt.

Kvinnorna förtjänar mest förakt, i synnerhet i sina nya roller som beslutsfattare.
Särskilt i form av kvinnliga psykiatriker som I-M.W som kan "besluta" att vem som helst är sjuk i huvudet och skall torteras och skadas av denna vidskepliga kvarleva från medeltiden, som "psykiatrin" utgör.

TE är därmed en hjälte, precis som han själv säger, när han befriade landet från en sådan
aktör som Ing-Marie Wieselgren som systematiskt utsatte invånare i Sverige för våldshandlingar
som i många fall orsakat dödsfall.
Jag förstod sarkasmen och ironin i ditt inlägg mycket väl. Uppenbarligen förstod du inte detsamma i mitt inlägg. Jag ska därför vara tydligare.

Jag har inget ”smalt specialintresse” däremot försöker jag hålla mig inom trådens ämne. TE har uppgett missnöje med framförallt psykiatrin som skäl för dådet. Det finns då skäl att undersöka om det finns fog för påståendet och hur risken för andra vansinnesdåd i så fall kan minskas.

Faktum är att psykiatrin i Sverige sedan mycket lång tid fungerar oerhört dåligt och det finns därför fog för TE:s påstående. Vidare, vad många människor inte tycks förstå är att det finns lagar och andra bestämmelser som ställer långtgående krav på hälso- och sjukvården och socialtjänsten. Dessa lagkrav kringgås dock systematiskt av de ansvariga samhällsaktörerna.

Sakläget är alltså att de skäl som TE angett för dådet innebär att de ansvariga samhällsaktörerna kan ha begått systematiska lagbrott under lång tid. Det är ett direkt samhällsfarligt agerande som behöver uppmärksammas och åtgärdas. Går det att förstå för dig?
Citera
2022-12-18, 17:30
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
[...]
4. Det du ägnar dig åt är att likt en copycat skjuta skuld på psykiatrin och därmed rättfärdiga hans motiv.
[…]
Att jag skulle ”rättfärdiga hans motiv” är en ren lögn. Du är inte bara aggressiv och hånfull. Du ljuger också. I övrigt hänvisar jag till mina tidigare inlägg. Jag kommer inte att svara på fler inlägg av detta slag från dig.
Citera
2022-12-18, 18:40
Medlem
JanFyhrholdts avatar
Citat:
Jag förstod sarkasmen och ironin i ditt inlägg mycket väl. Uppenbarligen förstod du inte detsamma i mitt inlägg. Jag ska därför vara tydligare.

Jag har inget ”smalt specialintresse” däremot försöker jag hålla mig inom trådens ämne. TE har uppgett missnöje med framförallt psykiatrin som skäl för dådet. Det finns då skäl att undersöka om det finns fog för påståendet och hur risken för andra vansinnesdåd i så fall kan minskas.

Faktum är att psykiatrin i Sverige sedan mycket lång tid fungerar oerhört dåligt och det finns därför fog för TE:s påstående. Vidare, vad många människor inte tycks förstå är att det finns lagar och andra bestämmelser som ställer långtgående krav på hälso- och sjukvården och socialtjänsten. Dessa lagkrav kringgås dock systematiskt av de ansvariga samhällsaktörerna.

Sakläget är alltså att de skäl som TE angett för dådet innebär att de ansvariga samhällsaktörerna kan ha begått systematiska lagbrott under lång tid. Det är ett direkt samhällsfarligt agerande som behöver uppmärksammas och åtgärdas. Går det att förstå för dig?

"Ansvariga samhällsaktörer" som kan ha "begått systematiska lagbrott"...
Där är vi möjligen överens.

Lagbrottet skulle bestå i att systematiskt utsätta tillfångatagna personer för våldshandlingar i form av giftinjektioner, elshocker med mera som orsakar bestående hjärnskador och dödsfall.

Det lär finnas internationella lagar som förbjuder tortyr och övriga kränkande metoder. Allt våld är förbjudet utom i nödvärn eller krig.

Därför borde en internationell domstol kunna upphäva de svenska lagarna som påbjuder "tvångsmedicinering" "fastspänning", elshocker, kränkande behandling i övrigt och godtyckligt frihetsberövande på obestämd tid.

I dagsläget är det bara en religiös sekt, nämligen scientologilkyrkan genom sin underorganisation "KMR" som motsätter sig "psykiatrin" och dess grova misshandel.

Som TE, och många med honom säger, råder ett allmänt konsensus i Sverige. Han kallar det "psykopatkonsensus".

Jag skulle förklara det utifrån en politisk korrekthet.
Att även om majoriteten egentligen tycker att psykiatri är medeltida häxprocesser, kvinnor är idioter och araber är apor osv, så säger de alltid motsatsen.

Konsensus är alltså en strategisk samstämmighet helt utan verklighetsförankring.

Vi skall vara oerhört tacksamma när en extrem sekt, religiös eller politisk, vågar bryta konsensus och säga åtminstone en sanning i någon viktig samhällsfråga.

Tack vare nazisterna, som exv NMR bröts konsensus om "människors lika värde" och till slut följde de andra partierna efter och anpassar sin invandringspolitik efter värdet av invandrarna.
Först SD, sedan alla partierna.

Scientologilkyrkan i sin tur är minst lika samhällsfarlig som nazismen, men poängen är att de genom sitt etablerade utanförskap vågar bryta konsensus när konsensus har fel.

Att säga sanningen i ett politiskt styrt samhälle kan få allvarliga konsekvenser för alla som har en ställning eller anseende att förlora.

Nämnda sekter har genom sitt dåliga rykte inget att förlora och kan därför utan hinder driva frågor utan krav på politisk korrekthet.

Alla sekter, även de mest avskyvärda, har åtminstone rätt i några få avseenden.

De är ofta de enda källorna för kunskap och information, då de inte låter sig hindras av censur eller hot.
Faktum är, att scientologilkyrkan, övriga sekter och extrema partier värvar medlemmar genom att erbjuda något som det etablerade samhället saknar.

Inom Scientologilkyrkans organisation kan KMR ("kommitten för mänskliga rättigheter") informera om "psykiatrins" illdåd och våld.

De är inte militanta som NMR men de har rätt i vad de säger.

Apropå våld, så hade ju TE Hitler som förebild.
TE är född ca 1989, så han har nog bara haft kvinnliga lärare i skolan.

Dessutom bunden till sin mor. Och för övrigt instängd i ett totalitärt matriarkat under hela sin livstid. Han kallar det "spökburen".

Att då söka sig 100 år tillbaka i tiden när kvinnornas plats var i köket och inte som makthavare, är oundvikligt.

Hitler som förebild framstår då för TE som det enda alternativet.

Förr sade man att det var "samhällets fel", vilket inte var sant för 50 år sedan. Men nu är det sant.

Som jag anmärkt tidigare bodde TE i en isolerad byhåla med 1800 invånare i hela sitt liv. Bara den omständigheten kan ensamt förklara detta "dåd", övriga förseelser och hans välgrundade missnöjesyttringar.

Landsorten i Sverige har sedan 30 år varit utarmad, avfolkad och direkt livshotande för intellektuella personer som av någon anledning råkat bo kvar i dessa kulturlösa spökstäder.

Återigen "spökburen" som TE kallade sin situation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in