2023-05-18, 11:18
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
"Komplicerat valfusk" fusket är inte komplicerat alls genom alla dom hål som finns i det Amerikanska valsystemet. Bristerna är väldokumenterade och det enda som behövs är en organisation "The Most Extensive and Inclusive Voter Fraud Organization". Om man tror på hacket i kurvan som uppstod på valnatten 2020 i en del swingstates är ett resultat av det säkraste valet någonsin så är man svagsint enligt min ringa åsikt.
JA, de är väldokumenterade och inget systematiskt valfusk fanns och sen hamnade det i konspirationer.
Men det som gör en intresserad, det är varför du tar upp något som inte finns och sen ska detta ske igen.
Du förstår väl då att inget blir till inget nästa gång med, och inget vad det ni visade upp och därför tråden hamnade i konspirationer då det inte fanns saklig grund för påståendet, alltså inte alls.

Nu förstår jag redan att trumpen kommer ropa valfusk oavsett om hen vinner eller förlorar.
Men det kommer bli komiskt om hen förlorar nomineringen, för är rätt säker på att den gången kommer ropa valfusk då med, men nu mot "etablissemanget" i Republikanerna.(Jag tror vid en förlust i nomineringen att jag kommer få 100% rätt där.)
Citera
2023-05-18, 11:38
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
JA, de är väldokumenterade och inget systematiskt valfusk fanns och sen hamnade det i konspirationer.
Men det som gör en intresserad, det är varför du tar upp något som inte finns och sen ska detta ske igen.
Du förstår väl då att inget blir till inget nästa gång med, och inget vad det ni visade upp och därför tråden hamnade i konspirationer då det inte fanns saklig grund för påståendet, alltså inte alls.

Nu förstår jag redan att trumpen kommer ropa valfusk oavsett om hen vinner eller förlorar.
Men det kommer bli komiskt om hen förlorar nomineringen, för är rätt säker på att den gången kommer ropa valfusk då med, men nu mot "etablissemanget" i Republikanerna.(Jag tror vid en förlust i nomineringen att jag kommer få 100% rätt där.)

Nej klyban, så länge man inte kan förklara på ett rimligt sätt vad som åstadkom detta hack i kurvan men nära 100% av tusentals batcher med valsedlar som bara gick till Biden under några timmar så kommer du inte övertyga någon. Bevis är svårt att sammanställa speciellt efter det att vissa delstater helt lagvidrigt raderat dom eller att domstolar helt enkelt inte vill ta upp det. Domstolar är ju intimt sammankopplade med den politiska makten i respektive delstat och om den politiska makten var delaktig i fusket tror du då inte dom kan påverka och sätta tryck på domstolarna? Många gånger så är det ju fråga om en intim samling grupp av människor som känner varandra och som ingår i nätverk som utverkar tjänster och gentjänster genom årtionden. Allt hänger ihop även om du naturligtvis inte har kapacitet att förstå detta klyban. Det som är bra att dom nu har ögonen på sig på ett helt annat sätt i kommande val. Vad dom borde göra är också att säkra upp valsäkerheten men det vill ju inte den ena politiska sidan som fortsatt vill kunna utnyttja hålen.
Senast redigerad av DRAVKCAB 2023-05-18 kl. 11:42.
Citera
2023-05-18, 11:46
Medlem
klybans avatar
Citat:
Nej klyban, så länge man inte kan förklara på ett rimligt sätt vad som åstadkom detta hack i kurvan men nära 100% av tusentals batcher med valsedlar som bara gick till Biden under några timmar så kommer du inte övertyga någon. Bevis är svårt att sammanställa speciellt efter det att vissa delstater helt lagvidrigt raderat dom eller att domstolar helt enkelt inte vill ta upp det. Domstolar är ju intimt sammankopplade med den politiska makten i respektive delstat och om den politiska makten var delaktig i fusket tror du då inte dom kan påverka och sätta tryck på domstolarna? Många gånger så är det ju fråga om en intim samling av grupp av människor som känner varandra och som ingår i nätverk som utverkar tjänster och gentjänster. Allt hänger ihop även om du naturligtvis inte har kapacitet att förstå detta klyban. Det som är bra att dom nu har ögonen på sig på ett helt annat sätt i kommande val. Vad dom borde göra är också att säkra upp valsäkerheten men det vill ju inte den ena politiska sidan som fortsatt vill kunna utnyttja hålen.
Vill du diskutera valfusk i USA, så har du den diskussionen i Konspirationsforumsdelen.

Men måste säga jag eggas svårt av tanken att trumpen förlorar nomineringen, och hur jag är rätt övertygad att hen kommer anklaga R för att valfuska.(Som då blir en ny tråd för Konspirations delen på FB.)
Och den diskussionen ska bli intressant och följa, och hur man splittrar republikanerna än mer och allt för trumpen inte klarar av att vara en loser.

När det kommer till President 2024, så måste jag säga att jag har inte räknat ut trumpen alls, då sekter har sektbeteenden, och de kan gå tillbaka.
Men är mellanårsvalen en indikation vad man tycker om trumpen, ja, då är det redan kört.
Men vi får se vilket det är sektbeteende eller är man trött på lögnaren.

Visst är det intressant
Citera
2023-05-18, 12:03
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Vill du diskutera valfusk i USA, så har du den diskussionen i Konspirationsforumsdelen.

Men måste säga jag eggas svårt av tanken att trumpen förlorar nomineringen, och hur jag är rätt övertygad att hen kommer anklaga R för att valfuska.(Som då blir en ny tråd för Konspirations delen på FB.)
Och den diskussionen ska bli intressant och följa, och hur man splittrar republikanerna än mer och allt för trumpen inte klarar av att vara en loser.

När det kommer till President 2024, så måste jag säga att jag har inte räknat ut trumpen alls, då sekter har sektbeteenden, och de kan gå tillbaka.
Men är mellanårsvalen en indikation vad man tycker om trumpen, ja, då är det redan kört.
Men vi får se vilket det är sektbeteende eller är man trött på lögnaren.

Visst är det intressant

Ja men visst är det intressant att du tycker att merparten av USAs befolkning är en sekt om
det som du säger inte kan uteslutas att Trump blir vald 2024. Jag ser ju det mera att en liten vänsterextrem minoritet som du verkar tillhöra som en mer rättvisande beskrivning av begreppet sekt. Per definition om 50% av en befolkning anser något så kan det per definition inte vara en sekt då det är mer att betrakta som mainstream.

Talande att du inte ens kan förstå sådana enkla faktum.
Citera
2023-05-18, 12:58
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ja men visst är det intressant att du tycker att merparten av USAs befolkning är en sekt om
det som du säger inte kan uteslutas att Trump blir vald 2024. Jag ser ju det mera att en liten vänsterextrem minoritet som du verkar tillhöra som en mer rättvisande beskrivning av begreppet sekt. Per definition om 50% av en befolkning anser något så kan det per definition inte vara en sekt då det är mer att betrakta som mainstream.

Talande att du inte ens kan förstå sådana enkla faktum.
Det blir en sekt kring trumpen och när de aldrig NÅGONSIN accepterar trumpens fel eller extrema antalet lögner.
Det är faktiskt en definition av sekt, och hur kritik ALDRIG får ges eller accepteras.

Hade ni däremot förstått att helt utan bevis för systematiskt valfusk sagt att trumpen ljuger, det existerar inget systematiskt valfusk.
Det berättar att den personen inte har ett sektbeteende.
Den som hade kritiserat trumpen för denna försök till systematiskt valfusk.
Det berättar att den personen inte har ett sektbeteende.

Så vem är du av dom, sekt eller inte?
Undrar då du lyfter något som inte ens existerar och att trumpen skulle blivit snuvad 2020 pga valfusk.
Men istället berättar du att konspirationen är sann.

Jag räknar med att jag få rätt om trumpen förlorar nomineringen till 2024 och hen kommer yla om etablissemangets i republikanerna har valfuskat.
Och vad kommer de med sektbeteende kring trumpen säga, jo, att det förekommit valfusk igen och detta fortfarande helt utan bevis.

Så varför skriver du skräp?

Men oroa dig inte, jag tror sekten kan och kommer sluta upp sig bakom trumpen om hen blir nominerad.
Och jag tillhör inte de som säger trumpen är chanslös, men är mellanårsvalet en indikation, så ja, då är det redan över för trumpen 2024.

En sak som jag finner sjukligt intressant också, ni sade ju att när man är i en ålder som trumpen, så ska man inte få bli president.
Så varför säger ni inte detta om trumpen, kan det vara sektbeteendet igen

Dina projiceringar går heller ingen på.
Citera
2023-05-19, 22:34
Bannlyst
https://www.rasmussenreports.com/public_content/politics/public_surveys/better_together_trump_desantis_ticket_would_beat_b iden_harris

Trump/Desantis ticket hade kört över peddot och häxan.
Citera
2023-05-19, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Hans mothugg kommer från att han är sådan. Vanlig grej bland narcisister

Han är förmodligen världsbäst i whataboutism. Finns ingen som kan vända om en hel diskussion till att handla om sin egen förträfflighet, som just Trump. Brukar bli underhållande debatter, oavsett vem han möter.
Citera
2023-05-19, 23:54
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trump24
https://www.rasmussenreports.com/public_content/politics/public_surveys/better_together_trump_desantis_ticket_would_beat_b iden_harris

Så du tror Donald vill bli vice president?

Citera
2023-05-19, 23:59
Medlem
0rganets avatar
Intressant att Donald förlorar Arizona igen enligt undersökning.
@GovRonDeSantis
47
@JoeBiden
43

@JoeBiden
46
@realDonaldTrump
44

@JoeBiden
45
@Mike_Pence
43
https://twitter.com/Garrett_Archer/status/1659565541835812864?s=20

Men han kan ju igen säga valfusk..

Citera
2023-05-20, 12:28
Medlem
Citat:

Det är ju en väldigt stor ledning för Trump/DeSantis, 51%-43%. Trump borde verkligen göra allt i sin makt att få DeSantis på sin sida. Kanske inte omöjligt om Trump vinner de tidiga primärvalen ganska klart och kan lova DeSantis sitt stöd inför valet 2028 i utbyte mot att DeSantis ställer sig till Trumps förfogande som vicepresident denna gång.
Citera
2023-05-23, 10:53
Medlem
Citat:

När måste Trump senast flytta för att det ens ska vara möjligt?

Kan Trump acceptera DeSantis efter gången om tex Stormy Daniels mot Trump?
Uppfattar Trump som en som inte kan sammarbeta med motståndare som talar emot honom. Än mindre på ett hånfullt sätt.
Citera
2023-05-23, 12:35
Medlem
whogivesafucks avatar
"Donald Trump Megadonor Abandons Him as He Predicts Collapse in Support"

Här var en till som tröttnat. Hal Lambert väljer denna gång DeSantis
https://www.newsweek.com/ron-desantis-donor-support-trump-2024-1801698

Hur mycket handlar det om tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto