Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-09, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag tror definitivt att rörelser likt NMR kan attrahera sådana personer. Personer som söker mål och mening med livet. Engagemang och gemenskap. Egentligen tror jag att NMR mest var en slump.

Kunde lika gärna varit Bhagwanrörelsen (som Ted Gärdestad gick med i), Djurrättsalliansen, Hare Krishna eller Green Peace som varit föremålet för engagemanget.

Får bilden av en rätt trasig person. Vet inte om det stämmer. Han bodde hemma hos sina föräldrar ute på landet. Åldrande föräldrar som är på väg att falla ifrån. Hans liv har präglats av psykisk ohälsa. Han såg väl en syndabock i denna samordnare från SKR. I hans världsbild begick han säkerligen en välgärning och han har lärt sig att man ska vara målmedveten. Det hade han med sig från rörelsen. Har däremot ärligt väldigt svårt att se att NMR skulle ha någon direkt skuld i vad som har skett. Tråkigt att vissa försöker göra politik av detta. Hade han varit med i någon av ovanstående organisationer istället. Hade kraven på förbud haglat lika mycket då frågar jag mig. Om han varit med i SSU eller Grön Ungdom?
Ang det fetade:
Hur hans pappa mår har jag ingen aning om men hans mamma uppvisar ett synnerligen hälsosamt yttre, åtminstone om man skall döma efter inlägg #1313 på sid 110.

Men psykisk sjukdom tycks ju föreligga hos den misstänkte om vi skall tro på de uppgifter som kommit fram.

Är mamman, EK, hörd av polis?
Hon tycks ju aktivt ha stöttat NMR och det är väl sånt som Säpo brukar ogilla..
Senast redigerad av Carinah78 2022-07-09 kl. 11:05.
Citera
2022-07-09, 11:05
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Ett erkännande kan tas tillbaka, men det är svårt att bortförklara det faktum att han greps direkt på plats, av en rådig pensionär...vilket öde😂😂

Med det mycket säregna utseendet hade han sannolikt gripits inom några minuter ändå. Men han ska nog vara glad att det blev som det blev, sannolikheten att polisen dragit vapen är hög, och då är frågan om han inte hade tagit upp kniven.
Citera
2022-07-09, 11:07
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag tror definitivt att rörelser likt NMR kan attrahera sådana personer. Personer som söker mål och mening med livet. Engagemang och gemenskap. Egentligen tror jag att NMR mest var en slump.

Kunde lika gärna varit Bhagwanrörelsen (som Ted Gärdestad gick med i), Djurrättsalliansen, Hare Krishna eller Green Peace som varit föremålet för engagemanget.

Får bilden av en rätt trasig person. Vet inte om det stämmer. Han bodde hemma hos sina föräldrar ute på landet. Åldrande föräldrar som är på väg att falla ifrån. Hans liv har präglats av psykisk ohälsa. Han såg väl en syndabock i denna samordnare från SKR. I hans världsbild begick han säkerligen en välgärning och han har lärt sig att man ska vara målmedveten. Det hade han med sig från rörelsen. Har däremot ärligt väldigt svårt att se att NMR skulle ha någon direkt skuld i vad som har skett. Tråkigt att vissa försöker göra politik av detta. Hade han varit med i någon av ovanstående organisationer istället. Hade kraven på förbud haglat lika mycket då frågar jag mig. Om han varit med i SSU eller Grön Ungdom?

Var har kraven på förbud av NMR haglat? På ledarplats i någon av de stora dagstidningarna? Någon företrädare för riksdagspartierna?
Citera
2022-07-09, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Med det mycket säregna utseendet hade han sannolikt gripits inom några minuter ändå. Men han ska nog vara glad att det blev som det blev, sannolikheten att polisen dragit vapen är hög, och då är frågan om han inte hade tagit upp kniven.

Suicide by cop var inte troligen med i kalkylen.
Citera
2022-07-09, 11:12
Medlem
Rambon Theo Engström

https://www.bildtagg.se/bild/0s3e9jm11bcsz3jav47r7hb
Citera
2022-07-09, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sikhander
Eftersom NMRs medlemsmatrikel inte är offentlig är det svårt att leda något i bevis. Utifrån den data som jag sett till dags dato samt mina egna erfarenheter (bekanta) är jag beredd att både äta upp höger och vänster stövel om du har rätt. Den anhållne TE är som jag ser det en hyggligt representativ individ för den våldsbejakande högern, dvs en till hudfärg vit ung/medelålders man som inte lyckats i livet med vare sig arbete, utbildning eller samliv. Istället för att se sitt eget ansvar för utfallet i livet så skuldbeläggs andra (invandrare, institutioner/ samhället, kvinnor etc). Ett Venn-diagram mellan Red Pill-rörelsen, extremhögern, incell-rörelsen, låg inkomst, manligt kön, mindre framgångsrik och ensamstående har för stora överlapp för att vara slumpmässiga samband.

Medlemsmatriklar i partier företrädda i Sveriges riksdag är i princip enbart tillgängliga för medlemsansvarig. Dvs verkligen inte offentliga.
Citera
2022-07-09, 11:14
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Var har kraven på förbud av NMR haglat? På ledarplats i någon av de stora dagstidningarna? Någon företrädare för riksdagspartierna?

Nån enstaka ledare har jag nog läst annars har är det väl Jimmie Åkesson främst som velat starta en utredning i syfte att kriminalisera NMR då han anser att NMR har våld som metod att föra fram sin politik. Ett sunt tänk även om jag inte håller med då jag inte tror det är möjligt att förbjuda organisationer.
Citera
2022-07-09, 11:15
Medlem
Citat:
Även om nu hans flykt från brottsplatsen talar för att han inte ville bli gripen, så kan vi väl inte helt utesluta att ett personligt martyrskap kanske bättre än ett livstidsstraff skulle ha tjänat hans syfte?
(Dock vet vi ju faktiskt inte vad han ville uppnå med handlingen.)

Vågar vi spekulera/fundera?
Var hans mamma EK medveten om vad syftet med sonens resa till Gotland handlade om?
Är hon förkrossad eller är hon stolt?
Citera
2022-07-09, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är väldigt märkligt, gm kan vara i en drogutlöst psykos, det känns bara jättefel.

Jag har inga som helst sympatier med gm

Vad har Theo Engström betytt för dig?

Bild på rambon: https://www.bildtagg.se/bild/0s3e9jm11bcsz3jav47r7hb
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nepodsladen
Rambon Theo Engström

https://www.bildtagg.se/bild/0s3e9jm11bcsz3jav47r7hb
Har han hår i ansiktet ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Hon tjänade ca: 1.2miljoner per år så månadslönen bör ha varit runt 100.000kr vilket verkar rimligt. Vore mer intressant att veta Theos inkomst och vart den kom ifrån. Inte för att jag vill belysa att han eventuellt var ”bidragsparasit” eller liknande men det säger en del om hans tillvaro.

Det är trots allt stor skillnad att ha en lön, sjukpenning eller soc-bidrag. Går han på soc och redan har ett förakt mot etablissemanget lär inte det föraktet minskat genom åren så att säga.

120 000 är en årsinkomst för MGM jag såg igår, i kvällstidning? Läste också om att han har/har haft flera duster med Försäkringskassan.
Citera
2022-07-09, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Har han hår i ansiktet ?

Han ser ut som rambo i the first blood. Hoppas att han rymmer från häktet och agerar lite som i filmen.
Senast redigerad av nepodsladen 2022-07-09 kl. 11:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in