2022-05-30, 12:19
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
2 syrianer avrättade i Örebro, det lär ju leda till hämndspiral nu misstänker jag?

Hämndspiralen är igång sedan tidigare
Citera
2022-05-30, 12:20
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9Ka3L9/skjutning-i-orebro-offer-kopplas-till-tidigare-mord

Citat:
”Två män i 20-årsåldern sköts i*går till döds på en skolgård i Örebro.
En av dem har nyligen suttit häktad i en mordutredning, där han avskrevs från misstankar.”
G.C.

Frågan är bara vilken av G.A. boendes på Varbergagatan som blev skjuten. Är det moderaten född 2001 vars Facebook länkades eller den andra individen född 2002?
Citera
2022-05-30, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Möjligen relevant:
Frihetsberövande: Intagen vid särskilt ungdomshem
c/o SiS ungdomshem Tysslinge avd Taurus
Förhör med vittnet G*orge Ch*mo*n angående hans kontakter med Al*x
K*iski till styrkande av att Al*x K*iski den 16 september 2019 var i
behov av pengar, att Al*x K*iski inte hade förmågan att betala tillbaka
pengarna och att Al*x K*iski inte var i skolan den 19 september 2018.
Örebro-TR-B-4774-18-Dom-2019-04-17.rar (598.56 KB)

Har du tillgång till fup? Skicka gärna
Citera
2022-05-30, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Dock är det ju synnerligen subjektivt vem som är att betrakta som tredje part. G.A blev mördad igår kväll. Det kan mycket väl vara så att han fick sätta livet till på grund av att han var vid fel plats vid fel tidpunkt och i sällskap med fel person.

Jag röstar för att polisen fortsätter utreda brott oavsett vem som är offret…

Det gäller naturligtvis att välja sitt umgänge. I ett sådant fall som du beskriver betraktar jag inte G.A som tredje person. Han har tagit risken genom att umgås med slöddren.
Citera
2022-05-30, 12:25
Medlem
Så vilken gruppering är det dessa 2 syrianer var i fejd med? Vem kan snart vänta sig en vedergällning?
Citera
2022-05-30, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Det gäller naturligtvis att välja sitt umgänge. I ett sådant fall som du beskriver betraktar jag inte G.A som tredja person. Han har tagit risken genom att umgås med slöddren.

Vi är ju ute på hal is om vi ska betrakta personer som skyldiga för att de umgås med ”fel” individer.

I ärlighetens namn så kommer du bara med affektivt struntprat som både är ogenomtänkt och ogenomförbart. Dessutom är det inte ens önskvärt.
Citera
2022-05-30, 12:28
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jacksparroww
Har du tillgång till fup? Skicka gärna
Länk:
Örebro B-4774-18 Markbacken.rar (121.69 MB)
Citera
2022-05-30, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
SÖ var väl med igår vid skolan, men undkom.

Javisst precis så 👈
fråga er själva varför han klarade sig?
Dom tog redan två flugor i en smäll dom hade lika lätt kunnat tagit S.Ö där på plats också men han köpte sig lite tid (goade)

Nu han har 2 sidor emot sig
Citera
2022-05-30, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGoyim
Javisst precis så 👈
Dom tog redan två flugor i en smäll dom hade lika lätt kunnat tagit S.Ö där på plats också men han köpte sig lite tid (goade)

Vad står S.Ö för?
Citera
2022-05-30, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Vi är ju ute på hal is om vi ska betrakta personer som skyldiga för att de umgås med ”fel” individer.

I ärlighetens namn så kommer du bara med affektivt struntprat som både är ogenomtänkt och ogenomförbart. Dessutom är det inte ens önskvärt.

Har aldrig påstått att de som umgås med slöddren är skyldiga till brott. Däremot är dom väl medvetna om vilka de umgås med och på så sätt sätter dom sig själva i en riskfylld situation vilket ingen annan ansvarar för.

Jag kan dock hålla med om att mitt förslag förmodligen är ogenomförbart pga de lagar vi har i Sverige. Däremot håller jag inte med om att det inte vore önskvärt.
Citera
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGoyim
Javisst precis så 👈

Det är väl inte säkert? Kan mycket väl vara så, men samtidigt är det inte så enkelt att hålla koll på tre måltavlor. Nu vet jag inte hur erfarna skyttarna (skytten?) är, men att gå klippa någon borde vara extremt stressande, man tänker inte klart, allting går väldigt snabbt osv. Inte helt omöjligt att GM slarvade och till följd av det så klarade SÖ sig oskadd. Eller så är det precis som du säger, han goade de andra två och blev besparad.
Citera
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
2 syrianer avrättade i Örebro, det lär ju leda till hämndspiral nu misstänker jag?

Så det här är regelrätt klanfight eller bråkar dom över knarkpengar som i andra städer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in