Citat:
Ursprungligen postat av
Byssanlulll
Tja alla!
Jag har handlat på börsen i ca 10 år.
Jag har dock aldrig köpt någon cryptovaluta.
Jag läste idag några trådar där det skrevs om hur vissa köpt på sig en del billiga cryptovalutor i hopp om att någon av dem går upp ordentligt kommande år.
Känner till detta fenomen från förhoppningsbolag på börsen och skulle spontant avråda folk för det, men vet att min okunskap gällande dessa valutor innebär att jag kan ha missat något.
Ett exempel är att ett förhoppningbolag inte kommer gå från 0.5 till en halv miljon per aktie, medans detta har hänt kring bitcoin. Även etherium med fler har ökat på bra.
Är det någon större skillnad på dessa ”chansningar” eller är det samma kaka?
Har ni gjort något sånt? Hur gick det för?
Att, som innan jul, köpa den när en rusat 400% är vanskligt, men att köpa den när den rasat 64% har alltid varit en (ofta ordentlig) vinst affär några månade senare baserat på dess 11 åriga historia. Den snittar 200% uppgång per år och ingen som någonsin hållt den i 3 år har legat minus, utan snarare tvärtom så har många då legat ordentligt plus.
Om det finns folk som påstår att Bitcoin kommer kunna utgöra hörnstenen i framtidens finans, och med ovan i åtanke, så skulle det varit oseriöst om man inte undersöker Bitcoin och påståenden närmare kan jag tycka.
Hur löser Bitcoin de Bysantinska Generalernas dilemma helt utan att förlita sig på en dyr 3:e part? Och varför är detta A och O när det handlar om alla typer av transaktioner av något som är värdefullt?
Börja kolla där?
Bemöda dig inte med övriga kryptos tills du kan det fundamentala kring Bitcoin.