2024-04-10, 19:16
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knash
Nej han är och har alltid varit tydlig med att den radikala obegränsade tiden som var var oacceptabel och abort vid risk för kvinnas hälsa, våldtäkt och incest ska det självklart va tillåtet, exakt som Reagan tyckte.
Han är smart och inte binder fast sig vid en exakt vecka för det kommer variera från stat till stat och lämnar det beslutet till folket. Samtidigt avväpnar han demokraterna som är desperata.

Du påstår att han vill förbjuda abort, att Trump inte ska ha kredd för roe v wade är borta och att de kunde ändra delstaternas abortlagar även om Roe v wade fanns kvar. Det är osanningar du sagt på en dag typ.

Nu svarade jag på din fråga, svara på min: Har du sett videon med Trumps statement eller har du läst nån vänsterjournalist tolkning av videon?
Nope, ändrat sig från dag ett och till dagens datum, lever du en svår förnekelse?
donalds är en person som kört upp enkatus i röven, och nu försöker säga att det har jag aldrig fått eller sagt

Valen där abort varit en sak, så har de stentorskat varje gång, hur kan du missat det.

Du orkade svara, men med nonsens och skräp, orkar du vara mer saklig nu?
Citera
2024-04-10, 19:32
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Nope, ändrat sig från dag ett och till dagens datum, lever du en svår förnekelse?
donalds är en person som kört upp enkatus i röven, och nu försöker säga att det har jag aldrig fått eller sagt

Valen där abort varit en sak, så har de stentorskat varje gång, hur kan du missat det.

haha patetiskt, undviker min fråga såklart..
Motfrågor och skitsnack det är det enda du kommer med. Klassiskt sossetaktik. Det funkar inte längre kan jag meddela.
Det blir inga mer svar för dig för du är helt irrelevant och jag tror det flesta vet det redan.
Citera
2024-04-10, 19:39
Medlem
klybans avatar
Citat:
haha patetiskt, undviker min fråga såklart..
Motfrågor och skitsnack det är det enda du kommer med. Klassiskt sossetaktik. Det funkar inte längre kan jag meddela.
Det blir inga mer svar för dig för du är helt irrelevant och jag tror det flesta vet det redan.
Vilken motfråga?
Allt du skrev saknar ett frågetecken!

Men förstår det är jobbigt att donalds rövknullat den extrema fansen med abortfrågan, och ändrat sig om och om igen.

Försöker du säga att fakta, forskning och saklighet med en röd tråd för uppnå konsensus är sossetaktik?
För om så, så berättar det bara en enda sak att du vägrar ha en vuxen diskussion om de problem donalds nu satt sig i.

Och ja, utan tvekan också, jag är helt irrelevant för politiken i USA.
Dock sakligheten är korrekt, men kanske du har ett argument som inte utesluter saklighet, eller för svårt för dig?
Citera
2024-04-10, 20:10
Medlem
knashs avatar
Författaren Tom Klingenstein publicerade en video, Trump’s Virtues Part II, där han sätter ord på vad Amerika står inför. Heja usa!

https://twitter.com/TomKlingenstein/status/1775888483451601227
Citera
2024-04-10, 21:22
Medlem
klybans avatar
Citat:
Författaren Tom Klingenstein publicerade en video, Trump’s Virtues Part II, där han sätter ord på vad Amerika står inför. Heja usa!

https://twitter.com/TomKlingenstein/status/1775888483451601227
Så INGEN motfråga, borde inte det berätta allt vi behöver veta om det skräpet du skriver om donalds 2024 val?
För vi vet alla vad Amerika står för, och det är inte abortförbud, och med tanke på att det är så få procent som vill ha abortförbud.

Kanske nästa inlägg?
Citera
2024-04-10, 23:44
Medlem
knashs avatar
Citat:

Citat:
Så INGEN motfråga, borde inte det berätta allt vi behöver veta om det skräpet du skriver om donalds 2024 val?
För vi vet alla vad Amerika står för, och det är inte abortförbud, och med tanke på att det är så få procent som vill ha abortförbud.

Kanske nästa inlägg?
Okej för att du totalt saknar läsförståelse och är lite psykopatisk så får jag hjälpa dig.
Jag svarade på en av dina frågor i tidigare inlägg sen bad jag dig svara på en fråga men som du undvek: Min fråga löd:
Har du sett videon med Trumps statement eller har du läst nån vänsterjournalist tolkning av videon?
Kan du svara på den frågan nu?

Din argumentation går till så att du säger att allt som är positiv om Trump är nonsens, sen kommer du med motfrågor och skitsnack: lever du i förnekelse, har du missat, sekten, 5km vind, lalala osv osv.
Det går inte ta dig seriöst.

Återigen: Trump vill inte ha ett abortförbud och har aldrig velat ha det, om du har kollat på videon så vet du det.
Senast redigerad av knash 2024-04-10 kl. 23:46.
Citera
2024-04-11, 00:50
Medlem
Citat:
Okej för att du totalt saknar läsförståelse och är lite psykopatisk så får jag hjälpa dig.
Jag svarade på en av dina frågor i tidigare inlägg sen bad jag dig svara på en fråga men som du undvek: Min fråga löd:
Har du sett videon med Trumps statement eller har du läst nån vänsterjournalist tolkning av videon?

Din argumentation går till så att du säger att allt som är positiv om Trump är nonsens, sen kommer du med motfrågor och skitsnack: lever du i förnekelse, har du missat, sekten, 5km vind, lalala osv osv.

Återigen: Trump vill inte ha ett abortförbud och har aldrig velat ha det, om du har kollat på videon så vet du det.
Det är ovanligt svårt att förstå vad dårarna är arga på/förlöjligar här faktiskt. Trump personligen är inte abortmotståndaren och han är troligen abortliberalare än de flesta republikanska väljare. Abortfrågan har allt varit en het potatis för republikanernas chanser att vinna presidentposten och Trump förefaller ha valt en klok medelväg för att neutralisera frågan. Eftersom demokraterna i brist på framgångar vill gå all in för abortfrågan så decimerar ju detta demokraternas chanser att vinna valet vilket förstås gör dårarna sura, men varför de är arga på Trumps agerande är rätt obegripligt. Det handlar antagligen om bitterhet, okunnighet och enfald.
Citera
2024-04-11, 06:18
Medlem
klybans avatar
Citat:

SÅ en dum fråga då, och hur ska det ändra vart donalds startade och nu försöker pudla och göra 10-20% av sina fans arga?
(Jag kan engelska så behöver inga tolkar )

Frågan är om abort och att det har visat sig ha en enorm inverkan på valet, och hur är fakta förnekelse?(Om du verkligen tror det, så förstår jag varför det du skriver är så konstigt.)

Och när donalds stod och vråla om jag har minsann stoppat Roe vs. Wade, så hade det aldrig ens behövts för ändra tiden på abort.
Och stå och ropa till fansen det är minsann jag som stoppat Roe vs. Wade, det berättar något.
Men det är lugnt, jag förstår donalds alla pudlingar upp tills den ultimata pudlingen nu sist, så inser man donalds förstått hen dödar sakta med säkert sina möjligheter att bli återvald.

Hade donalds sagt 16 veckor från starten, så hade detta aldrig uppstått med kappvändaren.(Men det är lugnt, förstår du försöker låtsas om det alltid varit 16 veckor )
Den som skriver ad hominem som du gör, den berättar bara att den vet att den har fel på mer saker än en.
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Det är ovanligt svårt att förstå vad dårarna är arga på/förlöjligar här faktiskt. Trump personligen är inte abortmotståndaren och han är troligen abortliberalare än de flesta republikanska väljare. Abortfrågan har allt varit en het potatis för republikanernas chanser att vinna presidentposten och Trump förefaller ha valt en klok medelväg för att neutralisera frågan. Eftersom demokraterna i brist på framgångar vill gå all in för abortfrågan så decimerar ju detta demokraternas chanser att vinna valet vilket förstås gör dårarna sura, men varför de är arga på Trumps agerande är rätt obegripligt. Det handlar antagligen om bitterhet, okunnighet och enfald.
Nä, abortförbud är ingen het fråga i R, den är svårt opopulär även där.

Så varför är de sura på donalds i R då för?
Vi andra är rätt muntra och glada hur donalds minskar sina chanser och genom agitera de flesta med sjuka inskränkningar på kvinnor.

SÅ nä, de flesta är nog sjukligt glada över donalds nu, och speciellt med Arizonas försök som säger mig kommer kosta dom mycket
Citera
2024-04-11, 08:48
Medlem
Bergakungens avatar
Litet förenklat, så är ett idiotstopp för aborter en omodern politisk fråga. De som anammat denna ståndpunkt fullt ut brukar vara ärkekonservativa, tokreligiösa män (litet lagom generaliserat, det finns variationer), och att driva frågan såpass kraftfullt har naturligtvis fått svar i opinionsundersökningar.

Driver man abortbegränsningar för att man tror det är en viktig och avgörande fråga (etik, moral, religiös tro etc) är det ju en annan sak än om man driver den därför att man tror att det är en sk "valvinnare" (golden bullet"). Ett tecken på det senare kan ju då vara om förslagen och retoriken mildras dramatiskt när väljarna svarar på riktade opinionsundersökningar.
Citera
2024-04-11, 09:11
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Det är ovanligt svårt att förstå vad dårarna är arga på/förlöjligar här faktiskt. Trump personligen är inte abortmotståndaren och han är troligen abortliberalare än de flesta republikanska väljare.
"i ended Roe v wade"
Big Don i måndags.
Citera
2024-04-11, 09:31
Medlem
Citat:

Det handlar inte om vad Trump tycker, det handlar om vilken politik och vilka väljare han representerar. Problemet är att han öppnat upp för en extrem lagstiftning i många stater och det är allt annat än en ”klok medelväg” eller att ”neutralisera” frågan, hela USA talar om detta nu. För att tala klarspråk, ingen som är starkt för kvinnors rätt till abort kommer ta risken att rösta på Trump eller republikanerna, det är den enkla sanningen. Upphävandet av Roe vs Wade är en present som Trump kastat rakt i famnen på Biden och demokraterna utan att han själv vet om det. Demokraterna kommer inte missa chansen, med sin överlägsna kampanjorganisation kommer de röra upp himmel och jord över denna fråga och mobilisera sina gräsrötter till det yttersta, dessutom i många swing states. Trump är i grunden en affärsman, hans stora misstag är att tro att affärer och politik är samma sak och detta är ett väldigt påtagligt exempel att han går bort sig.
Hade Trump haft bra rådgivare som han lyssnat på hade han lytt deras råd ”peta inte detta överhuvudtaget” eller ”håll detta ifrån dig, prata om allt annat men inte om abort”.
Citera
2024-04-11, 12:01
Medlem
Japhys avatar
Abortfrågan är överförd till delstaterna lagstiftare, som sig bör. Ingenting för en president att avgöra. Att älta SCOTUS beslut må så vara. Men Trump tuffar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in