2022-07-05, 15:44
Medlem
R5As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haziza
Du kan boka paket via Tradera, och väljer du PostNord så kommer du få en QR-kod skickad till din mejl som du sedan visar upp på närmsta PostNord ombud, inte svårare än så.

Problemet jag själv har haft där är att många ombud inte själva vill skriva ut etiketterna.
Ska man anmäla dessa ombud till postnord?
De får ju provision för att agera ombud.
Citera
2022-07-05, 15:46
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R5A
Problemet jag själv har haft där är att många ombud inte själva vill skriva ut etiketterna.
Ska man anmäla dessa ombud till postnord?
De får ju provision för att agera ombud.

många ombud är skit ja, dock tror jag dom ska hjälpa med sånt, alla har inte utskrivare. enklast ringa till postnord kundtjänst och höra vad som egentligen gäller men vore märkligt om ombud kan neka sånt.
Citera
2022-07-05, 20:23
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
många ombud är skit ja, dock tror jag dom ska hjälpa med sånt, alla har inte utskrivare. enklast ringa till postnord kundtjänst och höra vad som egentligen gäller men vore märkligt om ombud kan neka sånt.
alla har skriva
samma papper/skrivare som dom lämnar ut när du lämnar in paket
Citera
2022-07-13, 10:39
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
alla har skriva
samma papper/skrivare som dom lämnar ut när du lämnar in paket

ja precis, alltså är det fel att dom inte vill hjälpa en med att skriva ut, såna ombud ska anmälas då det ingår i deras jobb att göra sånt, dom bara vill inte anstränga sig.
Citera
2022-09-26, 21:44
Medlem
Myschs avatar
Hur kan du inte veta sånt här?
Citera
2022-10-19, 22:02
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cybrmind
Hej. Jag har en bok som jag ska skicka till en person och den väger (tror jag) strax under 1kg.

Om jag använder Postnords "Skicka Direkt" får jag hem ett paket som jag ska slå in boken i eller tar jag bara med QR-koden till min närmsta ombud och hämtar ett paket där och sen klistrar på QR-koden?

Som sagt är jag osäker om boken väger mer än 1 kg, på matvågen jag testade hemma så visade den 0.96 kg, men då var ju inte liksom hela boken med på vågen.

Vad ska jag göra? Eller ska jag bara gå in och köpa en blå påse (max 2kg) och skicka så?

Kör Schenker nästa gång. Skulle det bli 2 kg istället så drar dom bara dom extra kronorna för vad 2 kg kostar på din Tradera-faktura utan massa extrakostnader och sådär. Skitsmidigt när man inte har riktigt koll på vikten och orkar dividera hos ombud
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in