Citat:
Ursprungligen postat av
RudyardKipling
Riktigt trist läsning. Hon som verkat så klarsynt och omdömesgill. Där sjönk hon rejält, både att hon förespråkar vindkraft och att hon har koppling till ett vindkraftbolag. Det håller inte.
Hade det varit SD riks som förespråkat det så ja, men i annat fall kan enskilda kommunalpolitiker klanta till det utan att man för den sakens skulle måste byta parti. Jag har röstat AfS sedan 2018 och jag lämnade mentalt SD 2015 efter deras bråk med SDU och MK band till EXPO uppdagades. Det enda som gäller i svensk politik är återvandring av 2-3 miljoner invandrare ur första, andra och tredje generationen. Gör vi inte det spelar inget annat någon roll ändå.
Det vet vi inte.
Precis. SD och AfS är till stor enfrågespartier(iaf för många av väljarna) där allt handlar om att skicka tillbaka alla invandrare. Även de skötsamma som gör rätt för sig och bott här hela sitt liv. Blåögda och naiva får som tror att det är något annat än så, men det är främst rasister som röstar på dessa partier har jag insett.
Hycklare, extremister, rasister och facister, sedan naiva får som tror att dessa partier är något annat än andra partier, som kommer rädda Sverige från armageddon medan de bryr sig om sig själv främst, precis som någon annan skrev. Finns givetvis undantag och inte allt är dåligt men de är partier i mängden, dessutom med viss extremistisk retorik som kan utvecklas till ett stort problem om de skulle få all makt.
Det som äcklar mig, är att många av dessa rasister som skriker skicka tillbaka alla invandrare, förespråkade massinvandring förut, och helvänt nu i frågan.
Du kan fan inte låta människor komma hit, skaffa ett liv här medan deras liv i hemlandet försvunnit och inte längre finns (och kanske de inte ens får lov att vara i sitt land längre beroende på vilket land, politik, regler och dylikt) och sedan tvinga de tillbaka. Detta är fan i mig så äckligt det går och bli, omänskligt och facistiskt.
Normala människor vill att vi ska minska invandringen, kanske skicka tillbaka de kriminella som inte gynnar något eller någon, speciellt de som döms för brott där offer är involverade.
Som om normala invandrare är något problem, inte i min stad och inte heller i några andra städer jag varit i eller bott i Sverige och jag har ändå besökt eller varit i de väldigt "multikulturella" städer som finns. Att det finns några rötägg är inget normala invandrare ska behöva betala för så ni rasister/nazister kan få er vita utopia.
Problemen finns i utsatta områden, när man umgås med kriminella, lever en kriminell livsstil(främst missbruk) så uppkommer gängkonflikter, mord och dylikt vilket är förfärligt men detta är inte limiterat till invandrare utan detta har och göra med folk som hamnat i utanförskap, kriminalitet och levt på fel sätt eller hamnat i beroenden.
Etnicitet eller så är ingen anledning till att leva på fel sätt, du kan ha vilken etnicitet som helst och ändå hamna snett, även svenskar.
Givetvis så behöver vi lösa dessa problem, börja med en avkriminalisering utav droger, reglera marknaden, så kommer gängkonflikter, mord och dylikt minska.
SD vill ha grövre straff för droger, detta kommer ha motsatt effekt än att hjälpa dagens situation som ofta är drogrelaterad. Fattar inte alls hur de tänker.