2022-06-07, 09:38
Medlem
citymormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cockpitten
Därför att du annars hade varit fylld av mer hat och fördomar. Tvångsmedel måste ibland till när inget annat hjälper. Piska måste ibland användas när faktaresistens bitit sig fast.

Så i ett demokratiskt land med yttrandefrihet skall tvångsmedel till för att rätta till åsikter? Det är fullt lagligt att inte tycka om PRIDE, man får ha egna åsikter som inte överensstämmer med tex dina.
Citera
2022-06-07, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Anser ni att det är socialt accepterat att ogilla homosexualitet?

Det låter som att din världsbild är fullständigt svartvit. Tydligen skall man ägna hela sommrarna med att gå i massa pridetåg som en värsta queen eller så skall man springa omkring och idka prickskytte på folk som verkar vara lite egna, något mellanting verkar inte finnas i din värld.

Med en sån värdsbild är det lätt hänt att man missuppfattar hur världen är. Jag skulle vilja säga att de flesta faller långt emellan de enda två alternativ du verkar kunna föreställa sig. De flesta resonerar nog så att det där med HBTQ är deras privatsak och rycker åt axlarna åt allt vad pridefestivaler heter, det är ingen normal människa som är så sjukligt besatt av det som du och därmed blir det inte någon issue om det lilla man tycker angående det.
Citera
2022-06-07, 10:26
Medlem
Warmanes avatar
Ingen vill tvinga dig till något. Sluta sitt och snyfta i offerkoftan, det ser pinsamt ut. Flytta till Saudiarabien eller liknande om du så gärna vill slippa se prideflaggor.
Citera
2022-06-07, 11:59
Medlem
hjaelploskilles avatar
Det är en mer komplex fråga än vad det ser ut som. Pride har blivit en folkfest, en tradition, och just att du kallar det för perversion är väl ett tecken på att det behövs. Perversion, dekadens, skräp, skit är vad du kallar det så trots att homosexuella har samma juridiska rättigheter (även om det fortfarande finns skillnader rent tekniskt sätt, som vid blodgivning) så handlar det ju om att krossa tanken att andra människors ofarliga sexualitet är dekadens, skit osv.

Sen är ju inte TS och dylika äldre heteromän målgruppen här utan det är yngre som ska formas att växa upp med en HBTQ-acceptans. Detta kommer med en del ilska, allt från amerikanska konservativa från stater där barnäktenskap är vanligast i väst och muslimer som ju inte drar sig från att grooma barn själva i sina hemländer men det är en ilska som är "värt det" så att säga för det fanns folk som var förbannade över kvinnlig rösträtt, sedan växte deras barn upp med röstande kvinnor och detta samhälle formade deras livssyn. Samma sak sker med Pride. Anledningen till att det specifikt ser ut som det gör är, som tidigare nämnt, för att det är en folkfest.

Citat:
Anser ni att det är socialt accepterat att ogilla homosexualitet?

Det är människor som gör vissa saker socialt acceptabla och andra inte. Detta får du, jag och alla andra i tråden leva med. Det viktiga här är att din rätt att ogilla homosexualitet - så länge den inte skadar någon annan - är skyddad av lagen. Det finns en massa saker i vårt samhälle som inte är socialt acceptabla.
Senast redigerad av hjaelploskille 2022-06-07 kl. 12:07.
Citera
2022-06-07, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Det är en mer komplex fråga än vad det ser ut som. Pride har blivit en folkfest, en tradition, och just att du kallar det för perversion är väl ett tecken på att det behövs. Perversion, dekadens, skräp, skit är vad du kallar det så trots att homosexuella har samma juridiska rättigheter (även om det fortfarande finns skillnader rent tekniskt sätt, som vid blodgivning) så handlar det ju om att krossa tanken att andra människors ofarliga sexualitet är dekadens, skit osv.

Sen är ju inte TS och dylika äldre heteromän målgruppen här utan det är yngre som ska formas att växa upp med en HBTQ-acceptans. Detta kommer med en del ilska, allt från amerikanska konservativa från stater där barnäktenskap är vanligast i väst och muslimer som ju inte drar sig från att grooma barn själva i sina hemländer men det är en ilska som är "värt det" så att säga för det fanns folk som var förbannade över kvinnlig rösträtt, sedan växte deras barn upp med röstande kvinnor och detta samhälle formade deras livssyn. Samma sak sker med Pride. Anledningen till att det specifikt ser ut som det gör är, som tidigare nämnt, för att det är en folkfest.

Det är människor som gör vissa saker socialt acceptabla och andra inte. Detta får du, jag och alla andra i tråden leva med. Det viktiga här är att din rätt att ogilla homosexualitet - så länge den inte skadar någon annan - är skyddad av lagen. Det finns en massa saker i vårt samhälle som inte är socialt acceptabla.

1. Jag är under 30.
2. Uppskattningsvis 2/3 av min umgängeskrets har samma åsikter.
3. Anser du att det är rätt att bli utesluten ur samhället för att man ogillar pride?
Citera
2022-06-07, 15:34
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
1. Jag är under 30.
2. Uppskattningsvis 2/3 av min umgängeskrets har samma åsikter.
3. Anser du att det är rätt att bli utesluten ur samhället för att man ogillar pride?

1. Ok
2. Var bor du? Skulle gissa att detsamma gäller utanförskapsområden som Rinkeby och Rosengård och det är väl där jag egentligen tycker att Pride borde fokuseras. Men, som sagt tidigare, så är det en folkfest vilket är varför tågen är som störst i storstäderna där det även finns störst stöd.
3. Fast ingen blir ju utesluten ur samhället för att de ogillar Pride så frågan är högst retorisk och ganska värdelös egentligen.
Citera
2022-06-07, 15:37
Medlem
Är det så speciellt längre då? Tycker mig se dessa flaggor lite överallt året runt numer.
Citera
2022-06-07, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet420
Varför är det pride veckor i olika städer hela sommaren? alltså håll pride till en helg överallt vad är det för sjuk agenda när det är pride hela jävla tiden ena veckan Helsingborg andra Landskrona 3dje Eslöv.. Hur har detta vara acceptabelt? Jag har inget emot homosexuella men detta är ju ganska sjukt.
https://www.happypride.com/pridecalendar

Hur kan någon tycka att det är ett problem? Det enda sättet för dig att utsättas för alla de där evenemangen är om du jagar kalendern och reser land och rike runt som någon sorts homosexuell Nils Holgersson hela sommaren.
Citera
2022-06-07, 22:23
Medlem
Hela den här fiskanalogin som det skrevs om tidigare? Måste jag äta fisk för att jag ser folk äta fisk? Nej, jag måste inte göra det. Jag hatar fisk, men du får äta fisk för mig om du tycker att det är gott... Jag tänker inte gå och kika runt på någon fiskmarknad för jag är inte intresserad.

Du har friheten att starta så många fiskätartåg som du vill, och jag kan titta på fiskar utan att känna att jag är tvingad att äta dem.

Om du däremot inte kan se bögar utan att känna dig tvingad till att ha sex med dem så tror jag att du behöver inse att du möjligtvis är homosexuell eller i alla fall minst bisexuell
Citera
2022-06-07, 23:01
Avslutad
Man blir ju indirekt tvingad att finansiera HBTQ-frågor och Pride via skattsedeln. Jag tycker inte staten ska subventionera det. Vill de vifta med dildos på stan får de göra det på egen bekostnad. Tycker inte heller att kommunen ska sätta upp massa regnbågsflaggor överallt. Det är ingen högtid man firar, utan ett politiskt jippo.
Citera
2022-06-07, 23:07
Medlem
Kvalitetssnuss avatar
Citat:
Nu är det juni igen, och ingen missar väl den obligatoriska uppsättningen regnbågsflaggor som skall upp på kommunhus, kollektivtrafik, utanför företag osv osv. Perversiteterna skall ända in i svenskens vardagsrum.

Samtidigt så finns det en politisk ideologi kopplat till skräpet, nämligen att tvinga på oss vanliga människor detta. Och ännu värre så försöker ni tvinga oss att tycka om homosexualitet, Pride, och allt dekadens som det innebär.

Frågeställningar:

- varför vill ni tvinga på oss Pride?
- varför vill ni tvinga oss att tycka om homosexualitet och HBTQ? Det är en dödssynd i Sverige att säga att man är emot konceptet homosexualitet.
- räcker det inte att hbtq har samma rättigheter juridiskt? Varför måste alla även tycka om skiten?

Osv.

Håller helt med dig om att man inte behöver tycka om det, men samtidigt får man respektera att dom är annorlunda.

Med detta sagt, jag tycker att Pride har spårat helt och hållet, fokusera energin på länder där homosexuella stenas. Det samma gäller femenism.

Men samtidigt, om ingen pushar frågan så dör den ut, och då regredierar gärna människor, därav finns det ju ett behov av denna lobby.

Men söte Jesus vad det äcklar mig när det blir politiskt och folk spelar bög/flata kortet och använder det som en sköld emot logik.

Usch för sånt.
Citera
2022-06-07, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Man blir ju indirekt tvingad att finansiera HBTQ-frågor och Pride via skattsedeln. Jag tycker inte staten ska subventionera det. Vill de vifta med dildos på stan får de göra det på egen bekostnad. Tycker inte heller att kommunen ska sätta upp massa regnbågsflaggor överallt. Det är ingen högtid man firar, utan ett politiskt jippo.

Jag kan ha fel men jag tror att jag betalar mer skatt än dig (statistiskt) och jag jobbar i den privata sektorn. Jag tycker att staten ska subventionera exakt det här.

Att du har en ogrundad aversion emot människor du inte förstår är roten till varför det måste kosta skattepengar att lära dig att tänka rätt.

Så kortfattat som möjligt:

Bögar utgör inget som helst hot mot dig. Men du är av hävd emot "bögeri" Orsaken till varför du av hävd är emot bögeri är för att du i det hemliga mörker inom dig fantiserar om penisar. Men det är så jävla pinsamt att fantisera om penisar så du väljer att utåt sätt vara tvärtom, så ingen ska få för sig att du faktiskt ibland fantiserar om penisar. För att tydligt markera detta så utvecklar du din homofobi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in