2022-06-15, 14:33
Medlem
Tänkte först "Fan vilken skön jävel" - rätt cleant att bara abonnera en öde ö och frakta dit lite kycklingar för att få vara själv och vägra låta andra lägga till vid ön.

MEN ju mer man läser är det uppenbarligen någonting mentalt som slagit slint, om man ska tro rapporterna om att hon talat med sig själv och agerat skrämmande.

Förmodligen har anhöriga redan försökt det de kan göra. Frågan är vad fan myndigheterna där nere gör, om de inte kan fånga en ensam kvinna på en öde ö som de vet exakt var den är?
Citera
2022-06-15, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary.Glitter
Tänkte först "Fan vilken skön jävel" - rätt cleant att bara abonnera en öde ö och frakta dit lite kycklingar för att få vara själv och vägra låta andra lägga till vid ön.

MEN ju mer man läser är det uppenbarligen någonting mentalt som slagit slint, om man ska tro rapporterna om att hon talat med sig själv och agerat skrämmande.

Förmodligen har anhöriga redan försökt det de kan göra. Frågan är vad fan myndigheterna där nere gör, om de inte kan fånga en ensam kvinna på en öde ö som de vet exakt var den är?

Som här då, man kan inte bara ta folk som beter sig konstigt. Finns ju en lag om det.

De säger ju att de på laglig väg försökt få bort därifrån genom att skicka böter om det ena och det andra, som hon gladeligen betalar eftersom de ligger på ett par hundra kronor.

Att polisen ska gå in handgripligen kanske man behöver mer på fötterna. Fara för andra och sig själv förmodligen.
Citera
2022-06-15, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Som här då, man kan inte bara ta folk som beter sig konstigt. Finns ju en lag om det.

De säger ju att de på laglig väg försökt få bort därifrån genom att skicka böter om det ena och det andra, som hon gladeligen betalar eftersom de ligger på ett par hundra kronor.

Att polisen ska gå in handgripligen kanske man behöver mer på fötterna. Fara för andra och sig själv förmodligen.

Nu är jag inte kunnig om de lokala lagarna där nere förstås.

Men det känns ju märkligt, du ska ju enligt lag vara folkbokförd i ett land om du skall bo där. Annars är du "papperslös" och det i sig är väl ett brott om jag inte missminner mig?

Det verkar ju inte vara tillåtet att bosätta sig på ön, så någon form av brott måste hon ju begå och begås det som papperslös måste de ju kunda vidta ytterligare åtgärder än småböter om hon inte är skriven i landet. Även om det är inom EU måste man registrera att man bor i landet.

Har bott större delen av mitt vuxna liv utomlands i flera länder i Europa och det har sett ut likadant på de flesta. Viktigast att skriva in sig i landet först så man är folkbokförd, annars blir inte polisen glad om de skulle kolla upp dig.

Dock kommer man ju enkelt undan böter genom att spela turist och "glömt ID". Själv fått böter utan ID och uppgav namn som liknade typ "Kuken rövsson". Men nu bor ju kvinnan på en ö själv och begår ett brott som jag förstått - fattar inte vad som hindrar de från att åka dit och håva in henne riktigt!

Någon kroat som har lite koll på myndigheter och polis där nere?

Ska bli intressant att följa. Hoppas sannerligen att kvinnan får den hjälp hon behöver och att anhöriga gör vad de kan för att hjälpa till.
Senast redigerad av Gary.Glitter 2022-06-15 kl. 15:01.
Citera
2022-06-15, 17:01
Medlem
Citat:
Hon har gjort något mot någon i LA.
Kan inte uttyda vad dock.

https://unicourt.com/case/ca-la23-adriano-gonzalez-et-al-vs-isabella-lindblom-495760

Hittade detta i samband med hennes fall

Other Personal Injury/Property Damage/Wrongful Death
Citera
2022-06-15, 18:10
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary.Glitter
Nu är jag inte kunnig om de lokala lagarna där nere förstås.

Men det känns ju märkligt, du ska ju enligt lag vara folkbokförd i ett land om du skall bo där. Annars är du "papperslös" och det i sig är väl ett brott om jag inte missminner mig?

Det verkar ju inte vara tillåtet att bosätta sig på ön, så någon form av brott måste hon ju begå och begås det som papperslös måste de ju kunda vidta ytterligare åtgärder än småböter om hon inte är skriven i landet. Även om det är inom EU måste man registrera att man bor i landet.

Har bott större delen av mitt vuxna liv utomlands i flera länder i Europa och det har sett ut likadant på de flesta. Viktigast att skriva in sig i landet först så man är folkbokförd, annars blir inte polisen glad om de skulle kolla upp dig.

Dock kommer man ju enkelt undan böter genom att spela turist och "glömt ID". Själv fått böter utan ID och uppgav namn som liknade typ "Kuken rövsson". Men nu bor ju kvinnan på en ö själv och begår ett brott som jag förstått - fattar inte vad som hindrar de från att åka dit och håva in henne riktigt!

Någon kroat som har lite koll på myndigheter och polis där nere?

Ska bli intressant att följa. Hoppas sannerligen att kvinnan får den hjälp hon behöver och att anhöriga gör vad de kan för att hjälpa till.

Kroatien är väl med i EU? Som EU-medborgare har hon rätt att resa fritt inom EU, så rent tekniskt gör hon inget brottsligt.
Citera
2022-06-15, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Kroatien är väl med i EU? Som EU-medborgare har hon rätt att resa fritt inom EU, så rent tekniskt gör hon inget brottsligt.
Det stämmer, enda problemet är att hon inte anmält boende. Enligt kroatiska medier blir det böter runt 500 kronor.
Hon uppträder även aggressivt mot andra som vill stanna till på ön.
Citera
2022-06-15, 19:07
Avstängd
kyrkstockens avatar
Modell? För anorekt-förbundet?
Citera
2022-06-15, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Modell? För anorekt-förbundet?
Nyhet för dig att modeller ska vara smala?
Citera
2022-06-15, 20:18
Medlem
Hobbybondes avatar

Psykiatri och psykofarmaka -> Kändisskvaller
/Mod.
Citera
2022-06-15, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten

Prova bosätta dig i ett annat EU-land utan att skriva dig där och se efter själv.

Självklart måste du registrera dig som bosatt i ett land, även imon EU.
Som jag förstått är hon inte där på semester utan verkar ha aktivt bosatt sig på.ön, därav att hon tar dit höns osv.

Nu vet vi inte så mycket om situationen än, men hon verkar vara i någon manisk period så tänker att hon förmodligen inte tänkt genom allt.

Men, har du uppsåt att bo primärt i landet ska du även registrera dig på en adress i landet så fort som möjligt och ska du arbeta på något sätt ska du även ordna ett skattenummer.

Är du där som turist har du fri lejd att resa runt och resa över gränser.

Jag säger inte att så är säkert i denna situation. Spånade mer på varför polis och myndighet inte kan göra något annat än böter.
Citera
2022-06-15, 20:27
Medlem
Citat:

Kroatisk polis har inga som helst problem att vara handgripliga om det behövs. Tror garanterat att de tar det lugnt pga hon är svensk kvinna, dessutom känd fotomodell.
Citera
2022-06-15, 21:10
Medlem
526s avatar
Helt rätt.

Men det känns lite otryggt nu när alla vet att det bor en ensam fotomodell på en öde ö.
Lätt för slödder att åka dit och antasta henne.
Hoppas hon är beväpnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in