2022-06-26, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Förstår att det är zionisternas önskedröm men Ryssland är starkare än någonsin medans USA/Israel är på fallrepet. Det gick inte så bra att ta tbx Khazarien och marionetterna i USA och Ukraina tycks inte kunna leverera. Det finns en bytande chans att Putin blir den store vinnaren och väst med Israel den store förloraren. Hoppas Putin tar sig an Rothschild, Rockefeller, Soros, Gates och Schwab så kanske det går att andas igen.
Du kommer nog att bli ganska besviken. Men du kan ju alltid tända lite rökelser över din ikon.
2022-06-26, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGreatGoldRush
Utan att välja sida så skulle jag gärna vilja höra vad det är som motiverar er till att säga att Ryssland förlorar kriget dag in och dag ut? När det är raka motsatsen som sker enligt livemap, southfront osv? Jag vill veta vad som driver er liksom. I mitt huvud så är det definitionen av idioti men om ni har någon förklaring så vill jag gärna höra vad ni har att säga. Kommentarer som att jag är rysstroll och att jag ska åka till Ryssland för att det är så mycket bättre där undanbes.
Finns nog ingen här inne som tror på att du inte valt sida. Du är klart prorysk. Du verkar inte heller ha koll på läget. Ryssland skulle invadera Ukraina och störta presidenten på någon vecka. Nu är det fyra månader sedan kriget började och Ryssland har fortfarande inte kommit längre än östra del. Ryssland har förlorat tusentals soldater, Ryssland har förlorat mycket material, Ryssland anses vara paria i större delen av världen, Rysslands ekonomi blomstrar knappast.
Ja det var lite varför många tycker att Ryssland misslyckats. Kan du kanske berätta vad dom lyckats med utifrån ursprungliga planen?
2022-06-26, 10:02
Medlem
Vänner till mig som tror att Ryssland vinner har som argument att Ryssland förlorat i omvärldens ögon, ryssen har gjort bort sig och kommer få skämmas i skamvrån.

Som att väst och usa är hela omvärlden.

Tyvärr, om man tar ut huvudet från sanden så inser man snabbt att jorden är större än så.

Och den andra delen av omvärlden har inget emot Ryssland.

Här intervjuas människor i Kina, intressant att höra åsikter från andra än “omvärlden”

What Do Chinese Think Of Russia | Asian Boss

Nej jag är ingen rysstroll, men har förmågan att vara objektiv.
2022-06-26, 10:02
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan
Ryssland har 17% inflation nu.

Även om de skulle vunnit striden i Ukraina d så kommer de förlora kriget. Kriget är mycket mer än några soldater med vapen, men det är det som inte rysstrollen verkar greppa.

Inflationen äter upp invånarna som kommer tvinga till sig högre löner och då är inflationsspiralen igång. Hanteras det fel så är Ryssland nya Venezuela eller Weimarrepubliken, och då spelar det ingen roll om de kunde hålla Krimhalvön några år.

Hyperinflation är en dödsdom. Ukraina kommer i så fall kunna jogga genom samtliga regioner med 10 personer och de kommer böna och be för att få bli en del av Ukraina. Så det handlar om att tänka längre än näsan räcker, kriget är större än några pistoler i ett höghus.

Skulle tippa på att rysslands invånare inte kan "tvinga till sig" ett skit.
2022-06-26, 10:03
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGreatGoldRush
Utan att välja sida så skulle jag gärna vilja höra vad det är som motiverar er till att säga att Ryssland förlorar kriget dag in och dag ut? När det är raka motsatsen som sker enligt livemap, southfront osv? Jag vill veta vad som driver er liksom. I mitt huvud så är det definitionen av idioti men om ni har någon förklaring så vill jag gärna höra vad ni har att säga. Kommentarer som att jag är rysstroll och att jag ska åka till Ryssland för att det är så mycket bättre där undanbes.

Om du definierar ”vinna” med att ta över en liten landmassa tillfälligt (de kommer ALDRIG att kunna hålla denna mark i längden) till priset av att det egna landet går tillbaka 20 år ekonomiskt och hela världen dömer ut dem som lögnare, barnamördare och krigshetsande orcher så JA då vinner de kriget.
2022-06-26, 10:08
Medlem
Ghastens avatar
Om ryssen dödar fler spränger mer så har dom ändå tappat masken.

Dom flesta länder hatar dem så förlorat har dem redan gjort. Ingen kommer respektera dem innan det sker ett maktskifte så inga vidriga personer som sitter på makten nu finns kvar.
2022-06-26, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Om du definierar ”vinna” med att ta över en liten landmassa tillfälligt (de kommer ALDRIG att kunna hålla denna mark i längden) till priset av att det egna landet går tillbaka 20 år ekonomiskt och hela världen dömer ut dem som lögnare, barnamördare och krigshetsande orcher så JA då vinner de kriget.

Förstår inte hur man kan kalla större delen av kusten mot Svarta Havet för liten landmassa. Odessa är fortfarande fri från ryssen men försvinner det så pratar vi den viktigaste delen av Ukraina är under rysk kontroll.
2022-06-26, 10:14
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siggesiggebigge
Förstår inte hur man kan kalla större delen av kusten mot Svarta Havet för liten landmassa. Odessa är fortfarande fri från ryssen men försvinner det så pratar vi den viktigaste delen av Ukraina är under rysk kontroll.

Det är en jävligt liten landmassa jämfört med Rysslands landmassa. Men det viktigaste är att de ALDRIG kommer att kunna hålla denna landmassa i längden.
2022-06-26, 10:17
Medlem
Citronitas avatar
Ryssland förflyttade sig trettio år tillbaka i tiden sekunden de gick över gränsen. DET kallar jag att ha förlorat kriget. All utveckling, marknadsföring av landet, relationer med omvärlden, anseende. Rubbet gick upp i rök. Nu handlar det bara om om de ska lyckas dra med sig Ukraina i fallet eller ej.
2022-06-26, 10:20
Medlem
Citat:
Vänner till mig som tror att Ryssland vinner har som argument att Ryssland förlorat i omvärldens ögon, ryssen har gjort bort sig och kommer få skämmas i skamvrån.

Tyvärr, om man tar ut huvudet från sanden så inser man snabbt att jorden är större än så.

Här intervjuas människor i Kina, intressant att höra åsikter från andra än “omvärlden”

Tänk lite gran. Spelar du schack? Det är bra hjärngympa!
2022-06-26, 10:25
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:

Bra där. Man ska vara objektiv för Sveriges väl.
2022-06-26, 10:27
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Finns nog ingen här inne som tror på att du inte valt sida. Du är klart prorysk. Du verkar inte heller ha koll på läget. Ryssland skulle invadera Ukraina och störta presidenten på någon vecka. Nu är det fyra månader sedan kriget började och Ryssland har fortfarande inte kommit längre än östra del. Ryssland har förlorat tusentals soldater, Ryssland har förlorat mycket material, Ryssland anses vara paria i större delen av världen, Rysslands ekonomi blomstrar knappast.
Ja det var lite varför många tycker att Ryssland misslyckats. Kan du kanske berätta vad dom lyckats med utifrån ursprungliga planen?
Kan du länka vad som var den ursprungliga planen. Jag är ganska säker på att den inte har offentliggjorts av militärstrategiska skäl.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in