2022-10-31, 13:14
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PistolPartiet
Sveriges fertilitetstal är dystra av flera skäl.
Främst för att de är brutalt låga för vita svenskor, och brutalt höga för muslimska och afrikanska kvinnor.
Men då Sverige inte är mer vaccinerat än andra västländer kanske det vore på sin plats att visa liknande siffror för dem, annars faller ditt resonemang.

Liknande siffror även i Tyskland.

Men jag tänkte att vi skulle diskutera just Sverige i det här fallet.

2022 skiljer sig stor från tidigare år.
Citera
2022-10-31, 13:16
Medlem
NyaHenriksss avatar
Politikerna har länge klagat på vårt låga barnafödande. Lösningen blev invandring.
Så för att klara det nu ännu lägre barnafödandet kommer dom fortsätta med invandringen som den välsignade lösningen.
Citera
2022-10-31, 13:18
Medlem
Bone Collectors avatar
Konspiratoriskt trams!

Om vi förutsätter att allt som sägs i artikeln är sant, vilket inte alls är självklart, så finns det många andra förklaringar än att "dom vill förgifta oss".

Den rimligaste förklaringen till att födslarna har minskat torde väl vara att de flesta aktivt har undvikit att bli gravida mitt under en pandemi?
Det har helt enkelt inte varit önskvärt att genomgå en graviditet och förlossning när alla är sjuka och vården är överbelastad.

Hört talats om "Ockhams rakkniv" någon gång?
Citera
2022-10-31, 13:20
Avslutad
Det är planerat från början.
europa får vaccinet och födelsetalen sjunker.

Lòsningen på minskad befolkning är mer invandring från mena-länder. Dessa människor har dessutom inte blivit vaccinerade så dom kan sprida sin säd och kvinnorna är fertila.

Svensken blir en minoritet i sitt egna land på väldigt kort tid.

Detsamma gäller i många andra lãnder. Tanken är att den vita mannen ska bort.

låter knasigt men det är den utvecklingen vi ser nu så det är inte hittepå
Citera
2022-10-31, 13:24
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
De senaste siffrorna pekar på att 2022 bli ett rekord år där ett stort trendbrott sker. Födelsetalen i Sverige decimeras och myndigheterna vet inte riktigt varför.

https://boriquagato.substack.com/p/worrying-news-on-swedish-birth-rates

Vilka blir de långsiktiga konsekvenserna över att en stor del av den svenska befolkningen inte klarar av att reproducera sig till följd av att de tagit vaccinet mot Covid-19?
Ser inget i detta som kopplar det till vaccinet mer än tidpunkten, men samtidigt har vi haft en pandemi, vi har haft och har en ännu värre ekonomikris och ett fullskaligt krig i Europa. Alla faktorer som normalt minskar födelsetalen.

Kom med något vetenskapligt bevis på att kvinnor eller män faktiskt har blivit infertila. Har t.ex. ansökningarna till fertilitetskliniker ökat dramatiskt...?
Citera
2022-10-31, 13:30
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Med tanke på att så många kvinnor har upplevt en massa förändringar och problem med sin mens efter vaccineringen så tycker i alla fall jag att vaccinet borde vara den möjliga orsak man riktar in sig på. Tyvärr tror jag att alltför starka krafter håller emot när det gäller att aktivt undersöka och ärligt rapportera kring vaccinets negativa effekter så därför kommer man att babbla bort det med att det är oroliga tider och att folk avstår barn för närvarande.
Citera
2022-10-31, 13:52
Medlem
Brutus01s avatar
Coronapandemin --> Coronaviruset och covid-19
/Moderator
Citera
2022-10-31, 14:06
Medlem
Hobbybondes avatar

Inlägg från "Katastrofsiffror för Sverige! - Extremt låg fertilitet efter massvaccineringen!" infogad i denna tråd
/Mod.
Citera
2022-10-31, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Det är planerat från början.
europa får vaccinet och födelsetalen sjunker.
Va? Skulle EU ha planer som de genomför? Jag trodde att de bara var där för att dela ut pengar.

Citat:
Lòsningen på minskad befolkning är mer invandring från mena-länder. Dessa människor har dessutom inte blivit vaccinerade så dom kan sprida sin säd och kvinnorna är fertila.
I Kina har man löst det genom att göra livet outhärdligt med COVID-lockdowns för att sen bli förvånad att folk inte föder fler barn. "Ja, jag bytte kön och opererade, men enligt teorin skulel jag får bättre könsorgan, inte ett läckande hål som konstant ska 'läka igen'."

Citat:
Svensken blir en minoritet i sitt egna land på väldigt kort tid.
Svensken är ett tacksamt offer för simpel manipulation. Du vill väl inte smitta mormor? Ta vaccinet som inte hindrar smittspridning.

Citat:
Detsamma gäller i många andra lãnder. Tanken är att den vita mannen ska bort.
Jag vill utveckla lite vidare och påstå att planen är att majoriteten av människorna på jorden ska upphöra att föröka sig och existera.
Citera
2022-10-31, 14:44
Medlem
StigAllans avatar
Vi som inte har vaccinerat oss måste nu kunna sätta på de fertila unga flickorna för vår rasliga fortlevnad.
Staten får självklart betala för sin fortsatta existens genom att skippa underhållsbidraget!
Citera
2022-11-01, 09:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Konspiratoriskt trams!

Om vi förutsätter att allt som sägs i artikeln är sant, vilket inte alls är självklart, så finns det många andra förklaringar än att "dom vill förgifta oss".

Den rimligaste förklaringen till att födslarna har minskat torde väl vara att de flesta aktivt har undvikit att bli gravida mitt under en pandemi?
Det har helt enkelt inte varit önskvärt att genomgå en graviditet och förlossning när alla är sjuka och vården är överbelastad.

Hört talats om "Ockhams rakkniv" någon gång?

Fel! Folk har varit inlåsta och prioriterat hemmalivet och då borde det leda till mer graviditer. Du har FEL!

Och vad är det för fel på konspirationteorier? Är det inte bra att folk börjar tänka kritiskt eller menar du på allvar att våra makthavare och privatägda mediabolag aldrig skulle ljuga för dig? Snälla du.
Citera
2022-11-04, 05:18
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Någon som har uppdaterad statistik på antal födslar från SCB för Q3 och Q4(oktober månad)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in