2022-06-14, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Innerstadslägenhet.
Liten kokvrå med skitspis, liten hall, badrum ok med badkar samt vardagsrum 20 m2.
Ingen diskmaskin eller balkong.

Hur är livskvalitén på 27 m2? Kan man bo drägligt i en sån liten lägenhet eller bor man som en råtta? Spelar det roll vilken ålder man är i?

Diskutera.
Jag tror att det går att bo så. Har du för övrigt ett aktivt liv, kan en liten lägenhet utgöra ett litet ”hotellrum”. Det finns inte så många krav i en sådan liten lägenhet. Du kommer hem, kopplar av med musik, en bok, bullar upp med kuddar i sängen så behöver du ingen soffa. Du kan ha en bäddsoffa i och för sig. Jag tycker att det finns många fördelar med små boenden. Jag har bott i stora hus och blev stressad och utbränd av allt som skulle ordnas med.

Fördelen med ett litet boende är en lägre boendekostnad. Då kan man göra sådant man tycker om, kanske resa, gå på krogen etc. Det kan också vara en befrielse i en liten lägenhet att man inte äger så många saker. Även en liten bostad kan ha bra ljusinsläpp, vilket är nog så viktigt.
Citera
2022-06-14, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigbossjonas
Haha 27 kvm😂 ni bor sämre än flyktingarna som kommer hit stackars satar..
Det beror väl på läget om man är stackars sate eller inte. Jag bor hellre på 27 kvm i innerstan än på 105 kvm i Rinkeby!
Citera
2026-04-12, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Innerstadslägenhet.
Liten kokvrå med skitspis, liten hall, badrum ok med badkar samt vardagsrum 20 m2.
Ingen diskmaskin eller balkong.

Hur är livskvalitén på 27 m2? Kan man bo drägligt i en sån liten lägenhet eller bor man som en råtta? Spelar det roll vilken ålder man är i?

Diskutera.
Ålder och framförallt vad man gör på fritiden spelar väldigt stor roll. Är man ute mycket eller jobbar mycket kanske hemnet inte är så viktigt, men gillar man att bara hemma mycket och bjuda hem kompisar och sånt är det i minsta laget.
Annars finns det ju folk som bor i husvagn permanent så det beror väl mest på vilket typ av människa man är.
Citera
Idag, 08:18
Medlem
Toppen slemhög, äntligen har du lyckats få dig en HR på Östermalm, kanske kommer bli trångt med din 77" TV däremot...
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in