Citat:
Mer koll på bilar än dig skulle jag nog våga påstå och reservdelar.
Jag har haft mina duster med Biltema vad det gäller bromsar, avgassystem med mera och de är i en helt klass för sig själva. Inte nog med att delarna nästan aldrig passar utan de är dessutom väldigt dåliga när det gäller kvaliteten.
Polarn som jobbade på Haldex innan berättade att de bromsok som de kaserade köpte Biltema upp.
Du gör ju som du vill och får gärna köpa allt på biltema utan det rör mig i ryggen men kom aldrig och sög de har samma kvalitet som tex Mekonomen för då ljuger du.
Jag har haft mina duster med Biltema vad det gäller bromsar, avgassystem med mera och de är i en helt klass för sig själva. Inte nog med att delarna nästan aldrig passar utan de är dessutom väldigt dåliga när det gäller kvaliteten.
Polarn som jobbade på Haldex innan berättade att de bromsok som de kaserade köpte Biltema upp.
Du gör ju som du vill och får gärna köpa allt på biltema utan det rör mig i ryggen men kom aldrig och sög de har samma kvalitet som tex Mekonomen för då ljuger du.
Tyvärr, nu bekräftar du än mer att du har dålig koll på detta, och dessutom börjar plantera halmgubbar… För var det inte motorolja du babblade om, och som jag svarade dig på….? Nu hoppar du plötsligt till reservdelar mer generellt och bromsok….. Är det vettig argumentation menar du…?
För det första, självklart kan Biltemas reservdelar ibland ha lägre kvalitet än rediga märkesdelar, vilket ofta helt enkelt grundar sig på den gamla devisen ”man får vad man betalar för”….
Men, det är oftast helt ok med Biltemas reservdelar på delar där det inte är så ”kritiskt”, medan det absolut kan vara påtaglig sämre kvalitet än original på andra delar.
Har själv ett dagsfärskt exempel på det där jag köpte nya kompletta strålkastare till Passat B5 då de gamla var väldigt mjölkiga i glasen och skulle ta mycken tid att polera upp och ändå inte vara fina igen för evigt. Nya strålkastare kostade ca 1150 styck jämfört med original som ligger på ca 3500 styck. Bilen är en gammal skrutt som är köpt för 6000 kr så inte värt att köpa original fanns inte på kartan. Men tyvärr var det jäkligt märklig ljusbild dessa nya billiga ”no name” även om de lyste helt ok och lagligt i övrigt. Å andra sidan har jag och andra köpt massvis med andra reservdelar på Biltema som varit helt ok.
Nåväl, nu handlade det väl om olja i denna tråd, och den som påstår att Biltemas olja skulle vara slut har helt enkelt noll koll och kastar ur sig korkade påståenden grundade endast på anekdoter och fördomar. Och du påstod ju att Biltemas olja var skit så….
För övrigt tvivlar jag starkt på att du har något väsentligt att lära mig om bilar, deras teknik, reservdelar etc etc… Eller har du hållit på med bilar sen mitten 70tal, är utbildad bilmekaniker och bilelektriker, byggt egna kraftigt modifierade motorer och växellådor, och bilar, varit involverad i proffesionellt racing i många år, har djupa kontakter med ingenjörer och utvecklare av motorer och annat hos ett antal olika biltillverkare…?
Men då pratar vi om CP SJUK smisk, tok körning, med väldigt
tog endast 3 dagar!