Så är det ju, systemet uppmuntrar fler barn. Vet själv en invandrare som skaffade en till unge hellre än gå på jobbinsatser, ytterligare en skaffade en unge för att få hit sin man/ungens far. Det blir ju inte direkt de man VILL ska skaffa barn (produktiva människor med ordnade ekonomiska förhållanden) som gör det.
Och vi som knogar på och betalar för andras barn skaffar färre barn för att få ekonomin och vardagen att hänga ihopa.
Vem ska anställa någon som måste ta hand om 9 barn??
VAB, skola, möten, doktor.
Han är ju hemma på heltid självklart som fan.
– Jag är stark, säger han.
Har någon någonsin sett en somalier på ett bygg jobb, flyttfirma, skogshuggare t.ex.??????????
Tror enda stället jag sett somalier är inä stockholms tunnelbana som antingen biljettförsäljare eller städare. De somalierna tycker jag nästan synd om. Gör sitt yttersta för att göra rätt för sig och får sin skitlön sönderskattad samtidigt som de får noll respekt vare sig på orten eller av etniska svenskar.
Man blir mörkrädd. Man skriver artikeln i syfte att visa att det är synd om X som inte jobbat på 11 år. Jaha men skaffa 9 barn går bra? Samt Varför ha förskola till barnen om han inte ens jobbar.
Set är något ruttet med Samhället att en vuxen Man inte tvingas arbeta för sin lön om han kan. Om man nu får socbidrag borde man få utföra samhällstjänst eller praktik om man ej har ett jobb. Han kan väl jobba dom städare? Hantverkare? Diskare?