Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-05-29, 19:36
Bannlyst
Men låt fan grabben vara ifred. Låt honom äta vad han vill.

Varför vill du begränsa folk och göra de olyckliga för att de inte är som dig?

Han får äta vad han vill och hur mycket han vill. Du är inte ens hans förälder, varför bryr du dig? Ska du diktera vad någon annans barn får äta och inte äta? Ditt jävla cp.

Äckliga benrangel.

Och förresten, du anser på riktigt det är konstigt att barnet blir ledset när mamman blir arg på den, vilket resulterar i att mamman ångrar sig?

Newflash! Det kallas mödraskap! Alla föräldrar älskar sina barn (förutom vissa avskum till mammor), och mammor är känsligare än pappor.

Hoppas hon inser vilken horunge du är och lämnar dig.
Citera
2022-05-29, 19:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Låter fruktansvärt trashigt att låta ett barn i den åldern äta vad som helst och hur mycket som helst. "Växa"??? Tror du på allvar att det är ett problem för barn i Sverige att de inte äter tillräckligt för att växa? Det där låter som nåt som den korkade svanktatuerade morsan säger för att ursäkta sonen och du har plockat upp det.

Du måste våga säga till kvinnan/morsan vad du tycker och vilka regler som ska gälla. Ni måste vara konsekventa och visa samma front mot barnet annars blir det tokigt.

Det är ju ett rent helvete det där att få att göra med andras barn. Nog jävligt att ha med egna att göra.

Han är inte ungens farsa och ska inte yttra sig ett ord om vad barnet får och inte får göra.

Låt barnet vara glatt och tillfredsställd, han är 5 år för fan.
Citera
2022-05-29, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stepmom
Men låt fan grabben vara ifred. Låt honom äta vad han vill.

Varför vill du begränsa folk och göra de olyckliga för att de inte är som dig?

Han får äta vad han vill och hur mycket han vill. Du är inte ens hans förälder, varför bryr du dig? Ska du diktera vad någon annans barn får äta och inte äta? Ditt jävla cp.

Äckliga benrangel.

Och förresten, du anser på riktigt det är konstigt att barnet blir ledset när mamman blir arg på den, vilket resulterar i att mamman ångrar sig?

Newflash! Det kallas mödraskap! Alla föräldrar älskar sina barn (förutom vissa avskum till mammor), och mammor är känsligare än pappor.

Hoppas hon inser vilken horunge du är och lämnar dig.

Barn ska väl för fan inte äta vad dom vill och hur mycket dom vill av det om dom är överviktiga, varför förstöra hälsan och välmåendet för små barn?

Det du säger är att man ska inte ta ansvar över sina barn, du låter bra dum i alla fall.
Citera
2022-05-29, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stepmom
Han är inte ungens farsa och ska inte yttra sig ett ord om vad barnet får och inte får göra.

Låt barnet vara glatt och tillfredsställd, han är 5 år för fan.

Du tror att 5-åringar är så mogna att de kan ta egna kloka beslut?
Citera
2022-05-29, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibraibrahimovic
Har en relativt nystartad relation med en tjej och allting känns sjukt bra. Hon har även en yngre son sedan tidigare vilket för mig absolut inte är något problem. Det enda för mig är ju, vart går gränsen och när kan jag ”säga till” om saker och ting?

Jag och grabben har klickat jättebra och jag brukar även ta hand om honom själv om flickvännen har något mindre planerat under dagen/kvällen, så allt där går ju som på räls. Har börjat märka mer och mer att grabben kan göra lite som han själv behagar utan några tillsägelser från mamman. Självklart kan hon ryta ifrån men hela grejen blir egentligen skit när grabben drar fram krokodiltårarna för att till slut få som han vill, vilket är lite irriterande..

Grabben har stoooor aptit och kan vräka i sig käk precis som en vuxen, vilket jag inte har något emot då jag bara är glad att han vill äta och kan växa, men problemet(?) är att där inte finns någon spärr riktigt. Kan äta en hel pizza för att direkt efter trycka i sig massvis med läsk, godis och chips. Ska kanske tilläggas att grabben är mellan 4-8 år, kan detta vara så bra, egentligen?

Missförstå mig inte fel, tänker bara på grabbens hälsa och bästa då han redan har massa problem med till exempel andning, knän och fötter, och är inte direkt den mest ”ut och springa av sig” barnet. Använder ofta sina tårar när han blir tillsagd att göra nånting själv, som exempel att ta på sig en tröja eller ett par skor, (vill inte tro att de faktiskt är så in i helvetes svårt att ta på sig kläder) vilket också slutar med att han får precis som han vill.

Jag tycker om ungen och kommer behandla honom som min egna, inget snack om det, men finns där någonting man kan göra i detta? Vill ju inte han ska må dåligt eller något sånt och jag vill ju inte han ska äta ihjäl sig och att de kanske kan leda till sjukdom eller nåt..

Alltså va? Han är max 8 år och har problem med knän och andning? Som en jävla pensionär för fan. Använder tårar för att manipulera sin omgivning? DU och den där kvinnan misshandlar detta barn bortom förstånd.
Sätt ner foten för fan. Se till så fanskapet får sig en hobby där han rör på sig och måste hålla sig till. Det ska inte vara förhandlingsbart.

Det behövs verkligen licens på att skaffa barn och att vara förälder. Det är inte till för vem som helst.
Du och den där kvinnan du lever med ska ha i åtanke att ni är mentorer åt en människa. Börja där.
Citera
2022-05-29, 19:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Du tror att 5-åringar är så mogna att de kan ta egna kloka beslut?

Jag tror att vad andras barn gör och inte gör inte angår honom ett dugg.

Han tror han kan diktera vad någon annans barn gör.
Citera
2022-05-29, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuskibusken
Alltså va? Han är max 8 år och har problem med knän och andning? Som en jävla pensionär för fan. Använder tårar för att manipulera sin omgivning? DU och den där kvinnan misshandlar detta barn bortom förstånd.
Sätt ner foten för fan. Se till så fanskapet får sig en hobby där han rör på sig och måste hålla sig till. Det ska inte vara förhandlingsbart.

Det behövs verkligen licens på att skaffa barn och att vara förälder. Det är inte till för vem som helst.
Du och den där kvinnan du lever med ska ha i åtanke att ni är mentorer åt en människa. Börja där.

Jag och kvinnan lever inte ihop och vi har inte träffats så överdrivet länge, det var därför jag skrev detta inlägget!

Såklart har jag sagt ifrån om ungen velat äta middag fem minuter efter han precis HAR ätit middag, att det inte är så bra för honom och att han får vänta helt enkelt.

Hon säger givetvis också ifrån men det är inte alltid det går in, blir gråt, sura miner och skit och hon står på sig när hon är med mig, hur de är när de är själva kan jag inte svara på, därav inlägget!
Citera
2022-05-29, 19:55
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Jag och kvinnan lever inte ihop och vi har inte träffats så överdrivet länge, det var därför jag skrev detta inlägget!

Såklart har jag sagt ifrån om ungen velat äta middag fem minuter efter han precis HAR ätit middag, att det inte är så bra för honom och att han får vänta helt enkelt.

Hon säger givetvis också ifrån men det är inte alltid det går in, blir gråt, sura miner och skit och hon står på sig när hon är med mig, hur de är när de är själva kan jag inte svara på, därav inlägget!

Vad tror du om att föreslå mamman att besöka en dietist? Det blir mindre laddat med en opartisk vuxen.
https://www.1177.se/sjukdomar--besvar/mage-och-tarm/fetma/overvikt-och-fetma-hos-barn/
Citera
2022-05-29, 19:56
Medlem
Citat:

Svårt att säga. Förmodligen viker hon ner sig ännu mer. Men det finns en anledning till varför den första karln stack.
Och jag tycker i ärlighetens namn att man ska diskutera igenom livet, vad det går ut på, människors värde, vad syftet är att leva och varför man ska skaffa barn. För ditt agerande kommer att landa i det. Och har du inte diskuterat igenom det så kommer det att skära sig. Båda måste vara på samma plan.

I ditt fall så är du kåt och desperat och väljer en redan upptagen kvinna, i den mån att hon är upptagen med barn redan, och du kommer få det svårt att synkronisera ihop era tankar och livsfilosofier då barnet redan är skapat.
Antingen så har du en kvinna som är lyhörd och intellektuell och tar det här snacket med dig i efterhand eller så fattar du galoppen och drar så fort du kan.

Det är det enda rådet jag kan ge dig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Vad tror du om att föreslå mamman att besöka en dietist? Det blir mindre laddat med en opartisk vuxen.
https://www.1177.se/sjukdomar--besvar/mage-och-tarm/fetma/overvikt-och-fetma-hos-barn/

Inte så dum idé!
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsyn
Nej, det du skrev var ''Han får äta vad han vill och hur mycket han vill''

Men du är ju läkare.
Mvh astronauten.

Han får äta vad han vill och hur mycket han vill utan att han lägger sig i.
Citera
2022-05-29, 19:57
Medlem
Är han fet eller äter han bara mycket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här