Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-06, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jag skulle säga att han har helt normala arbetsbyxor med tillhörande skor med stålhätta. Att ha kniv i moraknivstyp i bältet är då inget konstigt och inget som är uppseendeväckande.
Har själv gått i arbetskläder med morakniv i bältet på köpcenter och ingen har någonsin brytt sig, gjort detta många gånger.

Jag tycker personen ser svensk ut om man tänker på benens färg. Bild som visas hos Aftonhoran.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0G5BVB/har-grips-misstankta-knivmannen-i-visby
Det var ett knivdåd för ett tag sedan Visby
Kan det va utvisningshotade mena som går loss på svenskar och nu triggats på SD dag?
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/misstankt-mordforsok-i-visby-man-ford-till-sjukhus
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Mjo, eller så hade han just avslutat ett pass på ett region-finansierat lodarkneg, typ jämnat till gräsmattekanter och rensat ogräs i Almedalen. Vi får se...

Ja, det är inte heller orimligt! Haft i uppgift att göra fint i stan inför och under Almedalsveckan, istället för att loda runt. Fick snedtändning när han såg alla "lyckade" och uppklädda påfåglar skåla i Champagne på Donners uteservering.
Citera
Medlem
Gandalf.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eksjo66
Har dom inte traumaenheter på plats på Gotland när hela den svenska eliten vistas där?
Det finns alltid ett traumateam på lasarettet. Sen finns det alltid en helikopter och ett ambulansflyg på
Ön. Är helikoptern på fastlandet så flygs den över för att lasta akutfall som skall till tex KS. Lastning av patienter sker på lasarettet där helikopter platta finns. Svårt att tro att ambulansen kör från lasarettet till flygplatsen för att lasta allra helst om patienten är i kritiskt tillstånd. Är personen avliden så körs de inte med helikopter eller flyg utan transporteras med färjan i normalfall. Skulle personen nu vara avliden så kommer kroppen I så fall föras till fastlandet för obduktion I så fall då det rör sig om ett mord/dråp.
Citera
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
det är ju bara svenskar som har vita ben hahaah

Absolut inte, men med tanke på hur många som gissat här i tråden så kan lika gärna jag också kasta ur mig att benen ser bleka ut.
Citera
2022-07-06, 17:15
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Gärningsmannen ser seriöst ut som någon från typ AFS eller NMR. Undrar vem offret var? Var hon nån politiker? Någon måste ju sett henne?
Det var ju SDs dag så det fanns väl massor av SD-kvinnor på plats. Vänstern, AFA, har ju inga problem med odemokratiska metoder speciellt mot högern.
(visst högerextrema kan också).

Vet vi vem offret är kan man kanske också lista ut om MGM har politiska motiv.
Citera
2022-07-06, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Skulle inte förvåna mig. Svart skägg och ljus hy känns väldigt Irak och den regionen.

Kan nog vara som så att det handlar om terrorism trots allt.

Men vem fan är offret? Slumpmässigt eller nån ”kändis”?

Gärningsmannen blev ju nedtagen av person som ej viste att han var knivbeväpnad.
Kan ju vara så att han hade planer att kniva andra personer på andra gator eller platser i centrala Visby kort efter det första överfallet.isådant fall var nog offret slumpmässigt.
Citera
Medlem
Mr.Swedens avatar
Arbetskläder?

Uzz Nujen har sommarhus på Gotland, som han utan tillstånd byggt om till uthyrningsbostäder och där hela hans klan vistas ibland. Kommunens tjänstemän rår inte på dem.

Olyckligtvis anlitade han också svart (- muskig) arbetskraft, varav en viss Akilov - känd från Drottninggatan, Stockholm.

Ok. Hur har vi det med kurderna idag?
Citera
Medlem
13:00 - 13:45
Var det en föreläsning i närheten om Afganska kvinnors liv under taliban regimen. Kan kvinnan vara någon därifrån kanske..
Citera
2022-07-06, 17:17
Medlem
Vintergrisens avatar
Omöjligt att veta med den lilla info vi har just nu men det första jag kom att tänka på var Mijailović. Nu menar jag inte att det skulle vara just han utan snarare att det väl inte är helt omöjligt att vi även denna gång har att göra med något psykfall som fått syn på en kändis och lyssnat lite för mycket på de där rösterna.

EDIT: Finns det inte någon sida med mycket bilder från Almedalen? Tänker att man kanske kan hitta en opixlad GM i något vimmel om man skummar lite.
Senast redigerad av Vintergrisen 2022-07-06 kl. 17:19.
Citera
2022-07-06, 17:17
Medlem
Hamsterbolls avatar
Vet vi ålder på kvinnan?

I och med att det blir pressträff så snart så undrar jag om hon kan ha varit ung politiker? Kanske till och med känd för allmänheten?
Citera
2022-07-06, 17:18
Medlem
Var kan man se PK 17:30?
Citera
2022-07-06, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Absolut inte, men med tanke på hur många som gissat här i tråden så kan lika gärna jag också kasta ur mig att benen ser bleka ut.
Ingen strandraggare med andra ord
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in