Citat:
Ursprungligen postat av
Durochmoll
Vad gjorde dina barn när de rymde då? Var du rädd att de skulle hoppa i en pool?
Inte en aning. Jag fick inte reda på det förrän polisen hittade dem två timmar senare ... Din poäng?
Jag var inte rädd eftersom jag inget visste.. deras mål var dock en pool två mil bort.
De hittades några kilometer från dagis på väg åt det hållet.
Citat:
Det är för få vuxna på antalet barnet, sen tänker jag att barnen på 1-3 år kräver mer uppmärksamhet, medan de äldre barnen ofta leker mer självständigt. Självklart ska man känna sig trygg med att lämna sina barn på förskolan, men de flesta barn rymmer inte iväg och söker upp dödsfara. Lite konstigt att barnet rymde själv, tar man inte oftast en kompis med sig, iaf i den ålder, kanske ännu ett autistiskt barn, precis som den där 3-åringen som drunknande här om dagen.
Generellt är det personalbrist - ja.
Tydligen inte på detta dagis.
Personalbrist är ingen ursäkt oavsett.
Har man lite personal och många barn så vidtar man åtgärder för att hantera det -- som på mitt barnbarns dagis där man stänger av delar av gården som man vid låg personal inte kan ha kontroll på...
Eller som ett dagis på orten där barnen mest är inne eftersom de inte kan ha kontroll på dem på gården ....
Det är deras jobb att se till att barnen är säkra.