2022-06-25, 19:36
Medlem
Hej Alla!

Kan ni tipsa om bra körskolor i Göteborg?
Testköpt enstaka lektioner på olika skolor men hittills har jag haft otur.

Ena läraren kollade mobilen när jag svängde, sen skällde han varför jag inte gjorde si och så
(Mölndal)

På andra stället babblade han i ett kör om olika saker, inte uppmärksam alls, verkade bara vilja få tiden att gå (Backa)

Så nu vill jag ha tips på bra skolor i Göteborg, gärna med Svenska körlärare.
Kan tänka mig att betala lite mer, men ändå gärna hyfsade priser

Tipsa om era bästa lärare/körskolor!
Samt vilka skolor ni strängt avråder ifrån

Tackar på förhand
Senast redigerad av Prontilopter 2022-06-25 kl. 19:39.
Citera
2022-06-26, 02:47
Medlem
Jag rekommenderar Almas Trafikskola https://www.almastrafikskola.se/ och inte minst deras lärare Jessica. Tog mitt körkort med deras hjälp på under 4 månader (jag hade inte möjlighet att övningsköra privat).
Citera
2022-06-28, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cjh
Jag rekommenderar Almas Trafikskola https://www.almastrafikskola.se/ och inte minst deras lärare Jessica. Tog mitt körkort med deras hjälp på under 4 månader (jag hade inte möjlighet att övningsköra privat).

Aha, ok

tack för tipset

Hur många lektioner gick det på, ungefär?
Har heller ingen att köra med
Citera
2022-06-28, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prontilopter
Aha, ok

tack för tipset

Hur många lektioner gick det på, ungefär?
Har heller ingen att köra med
Ca 50 lektioner (de kör dubbellektioner så alltså ca 25 tillfällen). Hade gärna haft ett par lektioner till innan uppkörningen, men eftersom det var så svårt att få uppkörningstider så fick det bli så. Och det lyckades precis (det var, enligt förarprövaren, precis på gränsen att jag klarade det).

Det ska sägas att jag körde automat under utbildningen och därmed också på uppkörningen.
Citera
2022-07-24, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cjh
Ca 50 lektioner (de kör dubbellektioner så alltså ca 25 tillfällen). Hade gärna haft ett par lektioner till innan uppkörningen, men eftersom det var så svårt att få uppkörningstider så fick det bli så. Och det lyckades precis (det var, enligt förarprövaren, precis på gränsen att jag klarade det).

Det ska sägas att jag körde automat under utbildningen och därmed också på uppkörningen.

ok,

Tack för svaret!

Ska kolla på detta,,

och grattis till att du klarade det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här